چرخ دوچرخه سواران با افزایش دلار نمی چرخد

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران/اصفهان سرمربی تیم دوچرخه سواری سپاهان گفت: صفر تا 100ورزش دوچرخه سواری از محصولات خارجی استفاده می گردد و به قیمت دلار وابسته است، بسیاری از افراد به سبب گرانی و افزایش قیمت دلار، این رشته را کنار گذاشتند.

چرخ دوچرخه سواران با افزایش دلار نمی چرخد

مهران اسماعیلی سودرجانی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به کسب مقام اول تیم دوچرخه سواری بزرگسالان سپاهان در کشور، اظهار کرد: از سال93 به طور جدی با تیم دوچرخه سواری سپاهان در دو رده جوانان و بررگسالان وارد لیگ کشور شدم، تیم جوانان همگی بومی هستند و نایب قهرمان لیگ جوانان کشور شدند.

وی اضافه نمود: در تیم بزرگسالان سپاهان بیش از 60 درصد رکابزن بومی در اختیار داریم که در بخش پیست بر سکوی نخست و در بخش جاده جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند.

بازیکن سابق تیم ملی دوچرخه سواری، قهرمانی تیم سپاهان در لیگ را با اهمیت دانست و گفت: حدود 13 تیم در لیگ برتر حضور دارند که هر سال یک یا دو تیم اضافه یا حذف می شوند، اما سپاهان هرسال در بخش پیست بر سکوی قهرمانی ایستاده است. این موضوع در حالی رخ داده که اصفهان هیچ پیست اختصاصی ندارد، بنابراین دستاورد بزرگی است.

اسماعیلی سودرجانی افزود: تیم سپاهان هرسال در فدراسیون جهانی ثبت نام می نماید و می تواند به صورت کنتیننتال در مسابقات جهانی شرکت کند، اما سال 2022 به سبب شرایط شیوع ویروس کرونا نتوانستیم جز ثبت نامی فدراسیون باشیم.

وی در مورد شرایط و سطح کیفی لیگ دوچرخه سواری کشور، شرح داد: سطح کیفی لیگ افت داشته که 90 درصد به خاطر رشد نرخ دلار است، چرا که بازیکن نمی تواند از لوازم یدکی خوبی استفاده کند.

سرمربی تیم دوچرخه سواری سپاهان تاکید نمود: از صفر تا 100 ورزش دوچرخه سواری را محصولات خارجی تشکیل می دهند؛ از دوچرخه و وسائل مربوطه تا لباس و ابزار، پس به نوعی این ورزش به دلار وابسته است و بسیاری از دوچرخه سواران به سبب گرانی موجود این رشته را کنار گذاشتند.

اسماعیلی سودرجانی ادامه داد: امیدواریم دولت با حمایت و نظارت بتواند به این رشته یاری کند. اخیراَ یک شرکت داخلی آغاز به فراوری لباس نموده است، دوست داریم شرکت های بزرگ در رشته دوچرخه سرمایه گذاری نموده تا به پیشرفت و توسعه این رشته یاری نمایند.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم در بخش دوچرخه سواری بانوان نیز فعالیت خود را توسعه داده و با توسعه ورزش بانوان، تیم های دوچرخه سواری را در بخش های مختلف رونق بدهیم.

بازیکن سابق تیم ملی دوچرخه سواری در مورد شرایط تیم ملی اعلام کرد: تغییر و تحولاتی در فدراسیون رخ داده و علیرضا حقی، به عنوان یکی از ورزشکاران حرفه ای و قوی کار خود را به طور علمی در مقام سرمربی آغاز نموده است. امیدواریم این انتخاب که از بطن جامعه ورزشی این رشته است، شرایط به خوبی را برای تیم رقم بزند.

اسماعیلی سودرجانی از دعوت مهدی و نیما ناطقی، محمد گنج خانلو، میرصمد پورسیدی، بهنام خلیلی خسروشاهی، محمداسماعیل چایچی، امیرحسین جمشیدیان و کیارش نادری به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری بخش جاده و نیمه استقامت اطلاع داد و گفت: حدود هفت نفر از ملی پوشان دوچرخه سواری، از رکاب زنان تیم سپاهان هستند. بعلاوه محمد دانشور و احمد نصرآبادی نیز در اردوی تیم ملی دوچرخه سواری بخش سرعت حضور دارند. این رکاب زنان هر سال در مسابقات آسیایی صاحب مدال بودند که البته دور قبل در جاکارتا به سبب بعضی شرایط و بدشانسی ها نتوانستیم به مدال برسیم.

وی به مسئولان فدراسیون پیشنهاد کرد: فدراسیون علم روز را ضمیمه تیم ملی نموده و با کادر و کمیته فنی قوی امیدواریم بتوانیم آینده خوبی برای این رشته رقم بزنیم. باید توجه کنیم که کمیته فنی تیم ملی از نسل جوان و به روز باشند تا رکاب زنان بتوانند به طور علمی تمرین نمایند.

سرمربی فلاورجانی سپاهان، این باشگاه را یکی از حامیان ورزش اصفهان دانست که تنها بر فوتبال تمرکز ندارد و از سایر باشگاه ها خواست که با حمایت های خود به توسعه دوچرخه سواری به عنوان یکی از رشته های علمی و همگانی که می تواند در سلامت جامعه موثر باشد، یاری نمایند.

اسماعیلی سودرجانی با گلایه از سکان داران سابق هیئت دوچرخه سواری استان اصفهان بیان نمود:ومتاسفانه بعضی از مسئولان اسبق با سنگ اندازی ها مانع رونق دوچرخه سواری در استان هستند و امیدواریم با همراهی همگان قطار در حرکت این ورزش را به مقصد برسانیم.

وی در مورد برنامه مسابقات پیش رو تیم ملی دوچرخه سواری، شرح داد: مسابقات قهرمانی آسیا در بخش پیست -هند را در پیش داریم که اردوهای آن در حال برگزاری است، بعلاوه مسابقات قهرمانی آسیا در بخش جاده نیز در کشور ازبکستان به زودی برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم دوچرخه سواری سپاهان ادامه داد: بازی های آسیایی یکی دیگر از مسابقات مهم پیش روی ما است که شهریورماه در گوانجو، چین برگزار خواهد شد، امیدواریم بازیکنان خوب سپاهان نیز در آن حضور داشته باشند.

اسماعیلی سودرجانی با اشاره به چالش ها و موانع موجود در جهت دوچرخه سواری ایران، بیان نمود: بزرگ ترین مانع سر راه ورزش دوچرخه سواری، تهیه سخت لوازم مورد احتیاج است، مورد دیگر بالارفتن هزینه های سفرها است که باعث کاهش حضور در مسابقات می گردد و بعلاوه کمبود مسابقه که بزرگ ترین معضل ورزشکاران ملی پوش است، در حالی که باید با مسابقات زیاد، تجربه و تمرین بازیکنان بالا رود.

وی ادامه داد: برترین راه حل برای حل موانع موجود در ورزش دوچرخه سواری، جذب اسپانسر برای تیم ملی و تقویت باشگاه ها برای حمایت از ورزشکاران است. بعلاوه اعزام مربیان برای کسب تجربه از برترین مربیان خارجی تاثیر مستقیمی بر رشد تیم ملی دارد.

اسماعیلی سودرجانی اظهار کرد: سطح کیفی کلاس های آموزشی که برگزار می گردد، تعریف چندانی ندارد و متاسفانه صرفا جنبه مدرک گرایی دارد. این نحوه برگزاری کلاس هیچ تاثیری بر ورزش حرفه ای قهرمانی ندارد و شاید بتواند در سطح عمومی اطلاعات همگانی را بالا ببرد. برترین راه فرستادن گزینشی مربیان داخلی به دوره های آموزشی در خارج از کشور است.

ملی پوش سابق تیم دوچرخه سواری در مورد اقدامات لازم فدراسیون برای ارتقا دوچرخه سواری، اعلام کرد: یکی از اقدامات مهمی که فدراسیون باید انجام دهد، ساخت پیست های حرفه ای و خوب در شهرهای مختلف است. بعلاوه باید دوچرخه های پیست با کیفیت وارد نموده و در اختیار هیئت های استانی قرار دهند تا ورزشکاران حرفه ای بهتری تربیت شوند.

اسماعیلی سودرجانی افزود: فدراسیون باید اقداماتی را برای جلب باشگاه ها و شرکت ها و تیم داری آن ها در لیگ دوچرخه سواری انجام دهد و در کنار آن با تیم ها و باشگاه های موجود نیز تعامل نموده و نگاه حمایتی خود را از آن ها برندارد.

وی شرایط قراردادهای رکاب زنان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه دوچرخه سواری بیشترین مقدار مصرف انرژی را در میان ورزش ها دارد، اما قراردادهای خوبی با ورزشکاران بسته نشده و نمی تواند هزینه آن ها را جبران کند.

سرمربی تیم دوچرخه سواری سپاهان در خاتمه خاطر نشان کرد: دوچرخه سواری یک وزش المپیکی است که اگر مورد توجه مسئولین قرار گیرد، شانس کسب مدال را داریم، همان طور که سابقه کسب مدال در بازی های آسیایی را داریم.

به گزارش خبرنگاران، اردوی تیم ملی دوچرخه سواری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جاده و مسابقات بین المللی ترکیه تا ششم اسفندماه امسال با حضور پنج رکاب زن سپاهان در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2092

به "چرخ دوچرخه سواران با افزایش دلار نمی چرخد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخ دوچرخه سواران با افزایش دلار نمی چرخد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید