از 1500 واگن متروی تهران 364 واگن از رده خارج است، حدود 17 هزار هکتار بافت فرسوده تهران آماده برای فراوری مسکن

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرگزاری خبرنگاران- شهردار تهران گفت: حدود 17 هزار هکتار بافت ناپاپدار و فرسوده در تهران، ظرفیت بالایی برای اجرای طرح جهش فراوری مسکن دارد.

از 1500 واگن متروی تهران 364 واگن از رده خارج است، حدود 17 هزار هکتار بافت فرسوده تهران آماده برای فراوری مسکن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا زاکانی پس از شرکت در جلسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: بخشی از این جلسه به موضوع جهش فراوری مسکن اختصاص داشت که تهران با 12 هزار هکتار بافت ناپایدار، چهار هزار و 500 هکتار بافت فرسوده و به همین اندازه بافت فریز شده، ظرفیت بسیار بالایی برای فراوری مسکن دارد.

شهردار تهران گفت:در نشست با اعضاء کمیسیون عمران مجلس راه حل های لازم برا فراوری مسکن در تهران بویژه به وسیله تسهیلات و یاری های قانونی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

آقای زاکانی از فعال بودن هزار و 500 واگن مترو در تهران اطلاع داد و اضافه کرد:از این تعداد 364 واگن از رده خارج شده و 60 درصد به جای مانده هم احتیاج به نوسازی دارد.

شهردار تهران گفت: علاوه بر چهار خطی که باید اضافه گردد، خطوط هفت گانه متروی تهران احتیاج به 1500 واگن اضافه دارد.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس های بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران فرسودگی بالایی دارد اضافه کرد: در زمینه بخش خصوصی 90 درصد اتوبوس ها فرسوده است.

شهردار تهران، عمر تاکسی های مرکز را، بیش از 9 سال دانست و گفت: از 78 هزار تاکسی و ونی که در تهران فعالیت دارند، حدود شش هزار ون 100 درصد فرسوده است و باید نوسازی گردد.

آقای زاکانی توسعه طرح های زیرساختی تهران بویژه در زمینه بزرگراه ها، پل ها و معابر را از دیگر موضوعات این نشست بیان کرد و اضافه کرد: مقرر شد تا کارگروه مشترکی برای حمایت از این طرح ها تشکیل گردد.

شهردار تهران گفت: بنا شد در بودجه سال 1401 و در برنامه هفتم احکامی را برای کلانشهر تهران دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1891

به "از 1500 واگن متروی تهران 364 واگن از رده خارج است، حدود 17 هزار هکتار بافت فرسوده تهران آماده برای فراوری مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از 1500 واگن متروی تهران 364 واگن از رده خارج است، حدود 17 هزار هکتار بافت فرسوده تهران آماده برای فراوری مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید