ایده های طراحی داخلی هتل های لوکس

به گزارش مجله استخدام جدید، طراحی دکوراسیون هتل بسیار حائز اهمیت است زیرا این زیبایی و جذابیت ظاهری هتل هاست که میهمانان را به خود جذب میکند و لحظاتی آرام و لذت بخش برای آنها فراهم مینماید. با ارائه ایده های خلاقانه و منحصر بفرد، امروزه هتل داران با هم رقابت کرده و از بهترین طراحان برای طراحی دکوراسیون هتل خود یاری میگیرند. یک هتل خوب باید مکانی آرام، دوست داشتنی و زیبا برای میهمانان به ارمغان آورد و دغدغه و خستگی مسافرت را از آنها دور نماید. در عصر حاضر هتل هایی که فضایی لوکس و زیبا دارند سالیانه پذیرای میهمانان بسیاری هستند و میزان درآمد آنها نسبت به هتل های ساده و معمولی بالاتر است، بنابراین نمیتوان منکر اهمیت دکوراسیون داخلی هتل شد.

ایده های طراحی داخلی هتل های لوکس

این درست است که هتل ها باید به مسافران یک یا دو شب پناه بدهند ولی این بدین معنا نیست که فضایی آرامش بخش مانند خانه نداشته باشند. فضای داخل هتل باید خوب طراحی شود تا میهمانان احساس آسودگی کنند و از زیبایی آن لذت ببرند. صاحبان هتل های لوکس به خوبی میدانند که کیفیت اسکان بسیار حائز اهمیت است و میهمانان از همان لحظه ورود باید متوجه این کیفیت بالا شوند. از ایجاد لابی هتل دلپذیر گرفته تا فضای آرامش بخش اتاق ها، هدف از ایجاد هتل فراهم نمودن یک خانه موقتی آرام و زیبا است. اولین نشانه خوشایند بودن فضای هتل این است که احتیاجهای میهمان را حتی در اقامت کوتاه مدت فراهم کند. در این نوشته از ما به ایده های مختلف طراحی دکوراسیون اتاق پرداخته شده است و شما با آگاهی از آنها میتوانید دکوراسیونی بی نظیر برای هتل خود انتخاب نموده و پذیرای میهمانان از سراسر جهان باشید. این ایده ها و راهکارها به توضیح زیر میباشند:

لابی چند منظوره

اولین جایی که مشتریان هتل وارد آن میشوند لابی یا ورودی است، بنابراین شما باید آن را تا حد امکان به صورت کاملاً جذاب و دیدنی طراحی کنید. یک قدم فراتر رفته و میهمانان خود را با سالنی وسیع که در هر زمان و در هر موقعیتی میتوان از آن استفاده کرد، تحت تاثیر قرار دهید. چیدمان و دکوراسیون فضای لابی چالش بر انگیز است زیرا در این مکان باید میهمانان مختلف را سکنی داد و فضایی هم عمومی و هم خصوصی برای نشستن، استراحت و حتی کار آنها فراهم نمود. شما میتوانید از تمام ایده های خلاقانه در طراحی دکوراسیون لابی بهره ببرید، مانند تعبیه آبشار و فواره، گل و گیاه، بارهای سرو نوشیدنی و هر چیزی که فکر میکنید میهمانان شما را ترغیب به ماندن بیشتر در لابی میکند. میهمانان انتظار یک لابی شیک با امکانات بالا و آرامش لذت بخش را از یک هتل لوکس دارند.

دو برابر کردن افکت های نور

بیشتر طراحان هتل به هنرهای بصری توجه میکنند و این کاملا قابل درک است زیرا شاهکارهای هنری توجه بیننده را جلب میکنند و از این رو برای یک هتل مدرن بسیار خوشایند و دلپذیر میباشند. نور، اغلب تاثیر قابل ملاحظه ای دارد، به همین خاطر است که اکثر مواقع لابی ها را با لوسترهای عظیم الجثه و خیره کننده مزین میکنند. استفاده از انواع لوستر نه تنها فضا را فوق العاده زیبا بلکه آن را نیز نورانی میکند. تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی کاملاً مشهود است و امری حیاتی در طراحی ورودی هتل محسوب میشود. بهترین روش های نورپردازی هتل نصب لامپ های آویز و لوسترهای سنگی و کریستال در گوشه و کنار و در ارتفاعات مختلف است. چنین تجهیزاتی را اغلب در هتل های 5 ستاره می بینید.

جایگزین کردن رنگ و بافت با طرح

حداقل به میزان نسبی این کار را برای لابی هتل خود انجام دهید. طرح و نقش ها نمیتوانند مدرن ترین انتخاب شما باشند، بنابراین بهتر است آنها را رها نموده و بر بافت های زنده و جذاب تمرکز کنید. رنگ توانایی روشن کردن یک فضا و جذاب تر کردن لابی را دارد و خیلی بیشتر از طرح های سنتی فضا را زیبا میکند. چنانچه شما در حال طراحی هتلی امروزی هستید، ایده های قدیمی طراحی هتل را کنار بگذارید و به دنبال چیزی باشید که مشتریان را تحت تاثیر قرار میدهد و آنها را ترغیب به بازگشت میکند.

طراحی اتاق ها

تعیین است که طراحی اتاق ها مهم ترین بخش طراحی هتل به حساب می آید زیرا اتاق مکانی است که میهمان باید در آن حس راحتی کند، از دغدغه و نگرانی رها شود و آزادانه از امکانات هتل استفاده نماید. طراحی داخلی هتل میتواند هم ساده و هم پیچیده با جزئیات فراوان باشد. این بستگی به استایل کلی و نهایی شما دارد. به خاطر داشته باشید که رنگ های ساده نیز میتوانند مجلل به نظر برسند چنانچه خوشایند میهمانان بوده و به آنها حس خوبی دهند.

رعایت تعادل و هارمونی

یک هتل لوکس تنها با لابی و یا اتاق ها عالی نمیشود، بلکه با تمام آن چیزی که ارائه میدهد عالی به نظر می آید! ایده های طراحی دکوراسیون هتل در جهت رسیدن به ارتباطی متعادل و بصری بین اتاق های مختلف پیش می رود. این یعنی رنگ ها، سایه ها و بافت های مشابه و هماهنگ داشته باشیم.

اهمیت نصب پریز های برق در جای صحیح

یکی از مسائل عمده ای که تمامی میهمانان هتل از آن شکایت دارند، نصب پریزهای برق در جاهای نادرست است. آیا تا به حال برای شما رخ داده است که برای شارژ کردن موبایل خود مجبور به تغییر دادن جای یک وسیله شوید؟ در واقع، این موضوع در ظاهر بسیار کم اهمیت است اما در ذهن مشتری باقی میماند و ممکن است به همین خاطر جذب هتل دیگری شود. در نتیجه، چیدمان و طراحی اتاق های هتل باید اصولی و با فکر باشد. قبل از اینکه اتاق ها را مبله کنید، در نظر بگیرید که مسافران با کیف و چمدان همراه با وسایل الکترونیکی می آیند و شما باید به اندازه کافی پریز برق در اختیار آنها قرار دهید.

امروزه، این کار بسیار آسان است. پریزهای برق عموما در کنار کلید لامپ ها مجاور تختخواب نصب میشوند و این بدان معناست که میهمانان مجبور نیستند برای فرستادن یک پیامک و یا پاسخ دادن به تلفن از جا بلند شوند. آنها میتوانند به دیوار پشت تخت تکیه داده و در حالی که موبایل خود را شارژ میکنند از آن استفاده کنند. یک دکوراسیون کامل باید زیبا و کاربردی باشد.

کف زمین

به جای استفاده از المان های از مد افتاده مانند فرش، بهتر است به دنبال کفپوش های چوبی مدرن با قابلیت استحکام بالا باشید. برخلاف فرش که شما مجبور هستید مدام با حجم زیادی از گرد و غبار روی آن سر و کله بزنید و وقت زیادی صرف تمیز کردن آن کنید، حفظ و نگهداری کفپوش چوبی بسیار آسان است. با حذف ایده های قدیمی، شما میتوانید اتاق های مدرن و زیبا خلق کنید.

استفاده از آینه های دیواری

حتی زمانی که تصور میکنید اتاق را به روشنایی ایده ال رسانده اید، باید در خاطر داشته باشید که در اتاق خواب های یک هتل مدرن، میهمانان نور را در جاهای تعیینی از اتاق لازم دارند. هرچه باشد، نور صرفاً المانی دکوراتیو برای ایجاد فضایی دنج نیست، بلکه وسیله ای است که با آن میتوانیم اجسام را به وضوح ببینیم. هنگامی که ظاهر اتاق را به اندازه لازم با شکوه و زیبا کردید، آینه ای بزرگ در اتاق آویزان کنید و لامپی مناسب در بالای آن قرار دهید. میهمانان هتل همیشه در حال رفت و آمد از جایی به جای دیگر هستند. آنها به مکانی احتیاج دارند که بتوانند در آن بنشینند و جلوی آینه آماده شوند بدون اینکه مجبور شوند مدام خود را در آینه مات تیره مشاهده کنند.

طراحی دیوارها

بیایید دوباره یادآوری کنیم، دکوراسیون زیبا برای هتل شما یک احتیاج است! دیوارهای هتل مکان مناسبی برای آغاز هستند. رنگ دیوارها باید از سقف تیره تر و از کف زمین روشن تر باشد، این باعث میشود حس کنیم اتاق تازه تر و بزرگتر است. شما باید از یک رنگ با کیفیت که دیر آسیب می بیند و نگهداری آن آسان است بهره ببرید. در خصوص این سرمایه گذاری به هیچ عنوان نباید دچار شک و تردید شوید.

نقش تعادل

هر اصلی که در خصوص تعادل به ذهنتان خطور میکند (متقارن، غیر متقارن، محوری) نقشی موثر در ایجاد فضایی میهمان پسند ایفا میکند. دکوراسیون اتاق های هتل بستگی به استایل مورد نظر دارند،اتاق های مدرن با چیدمان غیر متقارن خوب به نظر میرسند، البته باید دید که چگونه حجم بصری در سراسر اتاق ها پخش شده است. چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که رعایت تعادل تنها به معنای ایجاد نقطه کانونی نیست بلکه به اشکال مبلمان و دکوراسیون نیز اشاره دارد.

مجلل کردن اتاق ها

تصویر اتاق های یک هتل مجلل هرچند کوچک، برای مدتی طولانی در ذهن مردم باقی میماند و آنها همیشه آرزو میکنند به آن مکان بازگردند تا دوباره آن احساس خاص و ویژه به آنها دست دهد. جنبه خوب این پروسه این است که تجمل تنها به معنای حضور لوستری غول پیکر و گران قیمت در مکان نیست، بلکه بدین معناست که بالشتک های نرم و بزرگ نیز میتوانند دقیقا همان اثر را در طراحی اتاق هتل بگذارند. پارچه ها نیز المانی برای باشکوه کردن اتاق های هتل محسوب میشوند، پس اطمینان حاصل کنید که پتو، قالیچه های روی مبل و جایگاه و ملحفه ها دقیقا جنبه خوب و مفرح زندگی را تداعی میکنند.

نقطه کانونی

در طراحی مدرن هتل، هر اتاقی باید حداقل یک بخش مرکزی که توجه را جلب میکند داشته باشد. این بخش میتواند قطعه ای از کلکسیون هنری هتل، یک شومینه در جای دنج و یا یک فن آوری فوق مدرن باشد. نقطه کانونی به اتاق روح می بخشد، یعنی به بینندگان می فهماند که داستانی پشت این طراحی است و آنها را ترغیب به دانستن آن میکند.

فضاهای عمومی

یکی از جنبه های گریز ناپذیر یک هتل مدرن این است که برای میهمانان فضایی برای تعامل، ارتباط و گذران وقت در خارج از اتاق ها اختصاص داده شود. در داخل هتل مکان های عمومی داریم مانند لابی، بار نوشیدنی و یا استراحت گاه. هیچ چیزی بهتر، دلپذیرتر و خوشایندتر از این نیست که اتاق صرفاً مکانی برای ریلکس کردن، ارتباط و صحبت با دیگران باشد. فضای عمومی، فضایی است که شما باید تم و پس زمینه مخصوص برای آن داشته باشید و یا هنری را به نمایش بگذارید که در جای دیگر نتوانستید آن را نشان دهید.

این اتاق باید ارتباط و تعامل را تسهیل کند، از این رو در طراحی آن از طیف های پررنگ، مبلمان و جایگاه های راحت و دنج، بارهای سلف سرویس و یا میزی برای صرف صبحانه و بازی های جالب استفاده میشود تا مشتریان بتوانند در این فضا به دوستی ها و رفاقت های ماندگار برسند. ارائه امکانات اساسی و پایه که در گذشته به آن عادت داشتیم و شامل اتاقی با یک تخت خواب، کشو و میزی کوچک بودند، امروزه با اتاق هایی با امکانات مدرن تعویض شده است. لیست امکانات مدرن هر ساله بزرگ و بزرگتر میشود و باز هم به نظر میرسد برای جذاب کردن یک هتل کافی نمیباشند. در واقع یک هتل بدون طراحی داخلی مناسب و زیبا هیچ است.

هتل های 5 ستاره برای میهمانان، تجربه هایی با کیفیت بالا به ارمغان می آورند. در نتیجه، هتل های معروف همیشه تمایل دارند بهترین دکوراسیون داخلی را داشته باشند، به همین منظور شرکت های درجه یک را برای طراحی دکوراسیون اتاق ها، حمام ها، لابی و رستوران استخدام میکنند. هتل های پیشگام علاقه دارند مشتریان بهترین تجربه زندگی خود را داشته باشند تا در آینده نیز به هتل بازگردند و سرویس و خدمات هتل را به دوستان خود نیز پیشنهاد کنند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 618

به "ایده های طراحی داخلی هتل های لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی داخلی هتل های لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید