راه اندازی سایت موزه قلی درویش قم با قدمتی 7هزارساله

به گزارش مجله استخدام جدید، مدیرکل میراث فرهنگی قم، گفت: سایت موزه قلی درویش قم که قدمتی 7هزار ساله دارد، ایجاد و راه اندازی می گردد.

راه اندازی سایت موزه قلی درویش قم با قدمتی 7هزارساله

به گزارش خبرنگاران منطقه قم، حمید یزدانی بیان کرد: ساخت وسازها در بافت تاریخی قم تحت نظارت معاونت میراث فرهنگی قم واقع شده است اما تدوین ضوابط اختصاصی برای رسیدن به وضعیت پایدار بسیار با اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد: محدوده بافت تاریخی قم حدود 315 هکتار است و از سال گذشته با تخصیص اعتبار ویژه در این حوزه، اقدام های اساسی به منظور معین ضوابط و مقررات حفظ و مرمت بافت تاریخی این شهر اجرا شده است.

وی با اشاره به تعامل اداره میراث فرهنگی با ادارات و سازمان های مرتبط گفت: مسئولان شهر قم می دانندکه حفظ و احیاء این بافت تاریخی گامی مؤثر جهت حفظ هویت مذهبی این شهر خواهد بود.

یزدانی گفت: موضوع بعدی که در جلسه این هفته شورای فنی در دستور کار نهاده شد، آنالیز طرح محتوایی سایت موزه قلی درویش بود که بر اساس این طرح قرار است در آینده موزه باز قلی درویش ایجاد و راه اندازی گردد.

یزدانی ادامه داد: اکتشافات باستانی در محوطه قلی درویش قم، بیانگر پیشینه 7 هزار ساله این شهر است که باید در جهت معرفی غنای فرهنگی این شهر از آن صیانت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: به همین دلیل یکی از برنامه های این اداره احداث سایت موزه قلی درویش است تا بتوانیم با ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و علاقمندان به آثار باستانی، تاریخ چند هزار ساله قم را روایت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 221

به "راه اندازی سایت موزه قلی درویش قم با قدمتی 7هزارساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سایت موزه قلی درویش قم با قدمتی 7هزارساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید