رای گیری مجلس یونان درباره سومین بسته نجات اقتصادی

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران: نمایندگان مجلس یونان امروز به بسته جدید پیشنهادی نخست وزیر برای خروج از بحران اقتصادی رای می دهند.

رای گیری مجلس یونان درباره سومین بسته نجات اقتصادی

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، اعضای مجلس یونان قرار است امروز به طرح جدید پیشنهادی آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر این کشور را برای نجات مالی رای دهند.

دولت یونان در این طرح به انجام اقداماتی مانند افزایش مالیات ها، اصلاح نظام بازنشستگی، خصوصی سازی و کاهش هزینه های دولتی متعهد شده است.

وزرای دارایی کشورهای حوزه یورو طرح پیشنهادی تسیپراس را جامع توصیف نموده اند.

یورون دیسلبلوم، رئیس یوروگروپ گفت حال اتخاذ تصمیمات مهم در جلسه وزرای دارایی حوزه یورو که قرار است فردا، شنبه برگزار گردد، امکان پذیر است.

این در حالی است که یکشنبه پیش مردم یونان در یک همه پرسی به بسیاری از شرایط وام دهندگان که شامل اجرای طرح های ریاضت مالی بیشتر می شد رای منفی دادند.

وام دهندگان اصلی یونان شماری از کشورهای اتحادیه اروپا به خصوص آلمان، فرانسه و ایتالیا و نیز بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول هستند.

یونان برای جلوگیری از اعلام ورشکستگی و خروج احتمالی از حوزه یورو باید نظر مساعد وام دهندگان را برای پرداخت سومین بسته نجات مالی جلب کند.

وزرای دارایی حوزه یورو قرار است پیش از برگزاری اجلاس سران اروپا در روز یکشنبه طرح جدید اصلاحات نظامی مالی یونان را آنالیز نمایند.

تسیپراس به احتمال زیاد با مخالفت اعضای چپگرای حزب خود روبرو خواهد شد.

هرچند که نیکوس فیلیس، سخنگوی مجلسی تسیپراس گفت که مطمئن است اعضای مجلس با حمایت خود از طرح جدید، اختیارات لازم را به تسیپراس برای پیشبرد مذاکره درباره سومین بسته نجات مالی خواهد داد.

دولت ائتلافی یونان دارای 162 کرسی از 300 کرسی مجلس است. تسیپراس همچنین از حمایت نمایندگان مخالفان خود در مجلس برخوردار است.

یکی از مقامات دولتی به نقل از تسیپراس گفت که نتیجه همه پرسی این اختیار را به وی (تسیپراس) داده است تا به توافقی بهتر دست یابند نه آنکه از حوزه یورو خارج شوند.

او در ادامه به نقل از نخست وزیر یونان گفت: پای همه ما در میان است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 984

به "رای گیری مجلس یونان درباره سومین بسته نجات اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای گیری مجلس یونان درباره سومین بسته نجات اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید