سوبا M4؛ مینی ون دانگ فنگ در ایران

به گزارش مجله استخدام جدید، سوبا M4 یکی از محصولات شرکت خودروسازی فردا ست. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در اردیبهشت ماه 1401 رونمایی و به عموم معرفی گردید.M4 در اصل محصولی از زیر برند فورتینگ محصول شرکت دانگ فنگ موتور چین است که در سال 2022 معرفی گردید. نکته جالب توجه اینجاست که رونمایی این خودرو در ایران اولین رونمایی رسمی آن در بازار های جهانی است.

سوبا M4؛ مینی ون دانگ فنگ در ایران

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت خودرو و قطعات وابسته از 13 الی 16 دی ماه 1401 در شهر تبریز برگزار گردید و گروه صنعتی فردا با نمایش محصولات نو خود در حوزه خودرو های سواری و دیزل در این نمایشگاه حضور داشت.

سوبا M4 یکی از محصولات شرکت خودروسازی فردا ست. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در اردیبهشت ماه 1401 رونمایی و به عموم معرفی گردید.

M4 در اصل محصولی از زیر برند فورتینگ محصول شرکت دانگ فنگ موتور چین است که در سال 2022 معرفی گردید. نکته جالب توجه اینجاست که رونمایی این خودرو در ایران اولین رونمایی رسمی آن در بازار های جهانی است.

سوبا M4 در واقع پرچمدار نو برند فردا ست که پیش از این با نمایش در شهر های مختلف از جمله تهران، مشهد و اصفهان، استقبال کم نظیری را شاهد بوده و حال در آستانه ورود به بازار قرار گرفته است.

تاریخچه خودرو

فردا موتورز بعد از عرضه چندین کراس اوور و سدان، تصمیم گرفته تا یک مینی ون 7 نفره را روی خط مونتاژ خود بیاورد. این خودرو نو که در چین، فورتینگ یات (Forthing Yacht) نام دارد و به وسیله دانگ فنگ عرضه می گردد، در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران و شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان با نام سوبا M4 رونمایی شد و به زودی به فروش خواهد رسید. طراحی ظاهری زیبا، کابین جادار، موتور قدرتمند و امکانات متعدد ایمنی و رفاهی می تواند خانواده ها را ترغیب به خرید مینی ون فردا موتورز کند.

مشخصات فنی

سوبا M4 فردا موتورز محصول خودروسازی دانگ فنگ چین است و پلتفرم (Super Cube EMA) مشترکی با لاماری ایما دارد، با این تفاوت که سوبا M4 یک مینی ون خانوادگی و لاماری ایما کراس اووری با ظاهری اسپرت است. شباهت سوبا و لاماری فقط به پلتفرم ختم نمی گردد، بلکه پیشرانه و گیربکس هر دو خودرو نیز یکسان است.

موتور تقریبا قدرتمند 5/1 لیتری توربو با قدرت 195 اسب بخار زیر کاپوت سوبا M4 قرار گرفته و انرژی لازم برای حرکت دادن مینی ون 1715 کیلوگرمی را تامین می نماید.

گیربکس DCT با 7 دنده، قدرت موتور را به چرخ های جلو منتقل می نماید. با نگاهی به فهرست امکانات سوبا M4 فردا موتورز جای خالی و کم و کسری چندانی نمی بینیم و تقریبا بیشتر آپشن های ایمنی و رفاهی برای یک خودرو خانوادگی در این فهرست به چشم می خورد.

آنالیز طراحی ظاهری

پرشین خودرو درباره ظاهر این خودرو نوشته است، سوبا M4 خودرویی در کلاس MPV هاست که طراحی نو و البته خاص و متفاوتی دارد. نکته مثبت ظاهر این خودرو طراحی بروز آن است که بر اساس ترند روز جهان طراحی شده است.

در نمای جلو اولین موردی که به چشم می خورد جلوپنجره بزرگ آن بوده که به سبک خودرو های لکسوس طراحی شده و دور تا دور آن با استفاده از خطوط کرومی که از سمت کنار خودرو تا این قسمت کشیده شده همراه شده است.

چراغ های جلو به صورت چند ضلعی با زوایای تیز متصل به جلوپنجره طراحی شده و از کنار آن یک نوار LED نازک تا روی سپر کشیده شده که نمای جذابی را به خودرو داده است. در کاپوت نیز با خطوط نسبتا برجسته شکل گرفته و نمای جلوی این خودرو را عضلانی تر نمایش می دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی

این خودرو به امکاناتی مانند رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، اتو هلد، ترمز پارک برقی، فناوری حفظ خودرو بین خطوط، سنسور نور و باران، گرم کن و سردکن صندلی های ردیف اول و دوم، ماساژور تطبیقی صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول و دوم (با قابلیت تنظیم عرضی صندلی های ردیف دوم)، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، تهویه اتوماتیک با تهویه مستقل برای سرنشینان عقب، فیلترپاک سازی هوا، 8 کیسه هوای 12 نقطه ای، هشدار برخورد از جلو و کنترل اتوماتیک نور بالا، ترمز های ABS مجهز به توزیع هوشمند نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری ESP و کنترل کشش TCS مجهز شده است.

منبع: روزنامه هفت صبح

منبع: فرادید
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2237

به "سوبا M4؛ مینی ون دانگ فنگ در ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "سوبا M4؛ مینی ون دانگ فنگ در ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوبا M4؛ مینی ون دانگ فنگ در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید