10 راز پنهان در لباس پرنسس های دیزنی

به گزارش مجله استخدام جدید، لباس های پرنس ها و ملکه های دیزنی به میزان خود این شخصیت ها معروف و ماندگارند، اما کمتر کسی از معانی پنهان آن ها باخبر است.

10 راز پنهان در لباس پرنسس های دیزنی

به گزارش روزیاتو، با چند حقیقت جالب درباره لباس پرنسس های دیزنی همراه باشید.

1- رنگ آبی لباس بیشتر پرنسس های دیزنی برای قدرت بخشی به آن ها است

شخصیت هایی مانند سفیدبرفی، سیندرلا، بل، مریدا، السا و جاسمین لباسی آبی رنگ دارند و این موضوع احتمالاً تصادفی نیست.

به گفته لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، علت رایج بودن رنگ آبی در لباس های پرنسس های دیزنی این است که این رنگ همانند آسمان، آرامش بخش و اطمینان بخش اما در عین حال قدرتمند است.

او در اینباره گفته: با اضافه کردن این رنگ به ظاهر شخصیت، کمی به آن قدرت می دهید. با این کار به شکلی ظریف می گویید زن های جوان هم می توانند قدرتمند باشند.

2- لباس آبی بل در دیو و دلبر نمادی از متفاوت بودن او است

در انیمیشن دیو و دلبر، بل به خاطر مستقل بودن و علاقه اش به کتاب، در آن روستای کوچک فرانسوی غریب و متفاوت می نماید.

اغلب اهالی روستا لباس هایی با رنگ های خنثی و مرده به تن دارند اما لباس بل آبی درخشانی است که او را از بقیه شخصیت ها متمایز می نماید.

3- گاهی برای فروش بیشتر عروسک پرنسس ها، کارشناسان بازاریابی کوشش می نمایند رنگ لباس آن ها را تغییر دهند

در انیمیشن علاء الدین جاسمین چند لباس مختلف به تن دارد اما کراپ تاپ و شلوار خمره ای آبی روشنش معروف ترین لباس هایش هستند.

اما بعضی کارشناسان بازاریابی خواسته اند رنگ لباس عروسک جاسمین صورتی باشد، با این تصور که این کار به فروش بیشتر عروسک یاری خواهد نمود.

رون کلمنتس، یکی از کارگردانان این انیمیشن در سال 2017 در مصاحبه ای گفت: بازاریابی زیادی در رابطه با این فیلم ها صورت می گیرد و گاهی اوقات کارشناس های بازاریابی می گویند لباس عروسک جاسمین باید صورتی باشد چون فروش لباس صورتی بیشتر از لباس آبی است. ولی ما سعی می کنیم تحت تأثیر آن قرار نگیریم.

4- تغییر لباس سیندرلا یکی از بخش های مورد علاقه والت دیزنی بود

والت دیزنی در ساخت بسیاری از بخش های انیمیشن های کلاسیک دیزنی نقش داشت اما اینطور که گفته می گردد صحنه مورد علاقه او جایی بود که لباس کهنه سیندرلا تبدیل به یک لباس شب آبی رنگ زیبا می گردد.

فاکس کارنی، مدیر بخش تحقیقات کتابخانه پژوهشی والت دیزنی گفته: یکی از صحنه های مورد علاقه والت دیزنی تغییر سیندرلا و لباسش بود. نه به خاطر اینکه از لحاظ انیمیشنی عالی بود. به خاطر مفهوم توانایی تغییر بود که جذابیت زیادی داشت.

5- از پرنسس های دیزنی تنها 5 نفر شلوار به تن داشته اند

اغلب پرنسس های دیزنی پیراهن های زنانه یا دامن به تن دارند. اما در سال 1992، جاسمین اولین پرنسسی شد که شلوار به تن داشت.

نفر بعدی مولان در سال 1998 بود و بعد از آن هم آنا و السا در سال 2019 در انیمیشن یخ زده 2 بودند، گرچه هر دوی آن ها در انتهای فیلم دیگر ملکه بودند، نه پرنسس.

جنیفر لی، یکی از کارگردانان انیمیشن یخ زده 2 در سال 2019 در مصاحبه ای درباره تصمیم به استفاده از شلوار در پوشش آنا و السا توضیحاتی ارائه کرد.

او در اینباره گفت: این دو زن که من خیلی به آن ها افتخار می کنم، بار سلطنت را به دوش می کشند. به همین علت لباسی متناسب با آن به تن دارند و هیچ چیزی بهتر از این نیست که بتوانید هر چیزی بپوشید.

او در ادامه گفت: این بار آن ها مجبور نبودند با یک لباس نامناسب به سرعت از قلمروی خود فرار نمایند. آن ها این فرصت را داشتند که لباس شان را انتخاب نمایند و طبیعی است که در آن شرایط شلوار را انتخاب کنید.

در سال 2021، پرنسس رایا در انیمیشن رایا و آخرین اژدها پنجمین پرنسس دیزنی شد که شلوار به تن دارد.

6- لباس بل در ابتدا مدل قدیمی تری داشت

طرح های کانسپت به جای مانده از سال 1989 نشان می دهد لباس آبی بل در ابتدا با ژپون (نوعی دامن فنردار) طراحی شده بود و لباس شبش الهام گرفته از مد دهه های 1650 تا 1780 به نظر می رسید.

اما در فیلم نهایی، لباس های او به وضوح شکل امروزی تری نسبت به محیط پیرامونش داشتند، امری که احتمالاً هدف از آن نشان دادن مترقی بودن بل بوده است.

7- برای طراحی پوشش موانا تحقیقات زیادی صورت گرفت

موانا اهل یک روستای پلی نزی است و طراحان لباس این انیمیشن معتقد بودند پوشش او باید تا حد ممکن مطابق فرهنگ این منطقه باشد.

آن ها تحقیقات زیادی درباره جنس لباس های آن موقع مردم جزایر اقیانوس آرام انجام دادند. از آنجایی که داستان انیمیشن به 2 هزار سال قبل بازمی گشت هیچ تصویری از لباس های آن موقع وجود نداشت اما آن ها توانستند در تحقیقات خود به اطلاعاتی دست یابند.

برای مثال رنگ قرمز لباس های موآنا نمادی از سلطنت است. طراحان لباس این انیمیشن بعلاوه با رعایت جزئیات به خصوصی کوشش کردند پوشش شخصیت ها با دوره زمانی داستان مطابقت داشته باشد.

برای مثال، از آنجایی که در آن موقع چرخ خیاطی وجود نداشت، آن ها به جای دکمه از دندان گراز برای بسته شدن لباس استفاده کردند.

8- لباس موانا بازتابی از روحیه ماجراجوی او هم هست

طراحان لباس انیمیشن موانا گرچه سعی داشتند لباس این شخصیت تا حد ممکن مطابق واقعیت باشد، اما در عین حال می خواستند لباس موانا با ذات ماجراجوی او نیز هماهنگ و بازتابی از آن باشد.

به همین علت آن ها یک چاک به جلوی دامن موانا اضافه کردند تا حرکت کردن برایش ساده تر گردد.

9- تیم خلاقیت یخ زده 2 برای طراحی لباس های آنا و السا به نروژ، فنلاند و ایسلند رفتند

تیم خلاقیت این انیمیشن برای اینکه از درست بودن پوشش آنا و السا مطمئن شوند، به نروژ ، فنلاند و ایسلند سفر کردند تا ایده هایی برای طراحی لباس های آن ها بیابند.

نمایش های مد دهه 1940، کیف های سنتی مردم نروژ و تصاویر چیزهای کریستالی، منابع الهام آن ها برای طراحی لباس های آنا و السا بودند.

آن ها کوشش کردند تا حد ممکن جزئیات را رعایت نمایند و این موضوع حتی درباره نخ گلدوزی ها نیز صدق می کرد.

10- دیزنی برای طراحی رنگ باله آریل از یک ترکیب رنگ ویژه استفاده کرد

رنگ باله آریل در انیمیشن پری دریایی کوچولو سبز منحصر به فردی است که آزمایشگاه رنگ دیزنی آن را به طور ویژه برای این فیلم ساخت. آن ها حتی نام این رنگ را به افتخار پری دریایی کوچک آریل گذاشتند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2225

به "10 راز پنهان در لباس پرنسس های دیزنی" امتیاز دهید

3 کاربر به "10 راز پنهان در لباس پرنسس های دیزنی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راز پنهان در لباس پرنسس های دیزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید