برترین و بدترین شهرهای دنیا برای مهاجران کدام اند؟

به گزارش مجله استخدام جدید، بعضی از مهمترین نتایج تحقیقی که به وسیله اینترنیشنز، بزرگترین انجمن مهاجران کل جهان اجرا شده بود، این هفته فاش شد. در این پژوهش که هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است، از بیش از 18 هزار مهاجر که خارج از زادگاه خود زندگی یا کار می کردند، نظرسنجی شد. این نظرسنجی یکی از گسترده ترین مطالعاتی می باشد که درباره مهاجران در سراسر جهان صورت گرفته است.

برترین و بدترین شهرهای دنیا برای مهاجران کدام اند؟

در مطالعه فوق علاوه بر تحلیل عمیق زندگی مهاجران در 72 شهر دنیا، رتبه بندی آنها بر اساس پنج شاخص کیفیت زندگی شهری، اسکان، زندگی کاری و همینطور عایدی و امکان خرید خانه ارائه شده است.

بر اساس نتایج این مطالعه، تایپه مساعدترین و امن ترین شهر برای مهاجران است. این شهر در تمامی شاخص های پنج گانه ای که در این مطالعه مورد آنالیز قرار گرفته اند، بالاترین امتیاز را داشته است. به عنوان نمونه، تمامی مهاجران (100 درصد) از سامانه حمل و نقل عمومی و امنیت شهر رضایت داشتند. این در حالی است که میانگین نرخ رضایت از سامانه حمل و نقل عمومی و امنیت شهری در کل دنیا تقریبا برابر با 70 درصد است. علاوه بر این، 72 درصد از شرکت نمایندگان در نظرسنجی، هزینه های زندگی در تایپه را مناسب می دانستند. این اندازه برای میانگین دنیای برابر با 44 درصد است. بعلاوه 94 درصد از شرکت نمایندگان برخورد مردم بومی تایپه با مهاجران را بسیار محبت آمیز می دانستند که اندازه میانگین آن برای کل دنیا 62 درصد بود.

سنگاپور، ماناما، هو چی مینح، بانکوک، کوالالامپور، پراگ، مادرید و مسقط شهرهایی بودند که جایگاه های دوم تا دهم این فهرست را از آن خود نموده اند. طبق نتایج این مطالعه، سنگاپور شهری امن، ولی با هزینه های زندگی بالا است؛ ماناما با 72 درصد نرخ اسکان مهاجران، ساده ترین شهر برای سکونت مهاجران محسوب می گردد؛ مهاجرانی که در هو چی مینح زندگی می نمایند کاملا از هزینه های زندگی در این شهر رضایت دارند و مهاجرینی که بانکوک را برای اسکان خود انتخاب نموده اند، از عایدی خود رضایت بالایی دارند.

اگر فهرست کشورهای مهاجرپذیر را سروته کنیم، ریاض را به عنوان بدترین شهر برای مهاجران خواهیم دید. مهاجران این شهر از کیفیت پایین زندگی شهری، نگاه تحقیرآمیز بومیان به مهاجران و عایدی پایین درمقابل هزینه های بالا شکایت دارند. جده یکی دیگر از شهرهای عربستان صعودی بدترین شهر بعدی برای مهاجران است و پس از آنها شهرهای بزرگی همانند رم، استوکهلم، لندن، پاریس، دوبلین، اشتوتگارت، ژوهانسبورگ و میلان دیده می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2236

به "برترین و بدترین شهرهای دنیا برای مهاجران کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین و بدترین شهرهای دنیا برای مهاجران کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید