روند بازی The Last of Us Part II نسبت به قبل چه تغییری کرده است؟

به گزارش مجله استخدام جدید، همان طور که احتمالا می دانید هفته گذشته تعدادی از رسانه ها پیروز شدند بخش کوتاهی از داستان الی را در بازی The Last of Us Part II تجربه کنند. به همین دلیل اخیرا تعداد زیادی از سایت ها گزارشی از بازی نوشتند و اطلاعات فراوانی را از روند بازی به اشتراک گذاشتند. به صورت خلاصه، مهم ترین تغییرات گیم پلی که در این دمو مشاهده می شد به سیستم حرکتی الی، سگ های نگهبان و نوع جدید دشمنان بازی مربوط می شود. علاوه بر این با توجه به ویدیوهای منتشر شده از دموی بازی، تقریبا خیال مان از گرافیک بازی راحت شد و مطمئن شدیم که کار ناتی داگ در این زمینه دست کمی از شاهکار ندارد.

روند بازی The Last of Us Part II نسبت به قبل چه تغییری کرده است؟

پس از اینکه سایت ها توانستند مطالب خود را به اشتراک بگذارند، وبلاگ رسمی پلی استیشن هم از تجربه خود نوشت و جزئیات فراوانی را از گیم پلی منتشر کرد. در این مطلب قصد داریم به مهم ترین نکاتی که در دموی سه ساعته بازی به چشم خورد، نگاهی بیندازیم.

قسمت اولیه دمو به لحظات احساسی و محبت آمیز میان الی و دینا - دوست و همراه او - مربوط می شد. در شماره اول مجموعه الی یک شخصیت چند وجهی داشت، با این حال در قسمت دوم الی نوزده ساله شده و به راحتی می توان عمق شخصیتی این کاراکتر را در روند بازی مشاهده کرد. در واقع بزرگ تر شدن الی نه تنها منجر به تغییر فیزیک او شده است، بلکه رفتار و عملکرد او هم تحت تاثیر قرار گرفته است. در ادامه این دو کاراکتر با یکدیگر شوخی می کنند و خوش می گذارند. به گفته نویسنده وبلاگ پلی استیشن، بهترین لحظه دمو برای او زمانی بود که الی و دینا به منظره ای از طبیعت وایومینگ خیره شدند و از آن لذت بردند.

بخش دوم دمو وجه خشن و عصبانی الی را به نمایش می گذارد و نشان می دهد الی برای برقراری عدالت در قبال کسانی که به عزیزان او آسیب رسانده اند، حاضر است تا کجا پیش برود. او برای نجات برادر جول (تامی) به سیاتل می رود تا با گروهی از بازماندگان بیگانه هراس درگیر شود و جان تامی را نجات دهد. به همین منظور، الی وارد منطقه دشمن می شود. در این بخش، می توان هنر ناتی داگ و هوش مصنوعی بازی را به وضوح تماشا کرد. دشمنان بازی هر کدام زندگی و روابط خود را دارند و برخلاف دیگر بازی ها با یکسری آدم تک بعدی طرف نیستیم که با کشتن آن ها احساس افتخار به شما دست دهد. همان طور که ناتی داگ در رویداد E3 2018 گفته بود، همه دشمنان بازی برای خود اسم دارند و در حین مبارزه اسم یکدیگر را صدا می زنند. برای مثال، اگر فرد نزدیک یکی از دشمنان را بکشید، او اسم آن شخص را فریاد می زند و با خشم بیشتری دنبال تان می آید. بعضی مواقع برای زنده ماندن در دنیای The Last of Us به خشونت نیاز خواهید داشت، با این حال این امر ممکن است در نهایت به عذاب وجدان شما منتهی شود و از کاری که کرده اید، پشیمان و آزرده خاطر شوید.

در ادامه می توانید نکات مهم و جالب توجه دموی بازی را به صورت خلاصه مطالعه کنید:

  • بخش اول دمو در شهرک متروکه و برفی جکسون - واقع در وایومینگ - جریان داشت. وظیفه اصلی الی این است که در اطراف شهرک گشت زنی کند. در ادامه الی همراه با دینا برای پیدا کردن دشمنان و بازماندگان به گشت زنی می روند.
  • بخش دوم دمو در شهر سیاتل جریان داشت؛ جایی که می توان پوشش گیاهی زیبا و معروف بازی را به راحتی تماشا کرد. در این بخش مه غلیظی در تمام محیط به چشم می خورد و اتمسفر منطقه غربی آمریکا را برای بازی کنندگان تداعی می کند.
  • ناتی داگ توجه بسیار زیادی نسبت به جزئیات کوچک داشته است. در واقع بازی از لحاظ بصری سطح جدیدی از کارهای ناتی داگ را به نمایش می گذارد. ماهیچه های اسب به محض حرکت کردن خم می شوند و تکان می خورند. چمن ها و درخت ها با وزش باد به حرکت در می آیند. زمانی که الی به صورت مخفیانه دشمنان را می کشد، چهره خود را کج و کوله می کند. زمانی که مشغول ارتقای اسلحه های هستید، انیمیشن های بازی پرجزئیات و بسیار واقعی هستند.
  • الی در مقایسه با جول از تنوع حرکتی بیش تری بهره می برد و منعطف پذیرتر است. در این شماره بازی کنندگان می توانند به مکان بلند و بالایی بروند یا از فضاهای کوچک عبور کنند. با این حال، انتظار نداشته باشید که همانند سری بازی های Assassins Creed روی سر دشمنان بپرید و آن ها را به قتل برسانید. به صورت کلی، این بار آزادی عمل بیش تری برای حرکت در محیط دارید.
  • یکی از مهم ترین و قدرتمندترین توانایی های الی به او اجازه می دهد در درگیرهای نزدیک و تن به تن جاخالی بدهد. با استفاده از دکمه جاخالی دادن به راحتی می توانید از حملات دشمنان در امان بمانید. این ویژگی جدید باعث شده تا احساس قدرت بیش تری داشته باید ولی این را هم در نظر بگیرید که دشمنان هم نسبت به قبل باهوش تر شده اند و نمی توان به راحتی حرکات آن ها را پیش بینی کرد.
  • با نگه داشتن دکمه دایره، الی می تواند روی زمین دراز بکشد و حرکت کند. با استفاده از قابلیت خزیدن می توانید از دست دشمنان مخفی شوید یا از مسیرهای باریک و کوچک عبور کنید که تاثیر زیادی در روند مخفی کاری بازی کنندگان خواهد شد.
  • شاید فکر کنید با خزیدن و دراز کشیدن روی زمین به راحتی می توان از دست دشمنان مخفی شد. ولی اشتباه نکنید. در قسمت دوم سگ های نگهبانی به روند بازی اضافه شده اند که دائما در محیط بازی گشت می زنند. آن ها می توانند بوی شما را حس کنند و به راحتی ردتان را بگیرند. در روزهای اخیر موضوع سگ های بازی بحث های زیادی را به راه انداخته است. طبق گفته افرادی که بازی را تجربه کردند، کشتن سگ ها بسیار آزاردهنده و دردناک است و تقریبا تمامی آن ها پیشنهاد کردند تا حد ممکن این کار را انجام ندهید. شرکت ناتی داگ هم در خبری گفت که کشتن یا نکشتن سگ ها کاملا به تصمیم شما بستگی دارد و در این بین هیچ اجباری برای این کار نیست.
  • در دموی قابل بازی نوع جدیدی از دشمنان با نام Shamblers به نمایش گذاشته شده. وقتی که آن ها به شما نزدیک می شوند، اسیدهای گازی خود را آزاد و آسیب شدیدی بهتان وارد می کنند. علاوه بر این، هنگامی که آن ها را شکست دادید منفجر می شوند و در این حالت هم باز می توانند به شما آسیب وارد کنند. برخلاف نمایش ها، آن ها بسیار سریع هستند و باید هنگام نزدیک شدن به آن ها حسابی مراقب باشید.
  • با جمع کردن Supplement می توانید توانایی های جدیدی را آزاد کنید. برای اولین در مجموعه، بازی کنندگان می توانند با توجه به سبک بازی خود، توانایی های الی را آپگرید و آن ها را شخصی سازی کنند. توانایی های قسمت بقا (Survival) روی افزایش میزان سلامتی، بهبود قابلیت های شنوایی (Listen Mode) و… تمرکز دارد. با توانایی های قسمت Crafting هم می توانید سلاح های دست ساز و بمب های مختلفی بسازید و سرعت ساخت و ساز خود را سریع تر کنید. توانایی های Stealth هم همان طور که از نامش پیداست، به قابلیت های مخفی کاری مربوط می شود که با استفاده از آن می توانید سرعت حرکت خود را در حالت نشسته سریع تر کنید، دشمنان را با سرعت بیش تری به صورت مخفیانه بکشید و روی اسلحه خود صداخفه کن قرار دهید.
  • در بازی آیتم جدیدی با نام Canisters اضافه شده که الی با استفاده از آن می تواند روی هفت تیر خود صداخفه کن قرار دهد و سه تیر بعدی خود را با آن شلیک کند. اضافه شدن چنین مکانیکی باعث شده تا بازی کنندگان در میدان نبرد گزینه های بیشتری داشته باشند. بنابراین اگر جزء آن دست کسانی هستید که دوست دارند بازی ها را با مخفی کاری پیش ببرند، دست تان باز خواهد بود و قادر خواهید از استراتژی های مختلفی بهره ببرید.

با خواندن اطلاعات بالا به راحتی می توان متوجه شد که بازی در کنار حفظ المان های اصلی قسمت اول، مکانیک های مختلفی را به روند بازی اضافه کرده است. با اینکه این مکانیک ها انتخاب های متنوعی مقابل بازی کنندگان قرار می دهند و کار را تقریبا برای آن ها آسان می کنند، اما از طرفی هوش مصنوعی دشمنان هم به شکل محسوسی پیشرفت کرده است. بنابراین، باید سعی کنید با تجهیزاتی و امکاناتی که در اختیار دارید راهی برای زنده ماندن پیدا کنید.

بازی The Last of Us Part II در تاریخ 21 فوریه سال 2020 برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 414

به "روند بازی The Last of Us Part II نسبت به قبل چه تغییری کرده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند بازی The Last of Us Part II نسبت به قبل چه تغییری کرده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید