جزئیات مصوبات جدید مالی دولت، طرح حمایت از برندهای داخلی

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران، هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور با اختصاص اعتبار لازم برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به استان های لرستان، بوشهر و خراسان شمالی و وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست موافقت کرد.

جزئیات مصوبات جدید مالی دولت، طرح حمایت از برندهای داخلی

جهت دریافت مشاوره خدمات سفارش طراحی تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

براساس یکی از آئین نامه های برطرف موانع فراوری، درآمد ابرازی ناشی از فعالیت های فراوریی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای فراوریی و یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف وزارتخانه های ذیربط برای آنها پروانه بهره برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می گردد و همچنین درآمدهای خدماتی بیمارستان ها، هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یادشده که از تاریخ مذکور به وسیله مراجع قانونی ذیربط برای آنها پروانه بهره برداری یا مجوز صادر می گردد، از تاریخ آغاز بهره برداری یا استخراج یا فعالیت به مدت پنج سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال با نرخ صفر مشمول مالیات می باشد.

همچنین دوره برخورداری محاسبه مالیات با نرخ صفر برای واحدهای مالی مذکور موضوع این ماده واقع در شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه مالی به مدت دوسال و در صورت استقرار شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه مالی در مناطق کمتر توسعه یافته، به مدت سه سال افزایش می یابد.

آئین نامه ساماندهی تبلیغات و حمایت از نشان (برند) های تجاری داخلی یکی دیگر از آئین نامه های اجرایی قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر بود که از تصویب دولت گذشت. این آئین نامه در راستای توسعه، ترویج و تبلیغ نشان های داخلی در بازارهای داخلی و خارجی و با هدف افزایش رقابت پذیری کالاها و خدمات ایرانی، تشویق فراوری کنندگان و صادرکنندگان با نشان برتر اجرایی خواهد شد.

همچنین آئین نامه اجرایی موضوع الزامات اجرایی ناظر به ایجاد سامانه داده های کشاورزی از جمله دیگر آئین نامه های اجرایی قانون برطرف موانع فراوری به تصویب هیات وزیران رسید. براساس آئین نامه یاد شده، وزارت جهادکشاورزی مکلف است با نظارت مرکز آمار ایران نسبت به طراحی و راه اندازی سامانه جامع داده های کشاورزی اقدام نماید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 758

به "جزئیات مصوبات جدید مالی دولت، طرح حمایت از برندهای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مصوبات جدید مالی دولت، طرح حمایت از برندهای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید