سفری خنک به مرکز آجیل ایران

به گزارش مجله استخدام جدید، شهر فاروج مرکز شهرستان آن بوده و جزو یکی از شهرستان های استان خراسان شمالی محسوب می گردد. بعلاوه یکی از شهرهای کنار جاده ای بوده که در سال های اخیر اقتصاد آن تا به حد زیادی به عبور گردشگران گره خورده است.

سفری خنک به مرکز آجیل ایران

فاروج، یکی از شهرستان های بسیار زیبا در خراسان شمالی بوده که آب و هوای بسیار عالی دارد. دکان های آجیل فروشی از ابتدا تا انتهای شهر ادامه دارند که زیبایی بسیاری به شهر می بخشند. شهرستان فاروج به دلیل داشتن طبیعتی بسیار مجذوب کننده، تبدیل به یکی از شهرستان های گردشگری در شرق ایران شده که در این بخش از خبرنگاران با ما همراه باشید.

معرفی فاروج

شهرستان زیبای فاروج که به مرکز آجیل ایران معروف است، جزو شهرستان های استان خراسان شمالی محسوب می شود. مرکز آجیل ایران، یکی از شهرهای بسیار زیبا بوده که در شرق این استان قرار گرفته است. این شهرستان دارای آب و هوایی بسیار خنک و در دشتی هموار و قابل کشت و کار قرار گرفته است.

طبیعت فاروج

شهرستان فاروج در منطقه ای کوهستانی و در دشتی هموار و بسیار حاصل خیز قرار گرفته است. این روستا با توجه به آب وهوایی که دارد یکی از برترین مراکز گردشگری و تفریحی در شمال شرق ایران به شمار میرود.

برترین زمان برای سفر به فاروج

اگر شما قصد سفر به شهرستان فاروج را دارید، در 6 ماه دوم سال به این شهر سفر نکنید. چرا که شهرستان فاروج پاییز و زمستان بسیار سردی دارد. هوای فاروج در فصل تابستان، بسیار خنک بوده و شما می توانید انواع میوه های خوشمزه مانند گردو را در این فصل مشاهده و بخرید.

جاهای تماشای فاروج

آبشار اسفجیر

یکی از زیباترین مراکز تماشای در شهرستان فاروج، آبشار اسفجیر است. این آبشار در 25 کیلومتری شمال غرب فاروج و در روستای اسفجیر قرار گرفته است. این ناحیه برخلاف منطقه فاروج دارای آب و هوای بسیار معتدلی است.

منطقه ممنوعه شکار شاه دنیا

شاه دنیا یکی از بلند ترین قله ارتفاعات در منطقه فاروج است. این ارتفاعات مربوط به کوه های آلاداغ و بینالود هستند. از نظر موقعیت جغرافیایی هر بخش از این کوه یک شرایط منحصربه فرد دارد. به گونه ای که آب وهوا و شرایط گیاهی در هر منطقه با منطقه دیگر فرق دارد.

روستای خسرویه

این روستا در دو طرف کوه های رشته کوه شاه دنیا و داخل دره ای بسیار سرسبز، زیبا و خنک قرار گرفته است. اگر شما قصد تماشا این روستای بسیار سرسبز را دارید، فصل تابستا ن گزینه ای عالی برای بازدید است.

قلعه علی آباد

این قلعه در میان دشتی بسیار هموار و مسطح قرار گرفته است. این قلعه یکی از آثارهای باستانی ایران بوده که در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تپه یام

اگر در پی یکی از کهن ترین و قدیمی ترین آثار باستانی شهرستان فاروج است، تپه یام گزینه ای مناسب برای شما است. این منطقه بزرگ ترین محوطه شناسایی شده در استان خراسان شمالی به شمار میرود.

حمام استاد

این حمام قدمتی چندین هزار ساله دارد و به دوران صفوی برمی شود. معماری خاص این حمام باعث شده تا این آثار تاریخی به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت برسد.

مسجد جامع استاد

این مسجد مربوط به قرن شش و هفت بوده و در بخش مرکزی دهستان شاه دنیا از توابع روستای استاد قرار گرفته است. اگر در پی یکی از آثار مذهبی و تاریخی در استان خراسان شمالی هستید، مسجد جامع استاد گزینه ای مناسب برای شما است.

رستوران های فاروج

شهر فاروج یک شهر بسیار کوچک و در خراسان شمالی است. این شهر کوچک دارای تعداد محدود اما خاص رستوران بوده که شما می توانید انواع غذاها را در آن ها میل کنید.

اقامتگاه های مرکز آجیل ایران

این شهر به دلیل دارا بودن طبیعتی بسیار عالی و بکر تعدادی اقامتگاه بوم گردی دارد. چندین مسافرخانه تمیز هم می توانید در آنجا بیابید.

سوغات فاروج

شهرستان فاروج مانند دیگر نقاط و شهرهای ایران دارای سوغاتی خاص است. آجیل، قالی، گلیم، زعفران، زرشک و نان فطیر از سوغاتی های معروف آن است. برای تماشا زیبایی های دیگر در ایران، بهشت ناشناخته شیراز را بشناسید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری تنها باشگاه ورزشی مختلط تهران کجاست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2167

به "سفری خنک به مرکز آجیل ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری خنک به مرکز آجیل ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید