شروع عرضه همگانی سهام به شیوه ETF از هفته دوم اردیبهشت ماه

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر امور مالی و دارایی از شروع عرضه همگانی سهام به صورت ای. تی. اف (ETF- صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله) در بازار سرمایه از هفته دوم اردیبهشت ماه اطلاع داد و گفت: در این روش برای افرادی که برای نخستین بار اقدام به خرید سهام این صندوق ها می نمایند، تخفیف داده می گردد.

شروع عرضه همگانی سهام به شیوه ETF از هفته دوم اردیبهشت ماه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز، یک روز تاریخی در بازار سرمایه است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستیم سهام یکی از عظیمترین هلدینگهای کشور را در بازار سرمایه عرضه کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: این اقدام باعث افزایش عمق بازار سرمایه شده و پاسخ مناسب و مثبت به کسانی است که علاقه مند هستند در بورس سرمایه گذاری نمایند.

دژپسند افزود: همچنین با این عرضه، عملکرد هلدینگ شستا به صورت شفاف و در محیط شیشه ای مورد رویت همه قرار می گیرد. سایر شرکت های عظیم نیز میتوانند این تجربه را تکرار نموده و برای تامین اقتصادی، سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کند.

وزیر اقتصاد توضیح داد: این عرضه، آخرین اقدام برای عرضه سهام نبوده و این فرایند ادامه خواهد داشت.

دژپسند افزود: همان طور که رییس جمهوری امروز تاکید داشت، با هماهنگی با وزارت صنعت، برای عرضه هلدینگهای متعلق به وزارت صنعت نیز اقدام می گردد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای اینکه واگذاری ها را عمومی نموده و همه آحاد جامعه بتوانند در آن مشارکت نمایند، روش واگذاری را از واگذاری بلوکی به روش ای تی اف (صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله) تغییر داده ایم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در روش ای تی اف همه مردم ایران میتواند ثبت نام نموده و سهام بخرند. هر کسی که بر اساس کد ملی اقدام به خرید سهم نموده برای بار نخست از تخفیف برخوردار می گردد.

دژپسند گفت: با این روش هم مالکیت سهام را به صورت عمومی عرضه نموده و هم فرصت مادی را به صورت تخفیف برای خریداران فراهم می کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه این اقدام از هفته دوم اردیبهشت ماه و با عرضه گروه اقتصادی شروع می گردد، افزود: برنامه واگذاری را به طور جدی و با روشهای جدید و به طور مستمر اجرا میکنیم تا بازار سرمایه همچنان محل مناسبی برای سرمایه گذاران و تامین نمایندگان اقتصادی باشد.

  • عظیم ترین خصوصی سازی تاریخ اقتصاد؛ امروز در بورس
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 986

به "شروع عرضه همگانی سهام به شیوه ETF از هفته دوم اردیبهشت ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عرضه همگانی سهام به شیوه ETF از هفته دوم اردیبهشت ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید