دبیر مجمع مجالس آسیایی: جهاددانشگاهی به عرصه دیپلماسی فناوری وارد گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، دبیر مجمع مجالس آسیایی با تاکید بر لزوم حضور جهاد دانشگاهی در عرصه بین الملل، گفت: قطعاً یکی از حوزه هایی که باید جامعه علمی کشور ما به ویژه حوزه های فراوری دانش و فناوری به آن توجه نمایند، حوزه دیپلماسی علمی و فناوری است.

دبیر مجمع مجالس آسیایی: جهاددانشگاهی به عرصه دیپلماسی فناوری وارد گردد

محمدرضا مجیدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای و توانمندی های جهاد دانشگاهی 1400 در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این نمایشگاه توانسته از بخشی دستاوردها و توانایی های چهار دهه گذشته جهاددانشگاهی و یکی از مصادیق ما می توانیم را در عرصه های مختلف را به نمایش بگذارد

وی اضافه نمود: قطعاً یکی از حوزه هایی که باید جامعه علمی کشور ما به ویژه حوزه های فراوری دانش و فناوری به آن توجه نمایند، حوزه دیپلماسی علمی و فناوری است. جامعه علمی باید پا را از مرزها فراتر بگذارند و خود را در آسیا و دنیا عرضه نمایند و در جست وجوی زمینه های رقابت و همکاری مشترک در آسیا و دنیا باشند.

دبیر مجمع مجالس آسیایی خاطر نشان کرد: یکی از کوشش های ما در مجمع مجالس آسیایی این است که همکاری های منطقه ها مختلف آسیا به ویژه شرق و غرب آسیا را بیشتر کنیم. شرق آسیا صاحب تکنولوژیست و در غرب آسیا منابع فراوان انرژی و بازار مواد خام وجود دارد که البته ایران علاوه بر اینها، صاحب فناوریست در حوزه های نوپا است. طبق اطلاعی که دارم جهاددانشگاهی گام هایی را نیز در عرصه بین الملل برداشته است ولی ضعف عمده ما در همین حوزه دیپلماسی فناوریست.

مجیدی گفت: امیدواریم هم متولیان امر بطور مستقیم هم دستگاه هایی که در این حوزه همکاری دارند همانند دستگاه دیپلماسی و حوزه هایی که این بخش ها را سامان می دهند و بعلاوه مراکز علمی و دانشگاهی کشور بتوانند ارتباطات بین المللی خود از جمله رفت و آمدها، عرضه ها، تبادل ها و کسب دانش را افزایش دهند.

وی تاکید نمود: مهم این است که با توجه به بحث ما می توانیم وارد بازار شویم و درب تبادل را نیز نبندیم؛ یعنی بگوییم اصل ساخت داخل است ولی کلاس فراوریات دنیای را هم باید داشته باشیم. ما که نمی خواهیم فقط برای هشتاد میلیون ایرانی فراوری کنیم، بلکه باید بازارهای 500 و 600 میلیونی منطقه آسیا را جست وجو کنیم. بنابراین به نظر می رسد اگر فعالیتهای جهاددانشگاهی براساس این سرفصل قرار بگیرد قائدتا فرصتهای بسیار خوبی پیش روی آنچه که امروز بخشی از دستاوردهای جهاددانشگاهی را دیدیم، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2071

به "دبیر مجمع مجالس آسیایی: جهاددانشگاهی به عرصه دیپلماسی فناوری وارد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر مجمع مجالس آسیایی: جهاددانشگاهی به عرصه دیپلماسی فناوری وارد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید