ایران میزبان 15 کشور دنیا در بخش های دانش آموزی و دانشجویی رباتیک

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا از برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) اطلاع داد.

ایران میزبان 15 کشور دنیا در بخش های دانش آموزی و دانشجویی رباتیک

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سروش صادق نژاد رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا گفت: این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) و همکاری کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از 11 تا 13 اسفندماه جاری برگزار می گردد.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا ادامه داد: این جشنواره در سه بخش مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران، اولین نمایشگاه صنعتی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون و اولین رویداد فناوری و نوآوری کشور در این بخش و در طی سه روز برگزار خواهد شد.

وی گفت : در بخش مسابقات سال جاری، تیمها در قالب 28 لیگ دانش آموزی و دانشجویی شامل لیگ های پیش بینی روند بازار سهام، بازشناسی فرامین صوتی، بازشناسی چهره در تصویر، بازشناسی اشیاء با نمونه های آموزشی کم و تشخیص موجودیت های نامدار متون فارسی در بخش هوش مصنوعی، لیگ های المپیک ربات های انسان نما، رباتهای چرخدار سرعتی، رباتهای فوتبالیست انسان نما و رباتهای شبیه ساز فوتبالیست 5 به 5 در بخش ربات های ورزشی، سرعت رباتهای پرنده در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی، ماموریت رباتهای پرنده (فضای باز)، ماموریت ربات های پرنده (داخل ساختمان) در بخش ربات های پرنده، لیگ های شبیه سازی چالش عبور از موانع، چالش ربات های انباردار، چالش سرعت خودروهای خودران در بخش ربات های چالشی، لیگ های ربات های نمایشی دانشجویی، رباتهای نمایشی دانش آموزی موضوع آزاد و ربات های نمایشی دانش آموزی موضوع مشترک زیر 14 و 19 سال در بخش ربات های نمایشی و در نهایت لیگ های المپیک ربات های انسان نما، جنگنده هوشمند (سبک و سنگین وزن)، ماموریت غیرممکن، ربات های ورزشی، ربات های هاکی یخ و هاکی چمن و امداد و مدیریت بحران در دو بخش زیر 14سال و زیر 19 سال، در بخش دانش آموزی با حضور دو هزار شرکت کننده در قالب 337 تیم از 15 کشور در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران سالن های 5-7 برگزار می گردد.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا ادامه داد: تیم های برگزیده از بین 542 تیم رباتیک و هوش مصنوعی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه، استرالیا، تایوان، چین، آلمان، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، ایتالیا، کانادا، اندونزی، ترکیه، افغانستان و لیتوانی برای حضور در این دوره از مسابقات انتخاب شده اند.

صادق نژاد با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش برگزار می گردد، گفت: جشنواره سال جاری متفاوت ترین رویداد این حوزه در کشور هست که سعی دارد بخش های مختلف آموزش، پژوهش، مهارت و کارآفرینی را به عنوان ارکان اصلی فراوری ثروت در کشور با الگوی اقتصاد دانش بنیان در کنار هم قرار دهد.

رئیس اداره انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: اولین رویداد فناوری و نوآوری حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی ایران با هدف ارائه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه کشور در بخش های علمی و صنعتی و با حضور دانشگاه های برتر کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ دانشگاه صنعتی شریف؛ دانشگاه تهران؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران؛ دانشگاه شهید بهشتی تهران؛ دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی و سایر مراکز رشد دانشگاهی و استارت آپ ها و شرکت های پیروز دانش بنیان کشور برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: در این رویداد که در تاریخ 11-13 اسفندماه برگزار می گردد؛ اساتید و شرکت های پیروز این حوزه علاوه بر ارائه دستاوردهای خود؛ به ارائه سخنرانی های مختلفی در حوزه کارآفرینی بخش رباتیک و هوش مصنوعی پرداخته و سعی می گردد با موضوع شهر هوشمند و هوش مصنوعی در حوزه سلامت به ارائه راهکارهای پیروزیت در راه اندازی کسب و کارهای جدید پرداخته گردد.

وی گفت: کوشش می گردد تا تجربه های پیروز و ناپیروز صاحبان ایده و اساتید این حوزه با دیگران به اشتراک گذاشته گردد. برگزاری کارگاه های کارآفرینی در این حوزه یکی از اقدامات مهم این دوره از رویداد تلقی شده که سعی دارد برای نسل ماهر موجود در کشور در این بخش بتواند جهتی را ایجاد کند تا بتوانند از آموخته های خود در راستای فراوری ثروت و کارآفرینی گام بردارند. بخش نمایشگاهی این رویداد نیز کوشش دارد تا بتواند بخشی از دستاوردهای حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی کشور را در مقابل عموم به نمایش بگذارد تا بتوانیم علاوه بر ارائه این دستاوردها؛ گامی به سوی اجتماعی نمودن رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی در کشور برداشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا اشاره نمود؛ در بخش نمایشگاه صنعتی این رویداد نیز کوشش شده است تا شرکت های پیروز این حوزه بتوانند محصولات و دستاوردهای صنعتی خود را به نمایش بگذارند.

صادق نژاد اضافه کرد: مدرسه رباتیک و برنامه نویسی امیرکبیر با حضور پررنگ خود در این رویداد بزرگ سعی دارد تا با موضوع آموزش استاندارد در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی و کارآفرینی، فضای آموزش کشور را در یک جهت اصولی و مطلوب قرار دهد تا با تربیت نیرو ماهر بتوانیم این چرخه علم تا ثروت را در یک برنامه راهبردی کوتاه مدت؛ میان مدت و بلند مدت عملیاتی نماییم.

وی در سرانجام اشاره نمود؛ گفتنی است مراسم افتتاحیه این رویداد روز شنبه 11 اسفندماه ساعت 9:00 برگزار و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز روز دوشنبه 13 اسفندماه ساعت 17:30 با حضور مقامات عالی رتبه کشوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 150

به "ایران میزبان 15 کشور دنیا در بخش های دانش آموزی و دانشجویی رباتیک" امتیاز دهید

2 کاربر به "ایران میزبان 15 کشور دنیا در بخش های دانش آموزی و دانشجویی رباتیک" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان 15 کشور دنیا در بخش های دانش آموزی و دانشجویی رباتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید