ابتکار ایران می تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند

به گزارش مجله استخدام جدید، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ایروان مطرح نمود که ابتکار ایران می تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند.

ابتکار ایران می تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند

جهت دریافت خدمات معماری داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و نماینده ویژه ایران برای حل مناقشه قره باغ که در سومین مقصد سفرش به منطقه شب گذشته وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد، در تبادل نظریی عنوان نمود: مذاکرات بسیار فشرده ای در جمهوری آذربایجان داشتم و مذاکرات مفیدی هم در روسیه انجام شد.

وی گفت که در ارمنستان با وزیر خارجه و دیگر مقامات این کشور ملاقات و تبادل نظر خواهد نمود، اضافه نمود: زمان بسیار حساسی است و احتیاج داریم هر چه سریع تر درباره فرایند صلح تصمیم گیری گردد و راستای برای صلح باز گردد.

عراقچی با اشاره به میزان تلفات انسانی ناشی از این درگیری ها ادامه داد: جای تاسف است که آمار تلفات در حال بالا رفتن است، حمله به غیرنظامیان در حال بالا رفتن است و اصلا قابل پذیرش نیست. به همین دلیل ما تصور می کنیم که باید هر چه سریع تر راستای برای صلح ایجاد گردد و این موضوع اصلی صحبت من در ارمنستان است.

معاون وزیر خارجه گفت: تصور می کنیم ابتکار جمهوری اسلامی ایران می تواند این راستا را باز کند.

وی گفت: ایران کشور بزرگی در همسایگی ارمنستان و جمهوری آذربایجان است و با هر دو کشور رابطه قدیمی و خوبی داریم. از هر دو کشور اتباعی در ایران هستند و در صلح، صفا و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می نمایند. موضع ما در قبال این بحران از روز اول همواره متوازن و متعادل بوده است.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: ما به یکسری اصول بین المللی معتقد و پایبند هستیم و معتقدیم حسن نیت و ظرفیت های ایران می تواند در راستا صلح به کار گرفته گردد، بخصوص برای رسیدن به صلح پایدار. ما صحبت از یک آتش بس معمولی نمی کنیم، البته آن هم به جای خودش واجب است، اما پیشنهاد ایران یک صلح پایدار را در منطقه هدف قرار می دهد و امیدواریم به این هدف برسیم، جمهوری اسلامی ایران ظرفیتهای لازم را در این خصوص دارد، البته با همکاری دیگر کشورها در منطقه.

عراقچی قرار است پس از ارمنستان به ترکیه سفر و با مقامات این کشور میز ملاقات و تبادل نظر کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1299

به "ابتکار ایران می تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار ایران می تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید