پینترست یا اینستاگرام؛ کدام یک به کارتان می آید؟

به گزارش مجله استخدام جدید، وقتی دو بستر تقریبا یکسان، برای به اشتراک گذاری و نمایش دادن برند و کسب و کار خود داریم، کدام یک را انتخاب می کنید؟ اکثریت ما، آشنایی کافی با اینستاگرام داریم. می دانیم که اینستاگرام چه کارکردی دارد؛ اما شاید آشنایی کمتری با پینترست داشته باشیم. در دنیای مجازی، پینترست به نوعی با اینستاگرام رقابت می کند و در ایران هم افرادی هستند که از اپلیکیشن پینترست، استفاده حرفه ای می کنند؛ اما باز هم سوال به قوت خودش باقی است، کدام یک بهترند؟ خبرنگاران زندگی در ادامه این مطلب به بررسی و پردازش این موضوع می پردازد.

پینترست یا اینستاگرام؛ کدام یک به کارتان می آید؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

مقایسه اینستاگرام و پینترست

این دو شبکه اجتماعی به نوعی در استفاده و ارائه خدمات (ارائه محتوای تصویری)، شبیه به هم هستند؛ ولی در شکل اشتراک گذاری محتوا تفاوت دارند. هر دوی آنها در موضوعاتی مانند غذا، برندهای تولیدکننده، مد و فشن، زیبایی و غیره پربازدید هستند. تفاوت در تعداد بازدید آنها شاید فقط به کیفیت عکس شان بستگی داشته باشد. پینترست دارای تمرکز بالا روی تصاویر است و کیفیت بالاتری نسبت به اینستاگرام دارد. به جایش اینستاگرام در کمیت وتعداد انواع موضوعات، جلوتر است.

کدام برای ما مناسب تر است؟

بسته به نوع چیدمان و مخاطبانی که در اینستاگرام و پینترست است و با در نطر دریافت تعداد مخاطبان کسب و کارمان باید این تصمیم را بگیریم که کدام یک برایمان به صرفه تر است. به طور مثال، برای فعالان در حوزه مد و پوشاک پینترست انتخابی بهتری نسبت به اینستاگرام است. پینترست هم از نوع صحفه بندی و دیزاین و هم فوکوس روی عکس ها بهتر از اینستاگرام است؛ اما موضوع مهم برای ما این است که آیا مخاطبان پینترست به اندازه اینستاگرام است یا خیر. به طور کلی برای کارهای زیبایی و آرایشی، هنری، خلاقیتی، مد و پوشاک پینترست بستری بهتر از اینستاگرام است. در مقابل هم اینستاگرام، برای کارهای تبلیغاتی، بازاریابی و سرگرمی مناسب تر است.

آپشن های پینترست

شما در این اپلیکیشن می توانید برای صفحه خود عکس پیش زمینه انتخاب کنید. با استفاده از دکمه سنجاق کردن یا همان پین به طور اتوماتیک، صفحه شما هر روز به روز رسانی شود. سرچ روی عکس، یکی از بهترین آپشن های این اپلیکیشن است که می توانید تجربه کنید. به طور مثال، وقتی یک سبک از لباسی را می پسندید، می توانید با استفاده از سرچ بر روی عکس مدل های متنوع دیگری را در همان سبک لباس ببینید.

آپشن های اینستاگرام

اینستاگرام هم آپشن هایی دارد که پینترست ندارد مانند آی جی تی وی، استوری و امکان تعویض برند و لوگو. گفتنی است که اگرچه در بسیاری از موارد پینترست رقیب اصلی اینستاگرام است؛ ولی در ایران اینستاگرام شناخته شده تر است و پیشنهاد می شود تا از پینترست جواب مثبت نگرفته اید، فعالیت خود را در اینستاگرام متوقف نکنید.

در این زمینه بخوانید:

با 9 اپلیکیشن برتر موسیقی آشنا شوید

محدودیت سنی؛ آپشن جدید اینستاگرام برای کاربرانش

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1393

به "پینترست یا اینستاگرام؛ کدام یک به کارتان می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پینترست یا اینستاگرام؛ کدام یک به کارتان می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید