بارش تاریخی و بی سابقه باران در آستارا

به گزارش مجله استخدام جدید، مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: براساس آخرین گزارش ها، 271 میلیمتر باران در آستارا باریده که در 100 سال اخیر سابقه نداشته است.

بارش تاریخی و بی سابقه باران در آستارا

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم بارش باران در شهرستان ها و شرایط آستارا و وخیم شدن شرایط آبگرفتگی و سیلاب، اظهار کرد: براساس آخرین گزارش ها، 271 میلیمتر باران در آستارا باریده که در 100 سال اخیر سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه حجم آب موجود در رودخانه ها و معابر به جای تخلیه شدن، بیشتر شده است، اضافه نمود: آستارا شهرستان ساحلی است و لذا فشار آب دریا مانع از تخلیه حجم آب می گردد و باید تا سرانجام بارندگی ها منتظر بمانیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان پل دوم آستارا را نیز در معرض خطر تخریب دانست و توضیح داد: پل سیبلی تخریب شده و اکنون احتمال تخریب پل منطقه سفیر امید وجود دارد و لذا با همکاری شهرداری اقدام به مسدود کردن این پل کردیم.

مرادی، با اشاره به سرریز شدن آب رودخانه به داخل کمربندی و داخل شهر، مطرح نمود: با قایق های هلال احمر مردم را جابجا کردیم.

وی از خطر رانش جاده در بعضی از روستاهای آستارا اطلاع داد و بیان نمود: همه دستگاه ها پای کار هستند و برای برطرف مسائل اقدامات سریع انجام می گردد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از کدورت آب شرب آستارا در پی ورود سیلاب به منابع آبی اطلاع داد و اضافه نمود: با هماهنگی شهرستان های همجوار، تانکرهای آبرسانی را فراهم کردیم؛ تیر برق های آسیب دیده و تخریب شده نیز با همکاری اکیپ های برق منطقه ای و توزیع برق در حال جابجایی است.

وی از اسکان 100 نفر از مردم که عمدتاً مسافر هستند، اطلاع داد و گفت: تا به امروز 20 نفر دچار آسیب شدند که به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه فرماندار آستارا برای انتقال مردم از منطقه ها حادثه خیز، تلفات جانی نداشتیم.

مرادی در سرانجام از وقوع آبگرفتگی در روستاهای بخش حویق شهرستان تالش نیز اطلاع داد و متذکر شد: هنوز خسارت های وارده جمع بندی نشده و باید تا سرانجام این شرایط صبر کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2337

به "بارش تاریخی و بی سابقه باران در آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش تاریخی و بی سابقه باران در آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید