آلودگی هوا عامل بروز آسم در بچه ها

به گزارش مجله استخدام جدید، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، آلودگی هوا عامل بروز آسم در بیش از یک سوم بچه ها اروپایی است.

آلودگی هوا عامل بروز آسم در بچه ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، آلودگی هوا ممکن است باعث ایجاد یک سوم از همه موارد آسم در دوران کودکی در اروپا گردد.

محققان بیش از 63 میلیون کودک را در 18 کشور اروپایی مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند، آلودگی هوا عامل 33 درصد موارد جدید ابتلا به آسم است.

نتایج یک آنالیز آماری حاکی از آن است که تنها در انگلیس با کاهش آلودگی هوا می توان سالانه از بروز 45 هزار مورد جدید ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

پژوهشگران تخمین می زنند، اگر دولت ها اقدماات لازم برای جلوگیری از آلودگی هوا را عملیاتی نمایند، سالانه بیش از 190 هزار کودک از ابتلا به آسم در امان می مانند.

حنین کریس، محقق ارشد این مطالعه از موسسه پژوهشی تگزاس می گوید: فراخوان اقدامات فوری در راستای کاهش آلودگی هوا باید صادر گردد.

پژوهشگران تأکید می نمایند، محدودیت های سازمان جهانی بهداشت برای بعضی از آلاینده ها به اندازه کافی سختگیرانه برای محافظت از بچه ها در برابر آسم نیست.

آلودگی می تواند به مجاری تنفسی آسیب برساند و منجر به التهاب و ایجاد آسم در بچه های گردد که از نظر ژنتیکی در معرض خطر هستند.

این مطالعه به خوبی نشان داد، اگر دی اکسید نیتروژن (NO2) به شدت کاهش یابد، تقریباً 23 درصد از بچه ها هرگز به آسم مبتلا نمی شوند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 249

به "آلودگی هوا عامل بروز آسم در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا عامل بروز آسم در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید