چرا برخی افراد ناخن های خود را می جوند؟

به گزارش مجله استخدام جدید، برخی از اشخاص در اغلب اوقات به جویدن ناخن های دست خود مشغول هستند، اما چرا این اتفاق می افتد؟

چرا برخی افراد ناخن های خود را می جوند؟

اختلال جویدن ناخن یا اونیکوفاژی می تواند یک رفتار موقتی، نسبتاً غیر مخرب باشد. این عادت در ابتدا می تواند صرفا یک نگرانی در خصوص ایجاد اختلال در زیبایی باشد. اما به تدریج می تواند به یک مشکل جدی و طولانی مدت نیز تبدیل گردد. با این مطلب از مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

اختلال جویدن ناخن

اونیکوفاژی در حقیقت یک عارضه آسیب شناختی مربوط به دهان و آراستگی است که با گازگرفتگی مزمن، و غیرقابل کنترل ناخن همراه است. این کار برای ناخن ها و بافت اطراف آن مخرب است.

علائم جویدن ناخن

  • احساس پریشانی، اضطراب یا تنش قبل از گاز گرفتن
  • احساس تسکین یا حتی لذت پس از گاز گرفتن
  • احساس شرم، خجالت و گناه که غالبا به خاطر ظاهر صدمات جسمی است که به پوست و ناخن ها وارد می گردد.
  • آسیب به بافت انگشتان، ناخن ها و کوتیکول ها
  • آسیب های دهانی، مسائل دندانی، آبسه ها و عفونت ها
  • اونیکوفاژی در صورت کنترل نشدن ممکن است به روابط پیچیده خانوادگی و اجتماعی منجر گردد.

جویدن ناخن معمولا در اوایل کودکی آغاز می گردد. این عارضه در دوران نوجوانی به اوج خود می رسد. اما ممکن است تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند. در بیشتر موارد این رفتار با افزایش سن کاهش می یابد یا متوقف می گردد.

علل جویدن ناخن

جویدن ناخن معمولا بااضطراب همراه است. طبق نتایج به دست آمده عمل جویدن ناخن باعث کاهش استرس، تنش یا حس کسل بودن می گردد. افرادی که به طور عادی ناخن های خود را می جوند، اقرار می نمایند که وقتی احساس عصبی بودن، بی حوصلگی، تنهایی یا حتی گرسنگی دارند، این کار را انجام می دهند. جویدن ناخن بعلاوه می تواند عادت ناشی از مکیدن انگشت شست یا انگشتان دست باشد. برای اینکه روابط خوبی داشته باشید به مطلب زنان جذب چه مردانی می شوند؟ سر بزنید.

درمان جویدن ناخن

داروهای قدیمی که برای جلوگیری از جویدن ناخن استفاده می شوند، عموما بی اثر هستند. از جمله این داروها می توان به استفاده از محصولات با طعم تلخ بر روی ناخن ها اشاره نمود، که به مرور زمان عادی می شوند.

مداخلاتی مانند گذاشتن یک مانع که از تماس بین دهان و ناخن ها جلوگیری می نماید نیز یک روش مقابله با جویدن ناخن است. این موانع می تواند استفاده از دستکش معمولی یا دستکش های بدون انگشت، جوراب و وسایل نگهدارنده و بایت پلیت (ابزار ثابتی است که برای جلوگیری و برطرف عاداتی چون مکیدن انگشت و جویدن ناخن به کار گرفته می گردد) باشد. استفاده از این وسایل می تواند به عنوان مانعی برای گاز گرفتن یا جویدن ناخن باشد. هرگونه درمان موفقیت آمیز روی اونیکوفاژی با تقویت نقاط مثبت و پیگیری های معمول، احتیاج به اجازه و همکاری کودک یا بزرگسالانی دارد که ناخن های خود را می جوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این دروغ ها را به همسرتان نگویید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2264

به "چرا برخی افراد ناخن های خود را می جوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برخی افراد ناخن های خود را می جوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید