اخطار اف بی ای درباره هک شدن کمپانی سونی، اطلاعات بیشتری لو می رود

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی سی، هشت روز بعد از حمله بزرگ سایبری به کمپانی سونی پیکچرز و در حالیکه ماموران تحقیق فدرال در حال بررسی مدارک بودند، این استودیوی هالیوودی هنوز هم برای بازگرداندن سیستم هایش به حالت اولیه در حال تلاش است.

اخطار اف بی ای درباره هک شدن کمپانی سونی، اطلاعات بیشتری لو می رود

بعضی از کارمندان سونی کامپیتوترهای جدید دریافت کردند چون کامپیوترهای قبلی شان بعد از حمله ویروس عجیب کاملا از کار افتاده بودند. مایکل لینتون و ایمی پاسکال مدیران سونی در نامه ای به کارمندان خود تایید کردند که مقدار زیادی از داده های محرمانه سونی دزدیده شده که اطلاعات کارمندان و مدارک تجاری نیز جزو آن ها بوده اند. آن ها هنوز مطمئن نیستند میزان اطلاعاتی که حمله کنندگان می خواهند یا ممکن است منتشر کنند چقدر است.

نگرانی های آن ها تاکید بیشتری بر جدیت این حمله دارد که به گفته متخصصان اولین حمله بزرگ به یک کمپانی آمریکایی است که از نرم افزارهای کاملا نابودکننده ای استفاده کرده که برای از کار انداختن کامل شبکه های کامپیوتری طراحی شده اند.

به گفته یکی از مسئولان رسمی امنیت ملی، ماموران تحقیق دولتی که اف بی آی مسئولیت هدایت شان را بر عهده دارد تا به حال چندین مظنون از جمله کره شمالی در تحقیقات در نظر گرفته شده اند. این ها بعد از این بود که اف بی آی به تجارت های آمریکایی درباره استفاده هکرها از نرم افزارهای زیان بار و نحوه دفاع در برابر آن ها هشدار داد. این اخطار می گفت که بعضی از نرم افزارهای استفاده شده توسط هکرها به زبان کره ای جمع آوری شده بودند، اما ارتباط احتمالی مستقیم با کره شمالی را مورد بحث قرار نداد.

کسانی که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اند طی چند روز گذشته کپی های دیجیتال کیفیت بالای فیلم های هنوز اکران نشده سونی و همچنین اطلاعاتی درباره عملیات و کارمندان آن که به گفته خودشان پراهمیت بوده را روی اینترنت و در دسترس همگان قرار داده اند. فیلم موزیکال جدید سونی یعنی آنی که قرار است روز نوزدهم ماه دسامبر در ایالات متحده اکران شود روز سه شنبه در یکی از وبسایت های دانلود غیرقانونی محبوب قرار گرفته بود. فیلم جدید جنگ جهانی دوم برد پیت با عنوان غضب نیز از دیگر فیلم های نشت داده شده بود.

دنیل کلمنز مدیر اجرایی کمپانی امنیت سایبری پکت نینجاز گفت که تمامی فایل های منتشر شده را بررسی کرده و تایید کرد که همه از کمپانی سونی دزدیده شده اند. او گفت که قراردادهای تجاری و همچنین شماره های تامین اجتماعی، اطلاعات حقوقی و پزشکی کارمندان کمپانی را پیدا کرده است و این خطری بزرگ است.

مسئول رسمی سازمان امنیت ملی ایالات متحده که درخواست کرد هویتش فاش نشود گفت که تحقیقات هنوز در مراحل اولیه خود هستند و هیچ مظنون مشخصی پیدا نشده است. سایت تکنولوژی ری کود روز بیست و هشتم نوامبر گزارش داده بود که کمپانی سونی به دنبال این است که بفهمد آیا کره شمالی برای انتقام فیلم مصاحبه این حمله را ترتیب داده یا خیر. این فیلم کمدی که قرار است روز بیست و پنجم ماه دسامبر در ایالات متحده و کانادا اکران شود درباره نقشه سی آی ای برای به قتل رساندن کیم جونگ-اون رهبر کره شمالی است. پیونگ یانگ در نامه ای که در ماه ژوئن به بان کی مون دبیر ارشد سازمان ملل نوشت، این فیلم را یک اعلان جنگ خواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 406

به "اخطار اف بی ای درباره هک شدن کمپانی سونی، اطلاعات بیشتری لو می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطار اف بی ای درباره هک شدن کمپانی سونی، اطلاعات بیشتری لو می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید