اجرای طرح المپیاد فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب بازی های بومی و محلی

به گزارش مجله استخدام جدید، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی گفت: این دانشگاه سال آینده برای نخستین بار طرح المپیاد فرهنگی، هنری و ورزشی درون دانشگاهی را در سراسر کشور در قالب بازی های بومی و محلی راه اندازی می نماید.

اجرای طرح المپیاد فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب بازی های بومی و محلی

سید ابوالفضل تجلی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به قدمت تاریخی ورزش های باستانی اضافه نمود: ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در اولویت رشته های ورزشی این دانشگاه است که در قالب ورزش های آئینی و بازی های بومی و محلی در سال 98 به آنها خواهیم پرداخت به طوری که مجتمع دانشگاهی ما با ایجاد و فعال سازی زیر ساخت های لازم به این نوع ورزش ها می پردازند.

وی ادامه داد: در سال آینده دانشگاه جامع علمی کاربردی با برگزاری دوره های آموزشی و تربیت مربی، ورزش های آئینی و بازی های بومی و محلی را در هر استان باتوجه به نوع فرهنگ و سلیقه احیا خواهد نمود.

تجلی افزود: در سال آینده ما برای اولین بار طرح المپیاد فرهنگی هنری و ورزشی درون دانشگاهی را در سراسر کشور در قالب بازی های بومی و محلی راه اندازی می کنیم که این کار را براساس آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی به وسیله توسعه ورزش زورخانه ای در کشور که مصوب جلسه 518 شورای فرهنگ عمومی است، انجام می دهیم.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سرانجام خاطر نشان کرد:رشته های پیشنهادی که سال آینده در طرح المپیاد فرهنگی هنری و ورزشی در نظر داریم شامل کشتی پهلوانی، ورزش زورخانه ای،کشتی چوخه،کشتی آلیش،کشتی لوچو، چوگان ، سوارکاری و تیر و کمان است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 155

به "اجرای طرح المپیاد فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب بازی های بومی و محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح المپیاد فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب بازی های بومی و محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید