بازدید کارشناس یونسکو از خط آهن منطقه لرستان

به گزارش مجله استخدام جدید، کارشناس سازمان جهانی یونسکو در سفر به لرستان از خط آهن منطقه استان، در راستای ثبت جهانی این جهت ریلی بازدید کرد.

بازدید کارشناس یونسکو از خط آهن منطقه لرستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سید امین قاسمی گفت: با توجه به این که پرونده راستا ریلی شمال، جنوب کشور برای ثبت در فهرست جهانی به سازمان یونسکو ارسال شده است،کارشناسان این حوزه با حضور در استان لرستان در حال آنالیز آن هستند.

او بابیان این که ثبت جهانی این خط ریلی تأثیر بسیار مهمی در راستای توسعه صنعت گردشگری لرستان خواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی لرستان و زیبای های راستا ریلی راه آهن منطقه لرستان، ثبت جهانی این راستا افزایش گردشگران خارجی را در استان به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کرد: کوشش خواهیم کرد با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی و برنامه ریزی مجری قطار گردشگری، شاهد تداوم حرکت این قطار در طول سال، متناسب با احتیاج مردم و گردشگران باشیم.

دین هوبل کارشناس و ارزیاب پرونده ثبت جهانی راه آهن شمال، جنوب در سازمان جهانی یونسکو هم با مثبت ارزیابی کردن بازدید از راستا ریلی منطقه لرستان گفت: برای نخستین بار است به لرستان سفر می کنم و در این بازدید لرستان را فقط از نگاه ریلی دیدم.

او وجود کوه های مرتفع و زیبا و همچنین دره های عمیق و شگفت انگیز را در راستا ریلی لرستان بسیار خیال انگیز دانست و اضافه کرد: زیبایی های راستا ریلی لرستان موجب شد تا جذب این جاذبه های دیدنی شوم.

هوبل همچنین به علم مهندسی به کاررفته در ساخت تونل ها و پل های ساخته شده در راستا راه آهن لرستان اشاره و اعلام کرد: پس از آنالیز های کامل از خط آهن سراسر شمال، جنوب، به زودی گزارش خود را تکمیل و برای ثبت جهانی این راستا ریلی ایران به سازمان جهانی یونسکو ارائه خواهم داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 434

به "بازدید کارشناس یونسکو از خط آهن منطقه لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید کارشناس یونسکو از خط آهن منطقه لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید