ادامه واکنش ها به روند دستگیری سران اپوزیسیون پاکستان به جرم فساد اقتصادی

به گزارش مجله استخدام جدید، طی روزهای اخیر روند دستگیری سران احزاب مخالف دولت پاکستان به جرم فساد اقتصادی باعث اتخاذ واکنش های مختلفی از سوی افراد شده است.

ادامه واکنش ها به روند دستگیری سران اپوزیسیون پاکستان به جرم فساد اقتصادی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جنگ نیوز، در حالی که تنها چند روز از دستگیری آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان و مشاور رئیس حزب مردم می گذشت روز گذشته حمزه شهباز رهبر اپوزیسیون در مجلس پنجاب و عضو ارشد حزب نواز هم دستگیر شد تا احتمال دستگیری شهباز شریف هم افزایش پیدا کند.

اتهام موجود علیه حمزه شهباز داشتن املاک و اموالی بیش از درآمد قانونی و معقول و همچنین پولشویی کلان است.

او در حالی دستگیر شد که برای دفاع از خود به دادگاه رفته بود ولی دادگاه با رد دفاعیه وی دستور انتقال حمزه شهباز به بازداشتگاه را صادر کرد.

پس از دستگیری فرزند شهباز شریف بعضی هواداران حزب نواز گرد خودروی او تجمع نموده و با سردادن شعارهایی دفاع خود را از او اعلام نمودند با این حال هواداران دولت پاکستان اقدام دادگاه در مورد دستگیری وی را خوشایند دانستند.

فوادچوهدری وزیر فناوری اطلاعات پاکستان در این خصوص گفت: ما اقدامات شجاعانه دادگاه عالی پاکستان را می ستائیم و آن را در راه مبارزه با فساد اقتصادی مثبت ارزیابی می کنیم.

فیصل واودا عضو ارشد حزب تحریک انصاف نیز با خوشایند دانستن اقدام علیه مفسدان اقتصادی گفت: فرد بعدی که به جرم فساد اقتصادی دستگیر می گردد شاهد خاقان عباسی نخست وزیر سابق پاکستان است.

شهباز شریف رئیس کنونی حزب نواز در واکنش به این اتفاقات گفت: احزاب اپوزیسیون باید با هم متحد شوند و بودجه پیشنهادی دولت پاکستان را رد نمایند تا اعتراض خود را به گوش حزب حاکم برسانند.

مریم نواز دختر نواز شریف نیز ضمن پیامی خطاب به حمزه شهباز گفت: تو باید قوی باشی چرا که دولت عمران خان به زودی ساقط خواهد شد.

مریم اورنگزیب سخنگوی حزب نواز هم در واکنش به این اتفاق اعلام نمود: دولت در کوشش است با استفاده از اهرم قدرت قضایی احزاب اپوزیسیون را در تنگنا قرار دهد.

این در حالی است که سران حزب مردم در کوشش هستند تا اعتراضات گسترده سراسری را در پاکستان رقم بزنند و به همین منظور از هواداران خود نیز دعوت به عمل آورده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 219

به "ادامه واکنش ها به روند دستگیری سران اپوزیسیون پاکستان به جرم فساد اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه واکنش ها به روند دستگیری سران اپوزیسیون پاکستان به جرم فساد اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید