از لیونل مسی تا مگان راپینو؛ تاثیر گذارترین و برجسته ترین ورزشکاران 2019 را بشناسید

به گزارش مجله استخدام جدید، در گزارش پیش رو می خواهیم شما را با برجسته ترین، پیروز ترین و تاثیرگذارترین ورزشکاران یک سال گذشته آشنا کنیم .

از لیونل مسی تا مگان راپینو؛ تاثیر گذارترین و برجسته ترین ورزشکاران 2019 را بشناسید

به گزارش، سال 2019 سال بسیار پرفراز و نشیب و البته بسیار مهمی برای دنیای ورزش بود، پر از اتفاقات ناگوار، بازگشت های غیرقابل پیش بینی و البته حاشیه های فراوان. در جمع بندی های سال 2019 و به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میلادی می خواهیم شما را با برجسته ترین، پیروز ترین و تاثیرگذارترین ورزشکاران یک سال گذشته آشنا کنیم که تاثیر غیرقابل انکاری بر ورزش و فراتر از آن داشتند؛ از فوتبال تا گلف و ورزش های رزمی.

بازی های سادیو مانه در خط حمله تیم فوتبال لیورپول یکی از عوامل اصلی پیروزیت های دو سال اخیر این تیم باشگاهی، از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2019 و شروع فوق العاده لیگ برتر در فصل جاری بوده است. در لیگ، سادیو مانه در کنار محمد صلاح، تا به امروز 9 گل برای تیمشان به ثمر رسانده و با اضافه شدن روبرتو فیرمینو به این دو، یکی از ترسناک ترین مثلث های خط حمله کنونی فوتبال دنیا را تشکیل داده اند. لیورپول از شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری داشته و گلزنی ها و خلق موقعیت گل های فراوان سادیو مانه بخش مهمی از این پیروزیت ها خواهد بود.

بعد از بردن اولین توپ طلای خود به عنوان بهترین بازیکن زن فوتبال دنیا، آدا هژربرگ، مهاجم نروژی، رکوردشکنی های خود در سال 2019 را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رسانید. اگر چه وی در اقدامی جنجالی از بازی در جام دنیای به دلیل تبعیض جنسیتی موجود در فدراسیون فوتبال نروژ سر باز زد، اما در فصل 19-2018 در تیم باشگاهی خود، لیون فرانسه، در 20 مسابقه پیروز به زدن 20 گل شد. همچنین وی در فینال لیگ قهرمانان زنان در سال 2019 به خاطر نمایش خیره کننده خود عنوان بهترین بازیکن میدان را بدست آورد. هژربرگ اولین زن دنیای فوتبال است که در فینال لیگ قهرمانان پیروز به ثبت هت تریک، آن هم تنها در 16 دقیقه شده، که سهم زیاد و غیرقابل انکاری در رسیدن لیون به چهارمین قهرمانی پیاپی خود در این مسابقات داشت. در اکتبر امسال، این بازیکن 24 ساله بعد از زدن 53 گل در 50اُمین حضور خود در مسابقات پیروز شد به برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در رده زنان تبدیل گردد.

در فصل 19-2018، جیمز هاردن به ششمین بازیکن بسکتبال تاریخ ان بی ای تبدیل شد که در طول یک فصل تمام، در تمام بازی ها به طور متوسط بیش از 35 امتیاز بدست می آورد، رکوردی که برای وی 37.1 امتیاز در هر بازی بود. تا اینجای فصل 20-2019 و در حالی که یک سوم از فصل گذشته است، هاردن رکورد متوسط 39 امتیاز در هر بازی را به ثبت رسانده است. با ترکیب سرعت فراانسانی، قدرت بولدوزری و پرش های پر مانند، هاردن از هر سه نقطه زمین نهایت استفاده را برده و می توان گفت که او بهترین گلزن در نسل کنونی بسکتبال و یکی از امتیازآورترین بازیکنان تاریخ این رشته است.

خورخه ماسویدال عنوان بهترین و سریع ترین ناک اوت سال را در اختیار دارد و با همین ناک اوت بدون شک یکی از تاثیرگذارترین ورزشکاران سال 2019 به شمار خواهد آمد. اگر چه وی در طول نیمه دوم دهه اخیر در دنیای ورزش های رزمی ترکیبی یو اف سی (UFC) حضور داشته، اما ضربه زانوی پرنده او برای ناک اوت کردن بن آسکرن تنها 5 ثانیه پس از شروع مسابقه، توجه ورزش دوستان در سراسر دنیا را به خود جلب کرد. این ناک اوت تماشایی، ماسویدال را به یک سوپراستار واقعی تبدیل کرد. وی در یک سال اخیر هر سه مسابقه خود را با پیروزی به اتمام رسانده و در حال حاضر در صدر بهترین مبارزان سبک وزن (welterweight) نهاده شده است. اگر چه بدست آوردن یک عنوان قهرمانی در آینده نزدیک برای او دور از انتظار نیست، اما یک مبارزه بزرگ و پردرآمد با کانر مک گرگور چیز دیگری خواهد بود.

ویرجیل فن دایک یکی از بهترین مدافعان زنده فوتبال است که در کنار مثلث خط حمله لیورپول، از عوامل اصلی پیروزیت های اخیر این تیم بوده است. بعد از سال ها که رقابت برای بدست آوردن توپ طلای فوتبال دنیا تنها بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در جریان بود، ویرجیل فن دایک در امسال به این رویه سرانجام داده و با عبور از رونالدو در مکان دوم نهاده شد، در حالی که تنها چند امتیاز کمتر از مسی داشته و بسیار به کسب عنوان توپ طلای فیفا نزدیک شده بود. وی علاوه بر بهترین مدافع تیم خود و فوتبال دنیا، یک رهبر واقعی برای تیمش نیز به شمار آمده که سهم زیادی در صندلی رفیع کنونی باشگاه لیورپول داشته و بعد از ثبت کلین شیت در فینال لیگ قهرمانان 2019 در مقابل تاتنهام و رسیدن به مقام قهرمانی، به عنوان بهترین بازیکن میدان نیز انتخاب شد.

یکی از بهترین و سرسخت ترین مبارزان کنونی دنیا، کانلو آلوارز از سال 2013 تا به امروز در هیچ مبارزه ای شکست نخورده است، حتی در مقابل فلوید می ودر جونیور. در مقطعی، وی حتی کمربند قهرمانی در سه وزن متفاوت را در اختیار داشته و اخیراً تنها به خاطر قوانین جدید دنیای بوکس بود که کمربند قهرمانی سنگین وزن سبک را واگذار کرد. او مبارزی سریع و قدرتمند بوده و در سن تنها 29 سالگی نه تنها چهره ورزش بوکس به شمار می آید بلکه رکورد های او همچنان در حال رشد است.

در میان ورزشکارانی که در این فهرست قرار دارند، جیانیس آنتتوکونمپو بدون شک بهترین نماد تسلط فیزیکی به شمار می آید. این غول یونانی، بسیار بلند قدتر، قدرتمندتر و سریع تر از آنی است که بتوان در برابر او دفاع کرد. دیدن اینکه جیانیس آنتتوکونمپو از مدافعان تیم های رقیب در بسکتبال عبور می نماید به یک موضوع عادی تبدیل شده است. او تنها با 26 سال سن یکی از بازیکنانی است که برای بدست آوردن عنوان بهترین بازیکن بسکتبال دنیا رقابت می نماید.

لیونل مسی، اعجوبه دوست داشتنی و مهاجم گلزن و گلساز تیم فوتبال بارسلونا، اگر بهترین بازیکن تاریخ فوتبال نباشد بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال خواهد بود که در یک دهه اخیر هیچگاه سال بدی نداشته و در فصل جاری نیز یکی از بهترین دوران حرفه ای خود را پشت سر گذاشته است. این جادوگر آرژانتینی بعد از به ثمر رساندن 46 گل و 3 هت تریک در 54 حضور خود برای تیم باشگاهی و تیم ملی کشورش در یک سال تقویمی توانست ششمین توپ طلای فیفای خود را بدست آورده و به تنها بازیکنی تبدیل گردد که تا به امروز به رکورد شش توپ طلا دست یافته است.

وی با رکورد 68.5 درصد پیروزی در مسابقات مختلف در این مدت، به بهترین رکورد در این زمینه در تاریخ لالیگا و تاریخ باشگاه بارسلونا دست یافته و دهمین قهرمانی خود همراه تیم بارسلونا را در لالیگا کسب کرد. این بازیکن بسیار سریع و باهوش در زمینه بدست آوردن کفش طلای فوتبال اروپا نیز سال خوبی را سپری نموده و امسال به اولین بازیکنی تبدیل شد که پس از به ثمر رساندن 36 گل در 34 مسابقه در فصل جاری، برای سومین سال متوالی این عنوان را به دست می آورد.

در اولین فصل کامل خود به عنوان مدافع میانی، لامار جکسون به طور کامل ساختار قدرت دنیای NFL را در هم نوردید. او و تیمش (بالتیمور ریونز) هر حریفی که در مقابلشان قرار می گرفت را از پیش رو بر می داشتند. جکسون چه در روی زمین و چه در هوا بسیار فوق العاده ظاهر شده و با عبور از مایکل ویک، رکورد جدیدی در زمینه مسافتی که توسط یک مدافع در یک فصل طی می گردد را از خود به جای گذاشته و در زمینه پرتاب تاچ داون نیز با 36 مورد در لیگ راگبی آمریکا پیشتاز است.

یکی از تاثیرگذارترین ورزشکاران دنیا، تایگر وودز در یک دهه اخیر فراز و نشیب های بسیاری داشته است. بین جنجال های مداوم گذشته اش تا دستگیری اش در سال 2017، کمتر کسی باور می کرد که وودز بار دیگر بازگشته و عنوان بهترین گلف باز دنیا را بدست آورد. اما وودز فصل 2018 را با پیروزیت به سرانجام رسانده و با یک نمایش خیره کننده در 4 روز مسابقه ماه آوریل در مسابقات Augusta National بار دیگر صندلی خود به عنوان یک افسانه گلف را بدست آورد. پیروزیت های وودز در دو سال اخیر به همینجا پایان نیافته و وی تیم کشورش را با یک کامبک فراموش نشدنی به قهرمانی در مسابقات جام ریاست جمهوری رساند.

از زمانی که کانر مک گرگور تصمیم گرفت شانس خود را در دنیای بوکس امتحان کند، یو اف سی همیشه به دنبال سوپر استار جدید خود بود. در حالی که کاندیدا های قابل توجه و آینده داری برای کسب این عنوان ظهور کردند، اما هیچ مبارزی نتوانست مانند عزرائیل آدسانیا خود را به عنوان یک مبارز کامل به رخ بکشد. این قهرمان بدون شکست میان وزن یک شومن واقعی است، که با هیاهوی خاصی وارد رینگ شده و حریفان خود را با ضربات تمام کننده هولناکی به زمین می دوزد. بعد از سه پیروزی در امسال، آدسانیا امیدوار است که بزودی به عناوین اصلی دنیای یو اف سی دست یابد.

بروکس کوپکا بعد از تایگر وودز مشهورترین و تاثیرگذارترین بازیکن کنونی دنیای گلف به شمار می آید. در 7 مسابقه اصلی اخیر دنیای گلف، کوپکا در سه جام به عنوان قهرمانی رسیده که از آن میان می توان به قهرمانی یو اس اپن و قهرمانی PGA در سال 2019 اشاره نمود. در دو تورنمنت مهم دیگر سال نیز، کوپکا مقام دوم را بدست آورده است.

در سال 2019، نوواک جوکوویچ، کار خود را از همان جایی که در سال قبل به سرانجام رسانده بود شروع کرد. او امسال را با قهرمانی در مسابقات اوپن استرالیا شروع نموده و در ادامه در یک مسابقه افسانه ای و فراموش نشدنی در 5 ست توانست راجر فدرر را شکست داده و برای دومین سال متوالی قهرمان ویمبلدون گردد. وی همچنین در فصل جاری دو قهرمانی در مسابقات مسترز 1000 امتیازی را به کارنامه سال خود افزوده هر چند سال را به آن خوبی که شروع نموده بود به سرانجام نرساند. او که جوان ترین عضو مثلث بهترین تنیسور های نسل کنونی است، این شانس را دارد که به رکورد 15 قهرمانی گرند اسلم خود افزوده و تهدیدی برای رکورد افسانه ای راجر فدرر در این زمینه به شمار می آید.

رافائل نادال که از قبل یکی از بهترین بازیکنانی بود که زمین تنیس به خود می دید، در سال 2019 یکی از بهترین فصل های خود را تجربه کرد. این بازیکن 33 ساله در فصل جاری دو قهرمانی گرند اسلم بدست آورد- دوازدهمین قهرمانی در اوپن فرانسه و چهارمین قهرمانی در یو اس اوپن- و در مسابقات اوپن استرالیا و ویمبلدون نیز به ترتیب به فینال و نیمه نهایی رسید. نادال سال 2019 را با رکورد 24 پیروزی و تنها 2 باخت به سرانجام رساند که رکوردی خارق العاده به شمار می آید. وی امسال را با قرار دریافت در صدر رنکینگ بهترین تنیسور های سال به سرانجام رسانده و در سال آینده شانس زیادی برای شکستن رکورد راجر فدرر به عنوان دارنده بیشترین قهرمانی در گرند اسلم ها دارد.

سیمونه بایلز نه تنها در مسابقات به قهرمانی می رسد بلکه در سطحی غیرقابل تصور و بی سابقه بر دنیای ژیمناستیک زنان حکمفرمایی می نماید. در امسال، بایلز به اولین ژیمناست در 50 سال اخیر تبدیل شد که که در یک مسابقات قهرمانی دنیا برنده 5 مدال طلا شده و با 25 مدال به مدال آورترین ژیمناست تاریخ تبدیل می گردد. وی که تا حالا نیز بهترین زن ژیمناست تاریخ شناخته می گردد در سال آینده به مسابقات المپیک توکیو رفته و این شانس را دارد که تعداد مدال های خود را افزایش داده و به دومین ژیمناست زن المپیکی تبدیل گردد که در یک مسابقه پیروز به دریافت 5 مدال می گردد.

به نظر می رسد که از ماه آوریل تا جولای امسال هیچ بازیکن بسکتبال ان بی ای به اندازه کاوی لئونارد نتوانسته توجه کارشناسان و هواداران بازی بسکتبال را به خود جلب کند. در جریان مسابقات پلی آف ان بی ای، لئونارد رکورد متوسط 31 امتیاز در هر بازی را ثبت کرد و نقش مهمی در حذف کردن نیم فیلادلفیا سونی سیکترز در مسابقه هفتم و سپس راهنمایی رپتور ها در بازی برابر گلدن استیت وریرز و رسیدن به عنوان قهرمانی را بر عهده گیرد. لئونارد در ادامه تصمیم گرفت خود مدیریت کار ها و قراردادهایش را بر عهده گرفته و بدین ترتیب هر جا که هواپیما و خودرو شخصی او می رفت، سیلی از هلی کوپتر ها و دوربین های رسانه ها نیز او را تعقیب می کردند. کاوی لئونارد در نهایت تیم لس آنجلس کلیپرز را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب نموده و در کنار پل جورج یک زوج بی نظیر را تشکیل داد که مستعدترین گزینه ها برای قهرمانی در سال 2020 به شمار می آیند.

سخت است ورزشکاری را تصور کرد که بیش از مگان راپینو در داخل و خارج از زمین مسابقه تاثیرگذار بوده و توجه همگان را به خود جلب نموده باشد. این مهاجم تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده با آن مو های مشهور صورتی اش، اوج دریافتش را پیش از مسابقات جام دنیای فوتبال زنان 2019 شروع کرد زمانی که خشم دونالد ترامپ را برانگیخت. بعد از اینکه در یک مصاحبه ویدیویی گفته بود که در صورت قهرمانی در مسابقات جام دنیای در فرانسه به کاخ سفید لعنتی نخواهد رفت، ترامپ در پاسخ به او گفته بود که راپینو باید قبل از حرف زدن در این مورد برنده گردد. این گلزن قهار آمریکایی پاسخ ترامپ را با بردن توپ طلا و کفش طلای سال فوتبال دنیا و داشتن نقش مهمی در قهرمانی تیم فوتبال زنان ایالات متحده در جام دنیای فرانسه داد.

در تمام طول این مدت وی پیگیر پرونده شکایت خود از فدراسیون فوتبال کشورش به اتهام تبعیض جنسیتی و رفتار های متفاوت نسبت به بازیکنان مرد و زن را ادامه داد که به باور وی ناقض قانون پرداخت دستمزد مساوی بود. در زمین مسابقه نیز راپینو ابایی از هیچ رقیبی نداشته و برای گلزنی دست از کوشش بر نمی داشت. راپینو بعد از بردن توپ طلای فوتبال زنان دنیا در اوایل ماه دسامبر گذشته، به عنوان چهره ورزشی سال انتخاب شده و در سخنرانی هنگام دریافت جایزه اش از ارزش ایستادن در مقابل ارگان های با سیاست های ناعادلانه و نابرابرانه در خصوص زنان و مردان سخن گفت: فکر می کنم پیروزیت من نه تنها شاهدی بر ضرورت گفتن واقعیت در مقابل قدرت است بلکه خود قدرت واقعیت نیز هست.

منبع: روزیاتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 689

به "از لیونل مسی تا مگان راپینو؛ تاثیر گذارترین و برجسته ترین ورزشکاران 2019 را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از لیونل مسی تا مگان راپینو؛ تاثیر گذارترین و برجسته ترین ورزشکاران 2019 را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید