کلاهبرداری 440 میلیارد ریالی به بهانه خرید ابزارآلات صنعتی و پوشاک

به گزارش مجله استخدام جدید، فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی اطلاع داد که به بهانه سرمایه گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی 440 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری نموده بود.

کلاهبرداری 440 میلیارد ریالی به بهانه خرید ابزارآلات صنعتی و پوشاک

به گزارش ، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی ارجاع پرونده شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب کرج به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر اینکه فردی به بهانه سرمایه گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی، 440 میلیارد ریال کلاهبرداری نموده، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نهاده شد.

وی افزود: در آنالیز های اولیه تعیین شد؛ متهم با همکاری 2 نفر دیگر با شناسایی افرادی که تمکن اقتصادی بالایی داشتند با توسل به ترفند های متقلبانه و دادن وعده های واهی، آن ها را به مشارکت در سرمایه گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی دعوت می کردند و پس از دریافت مبالغ هنگفت، تلفن خود را خاموش نموده و محل زندگی خود را ترک و از آن جا نقل مکان می کردند.

این مقام ارشد انتظامی، با بیان این که متهم از کلاهبرداران سابقه دار و حرفه ای است، گفت: در ادامه ماموران با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند، خودرو سمند متهم در پارکینگ مترو گلشهر کرج پارک است که خودرو را تحت نظر قرار دادند و پس از چند ساعت، 2 زن که از افراد خانواده متهم بودند، سوار بر خودرو شده و به سمت صفادشت استان تهران حرکت نموده و در یک منزل مسکونی مستقر شدند.

وی توضیح داد: خودرو مورد نظر همچنان تحت تعقیب کارآگاهان بود تا این که 2 زنی که وارد منزل شده بودند پس از دقایقی از طریق یک دستگاه خودروی پراید، از مخفیگاهشان خارج و در منطقه خرمدشت به متهم اصلی پرونده ملحق شدند.

سردار محمدیان گفت: ماموران پس از تعقیب و مراقبت خودرو مورد نظر، در یک فرصت مناسب متهم را دستگیر کردند و در این میان تعدادی افراد ناشناس قصد فراری دادن نامبرده را داشتند که با هوشیاری پلیس در این کار ناکام ماندند و متهم اصلی نیز دستگیر شد.

وی گفت: در ادامه هر 2 همدست متهم که برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی مراجعه نموده بودند با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهمان در بازپرسی های اجرا شده، ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شدند، اما در مواجهه با مستندات و در حضور تعدادی از مال باختگان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به 40 فقره کلاهبرداری به ارزش 440 میلیارد ریال اقرار کردند.

سردار محمدیان در مورد شیوه کلاهبرداران به خبرنگار ما، گفت: متهمان پس از شناسایی طعمه های خود به بهانه سرمایه گذاری در شرکت خرید و فروش ماشین آلات صنعتی و واردات پوشاک، آن ها را به سرمایه گذاری و دریافت سود های سرشار ترغیب نموده و سرمایه گذاران نیز بدون هیچ تحقیقی مبنی بر احراز هویت شرکت، پول زیادی را برای سرمایه گذاری و بردن سود زیاد به وی داده و متهم نیز پس از رسیدن به مقاصد خود از محل متواری شده و دیگر جوابگوی سرمایه گذاران نبوده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در سرانجام، با بیان این که تاکنون 21 نفر از مال باختگان شناسایی شده اند، یادآور شد: تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 606

به "کلاهبرداری 440 میلیارد ریالی به بهانه خرید ابزارآلات صنعتی و پوشاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری 440 میلیارد ریالی به بهانه خرید ابزارآلات صنعتی و پوشاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید