تخصیص ارز 4200 تومانی برای فراوری گوشت ادامه دارد

به گزارش مجله استخدام جدید، تهران (پانا) - رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می گوید ارز 4200 تومانی به نهاده های دامی برای فراوری گوشت قرمز تا انتها سال ادامه دارد و این فرایند موجب شده است که قیمت گوشت در مقایسه با سایر کالاها تغییرات قیمتی نداشته باشد.

تخصیص ارز 4200 تومانی برای فراوری گوشت ادامه دارد

علی اصغر ملکی در گفت وگو با پانا از برگزاری جلساتی با مسئولان کشور درباره ارز نهاده های دامی اطلاع داد و اضافه نمود: ارز نهاده های دامی تا سرانجام سال حذف نخواهد شد و همان فرایند قبلی ادامه خواهد یافت.

بازار فروش گوشت کم رونق است و کاهش قدرت خرید مردم فروش را کاهش داده است. اگر فرایند تخصیص نهاده های دامی ادامه داشته باشد فراوریکنندگان می توانند بدون زیان و با حاشیه منطقی به فرایند فراوری ادامه دهند

وی در پاسخ به این پرسش که ارز 4200 تومانی نهاده های دامی در سال آینده چه سرنوشتی خواهد داشت، نیز گفت: هنوز درباره سال آینده و بودجه 1401 تصمیمی گرفته نشده است اما فعلا ارز مقرون به صرفه برای فراوری گوشت ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره قیمت گوشت اعلام نمود: قیمت گوشت نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است و یکی از معدود اقلامی است که نرخ باثباتی دارد و می توان گفت که نسبت به سایر کالاها از قیمتی مناسب تر برخوردار است.

بازار فروش گوشت قرمز کم رونق است

وی اضافه نمود: البته بازار فروش گوشت کم رونق است و کاهش قدرت خرید مردم فروش را کاهش داده است. اگر فرایند تخصیص نهاده های دامی ادامه داشته باشد فراوریکنندگان می توانند بدون زیان و با حاشیه منطقی به فرایند فراوری ادامه دهند.

ملکی توضیح داد: فاصله قیمتی فراوریکننده و بازار نیز مناسب است و کوشش می گردد تا گوشت با قیمتی مناسب به دست مردم برسد. البته بعضی از خانوارها نیز به علت مسائل معیشتی مقدار خرید خود را کاهش داده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1963

به "تخصیص ارز 4200 تومانی برای فراوری گوشت ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص ارز 4200 تومانی برای فراوری گوشت ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید