یک منوی ناشناخته از آفتاب تابان

به گزارش مجله استخدام جدید، نام هایی همچون تویوتا، هوندا و سوبارو آنقدر در بازار ایران اعتبار دارند که خریداران هنگام انتخاب آنها به چیزی غیر از کیفیت ساخت و دوام آنها فکر نمایند. ماندگاری و راحتی رانندگی در تولیدات سرزمین نیپون یک موضوع علی السویه است. آپشن و ظاهر و قیمت فاکتورهای مشخص نماینده در استقبال یا بی توجهی بازار به یک خودرو ژاپنی هستند. ما اینجا سه خودرو شکست خورده داریم که به دلیل قیمت و ظاهر خاصی که در زمان معرفی داشتند، پیروز نشدند محبوبیت و فروش کافی را هم شان جایگاهی که در بازارهای جهانی دارند، در ایران تجربه نمایند. در این گزارش سراغ هوندا C-RV مدل 2016 که از حسرت های علاقه مندان به خودرو به شمار می رود رفته ایم. همچنین سوبارو فارستر 2014 را پیدا کردیم که هنوز مثل روز اول زبر و زرنگ است. در نهایت آخرین شکار ما از بازار خودرو، کراس اوور کوچک تویوتا در نسل سوم یعنی راو4 بود که در نسخه 2011 وارد ایران شد و البته نتوانست فروش چندانی در مقایسه با اسپورتیج و توسان دو محصول کیاهیوندای داشته باشد. این سه خودرو را می توان در بازه قیمتی 300 تا 600 میلیون تومان خریداری کرد. انتخاب هایی که قاعدتا در مقایسه با چری تیگو7 یا بورگوارد BX5 که همین حالا به ترتیب 350 و 700 میلیون قیمت دارند، اعتبار و ارزش بالاتری دارند. ببینیم این سه خودرو اهل نیپون چه ویژگی هایی دارند که چنین ما را شیفته خود ساخته اند:

یک منوی ناشناخته از آفتاب تابان

هوندا C-RV مدل 2016؛ لکسوس مالی!

خب این یکی همواره در لیست پیشنهادی ما برای خرید قرار داشته و واقعا ماشین ارزشمندی است. چرا؟ چون ورای ظاهر زمخت و عضلانی بدنه، در زمینه سواری، رانندگی و کارایی یک کراس اوور درجه یک است. در واقع C-RV همان سواری خوب آکورد را با مصرف مالی سیویک نصیب شما می نماید و البته قوی ترین خودرو این کلاس حتی در مقایسه با کیا اسپورتیج 2400 سری 2017 است. با موتور 185 اسبی و جعبه دنده CVT، شما پشت سریع ترین خودرو این رده نشسته اید در حالی که تنها 600 میلیون بابت نسخه دست دوم این هوندای جذاب با کارکرد 30 هزار کیلومتر باید بپردازید. اگر پای به اتاق بگذارید، طراحی کابین هوندا سی آر وی را تاحدودی ساده می یابید ولی تجربه چند کیلومتر سفر با این خودرو به شما ثابت می نماید C-RV چه داشبورد بی نقصی دارد. یک نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد و بین ورودی های تهویه دیده می گردد. کلیدهای کنترلی معدودی در داشبورد وجود دارند و کیفیت متریال به کار رفته در کابین از چوب و پلاستیک و فلز، در بالاترین حد ممکن قرار گرفته است. سیستم چهار چرخ محرک، پنج ستاره ایمنی اروپا و اتاقی بزرگ تر از رقبای بازار دیگر مواردی است که خیال شما را بابت انتخاب تان راحت می نماید. بدون هیچ اغماضی، سی -آروی جذاب ترین مدل حاضر در این گزارش است و لوکس تر از دو هموطن دیگرش است.

سوبارو فارستر 2014؛ بز کوهی گمنام

خیلی گران تر از ابعاد و امکاناتش به بازار فرستاده شد و در نهایت هم این عامل زمینه شکستش را فراهم کرد. البته سوبارو گمنام ترین خودروساز ژاپنی بین ایرانی هاست و ظاهر زمخت و بی روحش بزرگ ترین ضربه را به اعتماد مشتریان ایرانی می زند که عاشق طراحی هستند. فارستر 2014 که بزرگ تر از دو کراس اوور کره ای هیوندای توسان و کیا اسپورتیج است، رقیب مستقیم میتسوبیشی اوتلندر به شمار رفته و موتوری باهمان حجم و دامنه قدرت را به خریداران ارائه می نماید. این خودرو که بعضا در نسخه های 2013 هم وارد بازار ایران شده، قیمتی بین 275 تا 425 میلیون تومان بسته به سطح تجهیزات و میزان کارکرد داشته و بدترین نکته درباره اش بازار دست دوم ضعیف و قطعات یدکی اندک آن است. آفرود بسیار عالی، پایداری بالا و ایمنی مناسب اما از مهم ترین ویژگی های سوبارو فارستر است. ضمناً، این خودرو با کسب پنج ستاره ایمنی از یوروانکپ و بهره مندی از سیستم های کنترل سرعت در سرازیری و پایداری خودرو، ترمز اضطراری کمکی و هشت کیسه هوا، خیال سرنشین را از بابت ایمنی راحت می نماید. خبر خوب درباره فارستر این است که به نسبت هوندا سی-آروی 2016 و تویوتا راو4 مدل 2015 اتاق و صندوق بار بزرگتری دارد و این را پس از نشستن پشت فرمان این سه محصول، می توان به راحتی تشخیص داد.

تویوتا راو4 مدل 2011؛ بزرگمرد کوچک

نتوانست در نسلی که از ظاهر ساده اش بسیار ضربه خورد، مقابل رقبای رنگارنگ کره ای و فرانسوی دوام بیاورد و در ایران به شدت کم فروخت. معدود نسخه های به جا مانده از سال 2011 هم که در بازار دست دوم وجود دارند، محصول اعتماد مشتریان وفادار به برند تویوتا بوده. این نسل از راو4 که به موتور 179 اسبی 2500سی سی مجهز است، عمدتا دو ایراد بزرگ دارد. نخست جعبه دنده آن که زیاد از حد مالی عمل می نماید و دیگر آنکه ایمنی آن پایین تر از هونداست و تنها 4ستاره از یوروانکپ دریافت نموده است. به غیر از اینها اما سواری نرم و راحت در حد تویوتا کمری، از جمله دلایل پیشنهاد این خودرو به شماست که با بهای 300 تا 325 میلیون در کارکرد 100 هزار کیلومتر قابل خریداری است. بد نیست بدانید رقیب مستقیم راو4 در این نسل میتسوبیشی ASX و نیسان قشقایی است که هردو در مقایسه با راو4 ضعیف تر و پلاستیکی تر هستند.

منبع: دیوار
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 290

به "یک منوی ناشناخته از آفتاب تابان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک منوی ناشناخته از آفتاب تابان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید