اعلام کشف کوزه ای مملو از سکه های تاریخی نادر در ترکیه

به گزارش مجله استخدام جدید، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف کوزه ای مملو از سکه های تاریخی نادر در ترکیه صورت گرفت.

اعلام کشف کوزه ای مملو از سکه های تاریخی نادر در ترکیه

جریان چیست؟

بیش از 650 سکه تاریخی رومی در محوطه باستان شناسی پنج هزار ساله در ترکیه کشف شده است.

این مجموعه سکه ها در شهر باستانی آیزانوی واقع در کوتاهیه کشف شده است؛ شهری که با شهر باستانی مشهور اِفِسُس مقایسه می گردد.

به گفته باستان شناسان این 651 سکه نقره به دوران امپراتور آگوستوس بازمی گردند و گمان می رود از متعلقات یک سرباز عالی رتبه بوده باشند.

الیف اوزر، استاد دانشگاه و باستان شناس می گوید: این مجموعه سکه ها یک آلبوم سکه از قرن پایانی جمهوری روم هستند. این مجموعه سکه های خاص و نادری را شامل می گردد.

این سکه های تاریخی در یک کوزه که در میان صفحه های رسی نهاده شده بود، کشف شده است.

شهر باستانی آیزانوی که از آن به عنوان دومین افسس ترکیه یاد می گردد، در سال 2012 در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو نهاده شد.

تیمی باستان شناسی از دانشگاه پاموک کاله از سال 2011 مشغول کاوش در این شهر باستانی هستند و از ژوئن 2020 نیز پروژه بازسازی و بازسازی را در این منطقه شروع کردند. پیش از آن بین سال های 1970 تا 2011 باستان شناسانی از موسسه باستان شناسی آلمان در این محوطه مشغول کاوش بودند. این سکه ها اکنون در موزه تمدن آناتولی واقع در آنکارا به نمایش گذاشته شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1538

به "اعلام کشف کوزه ای مملو از سکه های تاریخی نادر در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف کوزه ای مملو از سکه های تاریخی نادر در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید