کمتر از 10 درصد افراد بالای 60 سال از فناوری دیجیتال استفاده می نمایند

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرگزاری خبرنگاران- عضو هیات علمی گروه آموزشی و مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: کمتر از 10 درصد افراد بالای 60 سال کشور، از فناوری های دیجیتال و فضای مجازی استفاده می نمایند.

کمتر از 10 درصد افراد بالای 60 سال از فناوری دیجیتال استفاده می نمایند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، یدالله ابوالفتحی ممتاز این رقم را در اروپا و امریکا، بین 67 تا 70 درصد گفت و اضافه نمود:متاسفانه قشر زنان و جمعیت سالمندان کشورمان، از کمترین امکانات در این زمینه برخوردارند.

وی استفاده از امکانات دیجیتال و فضای مجازی را در کاهش اختلالات شناختی، کاهش افسردگی و احساس تنهایی، موثر دانست و گفت:به علت تاثیرات آن بر سلامت روانی و اجتماعی سالمندان، سال جاری شعار روز جهانی سالمند، به این موضوع اختصاص داده شده است.

دکتر ممتاز آگاهی کم سالمندان نسبت به طریقه استفاده از امکانات دیجیتال، دسترسی کم سالمندان به این امکانات و نگرش مردم و خانواده ها نسبت به استفاده سالمندان از فضای مجازی را سه علت برای استفاده کم سالمندان کشورمان از امکانات فضای مجازی و فناوری های دیجیتال اعلام کرد و گفت:متاسفانه بسیاری از خانواده های ایرانی براساس نگرش اشتباه، فضای مجازی را مربوط به سالمندان نمی دانند و سالمندان نیز براساس این نگرش، برای بیان نیازشان به این امکانات، احساس شرمندگی و خجالت می نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1970

به "کمتر از 10 درصد افراد بالای 60 سال از فناوری دیجیتال استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از 10 درصد افراد بالای 60 سال از فناوری دیجیتال استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید