برگزاری دوره آموزش ناظران فضای سبز برای نخستین بار در مشهد

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران: مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور پیروز شد، سیستم آموزش ناظران ساختمان و فرآیند احداث و نظارت فضای سبز مجتمع های اداری و مسکونی را در سیستم یکپارچه شهرسازی هماهنگ و اجرا کند.

برگزاری دوره آموزش ناظران فضای سبز برای نخستین بار در مشهد

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، احمدرضا سلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه های مدیریت شهری طی چند سال گذشته در بحث توسعه فضای سبز شهری، ارتقای مشارکت شهروندان در این حوزه بوده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری های سازمان پارک ها و فضای سبز در زمینه مشارکت عمومی شهروندان در توسعه فضای سبز از طریق افزودن عرصه های کاربری های خصوصی و نیمه خصوصی در کنار کاربری های عمومی فضای سبز، در سال گذشته شورای اسلامی شهر مشهد موافقت خود را مبنی بر تخصیص 15 درصد از عرصه های مسکونی و اداری به فضای سبز گفت که این سازمان هم اکنون در حال آموزش روش های اجرایی این مصوبه به کارشناسان مربوطه است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: براساس این مصوبه باید در 15 درصد از عرصه هایی با مساحت بیش از 500 مترمربع فضای سبز ایجاد شود.

سلامی با اشاره به اضافه شدن این طرح در ضوابط شهرسازی برای اولین بار در کشور گفت: شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور پیروز شد، سیستم آموزش ناظران ساختمان و فرآیند احداث و نظارت فضای سبز مجتمع های اداری و مسکونی را در سیستم یکپارچه شهرسازی هماهنگ و اجرا کند.

وی شرح داد: با توجه به این مهم تا به امروز 15 دوره کلاس های آموزش نظارت بر احداث فضای سبز مجتمع های مسکونی و ادارات و باغ بام ها برابر با 3645 نفر ساعت دوره آموزشی برای ناظران برگزار شده است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان نمود: با توجه به این اقدام از این پس ضوابط و اصول فضای سبز از طریق ضوابط سازمان نظام مهندسی ساختمان و سیستم معاونت معماری و شهرسازی شهرداری، برای همگون سازی توسعه شهر مشهد، ماهیت اجرایی پیدا کرده است.

به گفته سلامی این اقدام به عنوان گامی موثر و کارآمد در راستای توسعه پایدار است که برای نخستین بار در کشور، اهمیت فضای سبز را در قالب برنامه های شهرسازی ایران، هویتی نوین و کارکردی خواهد بخشید.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1006

به "برگزاری دوره آموزش ناظران فضای سبز برای نخستین بار در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره آموزش ناظران فضای سبز برای نخستین بار در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید