تور ارزان دبی: کتاب راهنمای حضور در اکسپو 2020 دبی منتشر شد

به گزارش مجله استخدام جدید، همزمان با برگزاری اکسپو 2020 در شهر دبی، کتاب مقصد: آینده که حاوی اطلاعات متنوعی درباره این رویداد جهانی است به وسیله انتشارات تاچارا و با همکاری خبرنگاران منتشر شد.

تور ارزان دبی: کتاب راهنمای حضور در اکسپو 2020 دبی منتشر شد

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش خبرنگاران، این کتاب در ابتدا تاریخ اکسپو در 170 سال گذشته را مرور نموده و به اهداف برگزاری این رویداد اشاره نموده است. معرفی انواع اکسپوها و کشورهای میزبان و رکوردهای جالبی که در اکسپو ثبت شده از جمله اطلاعات بخش های ابتدایی کتاب است. نویسندگان کتاب در ادامه به اهداف کشور امارات متحده عربی از میزبانی این رویداد پرداخته اند و با مروری بر اهداف و چشم اندازهای این کشور، نشان داده اند که چطور محتوای اکسپو با برنامه های توسعه امارات متحده عربی در دهه های آینده سازگار است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب، معرفی جامع برنامه های کلیدی اکسپو است که در قالب 10 هفته با موضوع های مهم برگزار می گردد. در این هفته ها، جدی ترین چالش های پیش روی بشر در سال های آینده به وسیله متخصصان و کارشناسانی از سراسر دنیا مورد آنالیز قرار می گیرد. این کتاب بعلاوه حاوی تقویم کاملی از مهمترین برنامه هایی است که در هر یک از روزهای اکسپو برگزار می شوند.

در بخش دیگری از کتاب به افرادی که قصد دارند به دبی سفر نموده و از اکسپو بازدید نمایند، توصیه هایی کاربردی ارایه شده است. راهنمای استفاده از متروی دبی، نحوه تهیه بلیت اکسپو، شیوه لباس پوشیدن بازدیدنمایندگان اکسپو، دسترسی به رستوران ها و بعلاوه 20 تجربه منحصر به فردی که بازدیدنمایندگان در اکسپو کسب می نمایند، از جمله اطلاعات مفید این بخش از کتاب است.

در آخرین فصل کتاب نیز به تاریخچۀ حضور ایران در اکسپو و بعلاوه ویژگی های پاویون ایران در اکسپوی سال جاری اشاره شده است.

این کتاب به صورت مشترک به وسیله محمد امین و راضیه روستا نوشته شده است. در مقدمه آمده است: مقصد: آینده امیدوار است بتواند به عنوان ابزاری کاربردی به علاقمندان حضور در اکسپوی دبی، یاری کند تا با دیدی عمیق تر در این رویداد دنیای شرکت نمایند. اکسپو، عرصۀ باشکوهی برای نمایش الگوهای متنوع توسعه و شیوه های متفاوت مواجهه با چالش های محلی و دنیای است. در این رویداد می توان با راهکارهای خلاقانه ملت ها، نوآوری های شرکت ها و فرهنگ و هنر اقوام و ملل مختلف ارتباط عمیق برقرار کرد. اگر قصد دارید به اکسپو سفر کنید، با کنجکاوی و آرامش در پاویون ها و غرفه ها قدم بزنید و نسبت به جزئیاتِ نظم ها و بی نظمی ها حساس باشید. پای برنامه هایی که در محوطه اکسپو برگزار می شوند بنشینید؛ حتی اگر زبان خارجی شما قوی نیست، در این برنامه ها شرکت کنید. حضور در دبی و اکسپو، بی شک آموزنده است و شما را نسبت به آینده امیدوار می نماید. اطلاعات این کتاب از اسناد رسمی که به وسیله برگزارنمایندگان اکسپو منتشر شده و بعلاوه منابع رسمی دولت امارات متحده عربی گردآوری شده است.

در بخش دیگری از مقدمه نیز به هدف اصلی برگزاری اکسپو 2020 دبی اشاره شده و آمده است: تمام پیغام هایی که از اکسپو منتشر می گردد سرشار از کلیدواژه هایی همانند همکاری، همبستگی، تبادل نظر، نفع مشترک، مشارکت، اعتماد متقابل، توانمندسازی همگانی و... است. این عبارت ها که نمایانگر روح حاکم بر اکسپو هستند، راستا ساختن یک آینده مشترک را هموار می نمایند. بشر سال هاست که فهمیده غلبه بر چالش های بزرگِ پیشِ رو، از توان یک یا چند دولت خارج است. راهکار چالش های پیشِ روی جامعه دنیای تنها در همکاریِ تمام دولت ها و ملت ها و نهادها نهفته است. اکسپو بستری است که دولتمردان، نهادهای بین المللی، جامعه مدنی، دانشگاهیان و نمایندگان شرکت های خصوصی درباره چالش های بشر به تبادل نظر بپردازند و راهکار ها و تجربه های منحصر به فردشان را به اشتراک بگذارند. اکسپو با تشریح دقیقِ این چالش ها، فاصله ما با آینده مطلوب را نشان می دهد. هرچند در اکسپو کشورهای مختلف در پاویون ها و غرفه های مستقل حضور دارند اما روح حاکم بر این رویداد، در پی راهکار های مشارکتی و افزایش احساس مسئولیت نسبت به آینده و کل جامعه دنیای است. اکسپو بازدیدنمایندگان و مشارکت نمایندگان را تشویق می نماید تا نگاهی واقع بینانه تر و مسئولانه تر نسبت به امروز و فردای جامعه داشته باشند و برای ساختن آینده ای بهتر، به تفاوت های میان گروه های مختلف انسانی احترام بگذارند.

گفتنی است که در ابتدای این کتاب، یادداشت هایی از دکتر فرشید فرزانگان، رئیس اتاق مشترک بزرگانی ایران و امارات و مهندس احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا منتشر شده است. این دو فعال مالی در یادداشت های خود به فرصت هایی اشاره نموده اند که اکسپو پیش روی اقتصاد ایران قرار می دهد.

مقصد: آینده هفته پیش به وسیله انتشارات تاچارا به چاپ رسید و با قیمت 59 هزار تومان راهی بازار نشر شد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1948

به "تور ارزان دبی: کتاب راهنمای حضور در اکسپو 2020 دبی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: کتاب راهنمای حضور در اکسپو 2020 دبی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید