تور کوالالامپور ارزان: برترین تجربه های طبیعت گردی در کوالالامپور، مرکز مدرن مالزی

به گزارش مجله استخدام جدید، کوالالامپور، شهری مدرن و پر جنب و جوش و مملو از جاذبه های گردشگری بی نظیری است که مسافران بسیاری را هر سال به سمت خود می کشاند. طبیعت گردی یکی از برترین فعالیت هایی است که می توان در مرکز مالزی تجربه کرد، پس از آن غافل نشوید.

تور کوالالامپور ارزان: برترین تجربه های طبیعت گردی در کوالالامپور، مرکز مدرن مالزی

با ما سفر کنید و با تور کوالالامپور ارزان از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

مالزی با تنوع زیستی بی نظیر، راستاهای جنگلی فوق العاده و فرصت نزدیکی به طبیعت، مقصدی منحصر به فرد برای طبیعت گردی به شمار می آید. البته هرکسی نمی تواند به یک ماجراجویی چندروزه به اعماق جنگل های بارانی برود. اگر از علاقه مندان به طبیعت هستید، با خبرنگاران همراه شوید تا برترین مکان های طبیعت گردی در نزدیکی کوالالامپور، مرکز پر جنب و جوش مالزی را به شما معرفی کند.

هر سال، میلیون ها توریست برای خرید، خوردن غذاهای محلی لذیذ و دیدنی تنوع زیستی مشهور کوالالامپور، به مرکز مالزی سفر می نمایند. تجربه های طبیعت گردی فراوانی چون پیاده روی در جنگل، دیدنی میمون ها و پایکوبی خارق العاده کرم های شب تاب در سیاهی شب در نزدیکی کوالالامپور وجود دارند که می توانید در سفر به این شهر، از آن ها بهره ببرید.

1. از یک واحه در مرکز کلان شهر کوالالامپور دیدن کنید

پارک

ساده ترین راه برای طبیعت گردی در نزدیکی کوالالامپور، بازدید از لیک گاردنز (Lake Gardens) است. این پارک چشم نواز با مساحتی بیش از 100 هکتار، بهشتی فرح بخش در مرکز شهر خلق نموده است.

لیک گاردنز که به آن پارک میراث تون عبدالرزاق (Tun Abdul Razak Heritage Park) نیز می گویند، شامل باغ های ارکیده و گیاه شناسی می گردد. میمون های بسیاری نیز در این پارک زندگی می نمایند و این منطقه را خانه خود می دانند.

پارک لیک گاردنز برای هر بازدیدنماینده ای از عاشقان طبیعت گرفته تا خانواده هایی با بچه های کوچک، ساعت ها فعالیت هیجان انگیز و فرصت دیدنی طبیعت را فراهم می نماید. برای رسیدن به این پارک می توانید از اتوبوس، تاکسی و خدمات ریلی بهره ببرید. برترین راه، استفاده از خط متروی LRT است. برای دسترسی به پارک در ایستگاه پاسار سنی (Pasar Seni) در نزدیکی مسجد ملی، یک ایستگاه بعد از کوالالامپور سنترال پیاده شوید.

ورود به پارک رایگان است و شما می توانید هر روز از ساعت هفت صبح تا هشت شب از آن دیدن کنید؛ البته برای بازدید از بعضی مکان های دیدنی داخل پارک، باید بلیط خریداری کنید.

لیک گاردنز، یکی از بزرگ ترین پارک های شهری در مرکز کوالالامپور است که در دهه 1890 به وسیله آلفرد وینینگ (Alfred Venning)، خزانه دار دولت انگلیس ساخته شد. در میان مهم ترین و زیباترین مکان های دیدنی این پارک می توان به کارکوسا سری ناگارا (Carcosa Seri Negara) روی یکی از تپه های پارک اشاره نمود که محل اقامت شاهانه نماینده سابق دولت بریتانیا بوده است. در طی بیست سال گذشته، محوطه سازی پارک پیشرفت چشمگیری داشته است.

امروز، توریستان می توانند در باغ ها و پناهگاه های حیات وحش لیک گاردنز به گردش بپردازند. بازدید از پارک پروانه کوالالامپور، باغ گیاه شناسی پردانا (Perdana)، پارک پرندگان کوالالامپور و باغ مجسمه آسین (ASEAN)، که در فاصله چندقدمی یکدیگر قرار دارند را به هیچ وجه از دست ندهید.

باغ گیاه شناسی پردانا، مکانی محبوب برای پیک نیک در کوالالامپور است و با فضای سبز محوطه سازی شده، آلاچیق، زمین بازی بچه ها و غرفه های غذا و نوشیدنی، تجربه ای به یادماندنی از یک روز در طبیعت را برای شما رقم خواهد زد. بیشتر بازدیدنمایندگان برای تعطیلات آخر هفته به پردانا می آیند، اما با توجه با وسعت آن، این پارک هیچ وقت شلوغ نمی گردد.

  • دسترسی و مخاطبین: مناسب برای خانواده ها
  • محیط: فضای باز، محلی، توریستی، مناسب برای عکاسی
  • تلفن: 0432 3 2276 60+
  • آدرس: Jalan Kebun Bunga, Tasik Perdana, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

2. در پل های چوبی معلق پارک طبیعت جنگلی کوالالامپور، شجاعت خود را بسنجید

جنگل ملی، پارک

قرن ها قبل، جنگل های بارانی بیشتر سطح شهر کوالالامپور را پوشش می دادند؛ درست همان طور که امروز بیشتر مساحت بورنئو، مملو از پوشش جنگلی است. گذر زمان و دهه ها توسعه شهری، بیشتر جنگل های بارانی شهر را از بین برده اند و تنها بخش کوچکی از این میراث طبیعی در پارک طبیعت جنگلی کوالالامپور با 9 هکتار مساحت، به جای مانده است.

پارک طبیعت جنگلی کوالالامپور (KL Forest Eco Park)، واقع در نزدیکی منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)، تجربه طبیعت گردی منحصربه فردی را در مرکز در اختیار شما قرار می دهد. در راستاهای کوتاه جنگلی در میان طبیعت متراکم و سرسبز این پارک به گشت و گذار بپردازید یا با عبور از پل چوبی هیجان انگیز پارک به طول 200 متر بر فراز درختان، آدرنالین را در رگ هایتان به جریان بیندازید.

  • دسترسی و مخاطبین: مناسب برای خانواده ها و بچه ها
  • محیط: در فضای باز، دیدنیی، آرامش بخش
  • تلفن: 1606 3 2020 60+
  • آدرس: Lot 240, Jalan Raja Chulan, Bukit Kewangan, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

3. در پی منطقه ها حافظت شده در جنگل های بارانی و راستاهای پیاده روی بروید

جنگل، پارک، مدرسه، دانشگاه

موسسه تحقیقات جنگل مالزی (FRIM) در حدود 20 کیلومتری شمال کوالالامپور قرار گرفته است. این منطقه دارای شبکه ای از راستاهای دوچرخه سواری و پیاده روی در مجموعه ای با مساحت 1500 هکتار است و یکی از محبوب ترین مکان ها برای شهفرایندان علاقه مند به ورزش و تندرستی به شمار می آید.

با بازدید از مرکز آموزشی این موسسه، درباره کوشش آن ها برای حفظ منابع طبیعی و بعلاوه سکونتگاه های مختلف زیستی اطلاعات کسب کنید. خوب چشمانتان را باز کنید و به دیدنی گونه های مختلف پرندگان گرراستای، سرخس های وحشی و میمون ها بنشینید.

  • تاسیس: 1929
  • دسترسی و مخاطبین: مناسب برای خانواده ها
  • محیط: در فضای باز
  • ساعت های فعالیت: دوشنبه تا آدینه: هشت صبح تا پنج عصر
  • تلفن: 7000 3 6279 60+
  • آدرس: Jalan Frim, Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia, 52109 Kuala Lumpur, Selangor, Malaysia

4. در راستاهای جنگلی نزدیک مرکز شهر قدم بزنید

شهرک چراس ناین مایلز (Cheras 9 Miles) در حاشیه کوالالامپور، حدود 18 کیلومتر از جنوب شرقی مرکز شهر فاصله دارد. تپه های شیب دار پوشیده از جنگل های متراکم از مشخصه های این شهرک زیبا هستند. چند راستا پیاده روی نشانه گذاری شده در میان جنگل های آرام و فوق العاده چراس به شما یک تجربه جنگلی فوق العاده را ارائه می نمایند.

حین گردش در جنگل با میمون های بازیگوش و انواع گونه های پرندگان گرراستای روبه رو خواهید شد و از بعضی نقاط در ارتفاع، می توانید به دیدنی جنگل بارانی مه آلود بپردازید. کوه نوردان نیز در طول راستا در کنار مارمولک ها، سنجاب ها و گاهی گرازهای وحشی به بالای تپه سرسبز چراس صعود می نمایند.

5. از تپه های مسحورنماینده آمپانگ جایا (Ampang Jaya) دیدن کنید

آمپانگ جایا، درست مانند چراس در نزدیکی کوالالامپور واقع شده است و فرصتی برای خلوت کردن با آرامش طبیعت را برای شما فراهم می نماید. راستاهای متعددی در این منطقه مرتفع وجود دارند و ساکنان مرکز برای فراز از همهمه و آلودگی به آمپانگ جایا می فرایند.

انتظار رویارویی با کوه نوردان محلی، به خصوص چینی مالزیایی ها، در صبح های سرد در راستاهای کوهستانی را داشته باشید. اگر در پی یک تجربه طبیعت گردی جنگلی در نزدیکی کوالالامپور هستید، صبح زود از خواب بیدار شوید و به سمت تپه های آمپانگ جایا بروید.

6. آبشارها و حیات وحش را در پارک تمپلر (Templer Park) دیدن کنید

جنگل، پارک

پارک تمپلر در سلانگور، تجربه گردش در یک جنگل بارانی را با آبشارها، نهرها و حیات وحش ترکیب می نماید. این پارک در 25 کیلومتری مرکز، یک تجربه طبیعت گردی در دسترس و بی نظیر را به شما ارائه می دهد که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید.

برای پیمایش راستاهایی با طول میانه در این پارک، یک نصف روز زمان لازم دارید. در طول راستا با دقت به اطراف نگاه کنید تا میمون ها، مارمولک ها و عقاب هایی که بر فراز جنگل پرواز می نمایند را ببینید.

پارک تمپلر فاصله چندانی با غارهای باتو ندارد، برای همین به شما پیشنهاد می کنیم که صبح زود از خواب بیدار شوید و پس از بازدید از پارک تمپلر به غارهای باتو بروید.

  • دسترسی و مخاطبین: مناسب برای خانواده ها
  • محیط: در فضای باز، آرامش بخش
  • ساعت های فعالیت: هر روزه: هفت صبح تا هشت شب
  • تلفن: 2000 3 5513 60+
  • آدرس: 1, 48000 Rawang, Selangor, Malaysia

7. کرم های شب تاب را در کوالا سلانگور دیدن کنید

دیدنی پایکوبی مسحورنماینده کرم های شب تاب در سیاهی شب و روشن شدن آسمان، یکی از منحصربه فردترین تجربه هایی است که می توان در مالزی کسب کرد. درختان حرا و باتلاق های کوالا سلانگور در فاصله یک ساعتی غرب مرکز، میزبان این پدیده زیستی عجیب و دیدنیی هستند.

پنجاه سال قبل، کرم های شب تاب آن قدر روشن بودند که تمام رودخانه را نورانی می کردند، اما متاسفانه تعداد آن ها به سرعت در حال کم شدن است. به یک تور توریستی ملحق شوید یا با ماشین به بلیم بینگ (Belimbing) در منطقه کامپونگ کوآنتان (Kampung Kuantan) در نزدیکی کوالا سلانگور بروید. شما بعلاوه می توانید مستقیم به شهر کوالا سلانگور بروید تا محلی ها با یک قایق سنتی چوبی، شما را به گردش در میان کرم های شب تاب ببرند.

8. برای صعود به کوه داتوک (Mount Datuk)، به در استان نگاری سمبیلان بروید

جنگل، راستا کوه پیمایی

بازدید از کوه داتوک در استان نگاری سمبیلان (Negeri Sembilan)، فرصتی فوق العاده برای علاقه مندان به طبیعت و کوه نوردان آماتور است. فلش های قرمزرنگ که روی درختان نقاشی شده اند، شما را برای رسیدن به این قله با ارتفاع 885 متر هدایت خواهند کرد. در انتهای راستا از یک نردبان تکیه داده شده به یک سنگ بزرگ، بالا بروید تا مناظری فوق العاده از دوردست ها و تنگه مالاکا را ببینید.

اگر فرصت کوه نوردی در کوه مشهور کینابالو در استان صباح را از دست داده اید یا دوست ندارید در راستا مشکل و طولانی کوه تاهان، کوه نوردی کنید، به کوه داتوک بیایید. کوه نوردان آماتور با پیمودن راستا چهار تا پنج ساعته می توانند راستا رسیدن به قله را طی نمایند.

  • دسترسی و مخاطبین: مناسب برای خانواده ها
  • محیط: در فضای باز، آرامش بخش، دیدنیی
  • ساعت های فعالیت: 24 ساعته
  • آدرس: N111, Kampung Batang Kota, Negeri Sembilan, 71350, Malaysia

9. از درختان حرا و پرندگان مهاجر دیدن کنید

پارک

پارک طبیعی کوالا سلانگور، شامل بیش از 240 هکتار درختان حرا و باتلاق ها می گردد. هزاران پرنده مهاجر، این محیط بی نظیر را خانه خود می دانند. در این پارک درباره اهمیت زیست بوم های درختان حرا اطلاعات کسب کنید و به دیدنی مارمولک ها، دوزیستان و سمورهای دریایی غول پیکر بپردازید.

شما می توانید این تجربه طبیعت گردی در نزدیکی کوالالامپور را با دیدنی نمایش کرم های شب تاب در غروب تکمیل کنید. اگر قصد دارید که یک روز کامل را با طبیعت بگذرانید، می توانید یک بانگالو یا کلبه ییلاقی در پارک اجاره کنید و شب را در پارک طبیعی کوالا سلانگور بمانید.

  • دسترسی و مخاطبین: مناسب برای خانواده ها
  • محیط: در فضای باز، محلی
  • ساعت های فعالیت: هر روزه: 9 صبح تا 6 عصر
  • تلفن: 2294 3 3289 60+
  • آدرس: Jalan Klinik, Taman Alam, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia

10. به یک سفر یک روزه به پارک ملی تامان ناگارا (Taman Negara) بروید

جنگل، راستا پیاده روی، پارک

برای کسب یک تجربه طبیعت گردی ناب و منحصر به فرد در نزدیکی کوالالامپور، به تامان ناگارا بروید که در فاصله چهار ساعتی شمال مرکز قرار گرفته است. این پارک ملی در محدوده سه استان ترنگانو، کلانتان و پاهانگ، گسترده شده است و بزرگ ترین پارک ملی کشور مالزی به شمار می آید.

پارک ملی تامان ناگارا، جنگلی با قدمت 130 میلیون سال است که زمانی بیشتر شبه جزیره مالزی را می پوشاند. برای گردش در این منطقه، حداقل دو شب زمان احتیاج دارید. شب را در یکی از اقامتگاه های داخل پارک بمانید و فرصت های بی نظیر این پارک، مانند پیاده روی، دیدنی پرندگان و کاوش در غارها را به هیچ وجه از دست ندهید.

جاذبه های متنوع زیست شناسی و زمین شناسی بسیاری در تامان ناگارا به چشم می خورند. این پارک، خانه بعضی پستانداران کمیاب چون ببر هندوچینی، کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی است. رودخانه تاهان که از میان این جنگل می گذرد نیز، خانه نمونه کمیابی از ماهی مالایی است.

برترین جاذبه توریستی پارک ملی تامان ناگارا، پل های معلق با طول 500 متر هستند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر زمان کافی برای بازدید از بورنئو را ندارید، به این پارک ملی بیایید. شلوار بلند، گتر و ژاکت را از قلم نیاندازید.

  • دسترسی و مخاطبین: مناسب برای خانواده ها
  • محیط: توریستی، محلی، دیدنیی
  • ساعت های فعالیت: دوشنبه تا شنبه: 9 صبح تا 5:30 عصر؛ یکشنبه: 9:30 صبح تا 5:30 عصر
  • تلفن: 9235 9 3214 60+
  • آدرس: 27000 Kuala Tahan, Pahang, Malaysia
منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2004

به "تور کوالالامپور ارزان: برترین تجربه های طبیعت گردی در کوالالامپور، مرکز مدرن مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوالالامپور ارزان: برترین تجربه های طبیعت گردی در کوالالامپور، مرکز مدرن مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید