شرکت سازنده گنشین ایمپکت سال گذشته 800 میلیون دلار درآمد داشته است

به گزارش مجله استخدام جدید، یکی از شگفتی های صنعت بازی های ویدیویی در سال 2020 میلادی بازی Genshin Impact شرکت چینی MiHoYo بود. اثری که بسیار بیشتر از انتظارات اولیه ظاهر شد و توانست موفقیت های زیادی را تجربه کند. اکنون معین شده که به خاطر عرضه بازی گنشین ایمپکت شرکت سازنده این اثر در سال 2020 با درآمد و سود فوق العاده ای روبرو شده است.

شرکت سازنده گنشین ایمپکت سال گذشته 800 میلیون دلار درآمد داشته است

طبق گفته های رسمی اخیر مدیر شرکت بازی سازی و انیمیشن سازی MiHoYo که در سال 2012 تأسیس شده است، این شرکت توانسته به لطف بازی ویدیویی گنشین ایمپکت در سال 2020 میلادی حدود 800 میلیون دلار درآمد داشته باشد و عملکرد خیره کننده ای را از خود ثبت کند.

  • Genshin Impact؛ بهترین بازی رایگان کنسول و موبایل

در یک سخنرانی اینترنتی که برای دانش آموختگان دانشگاه جیائو تونگ شانگهای برگزار شده بود، کای هائویو (Cai Haoyu)، مؤسس شرکت MiHoYo، جزییات جالبی را از عملکرد این شرکت که در شانگهای چین واقع شده، بیان کرد. اگرچه گفتگوی او برای عموم مردم آزاد نبود، اما وب سایت چینی GameLook آن را پخش و جزئیاتش را بیان کرد تا این اطلاعات به صورت عمومی معین گردد. مدیر شرکت MiHoYo در گفتگوی خود بیان کرد که درآمد این شرکت در سال 2020 چیزی حدود 2 برابر سال قبل بوده است. آن ها در سال 2020 توانسته اند 5 میلیارد ین (774 میلیون دلار) درآمد داشته باشند. این رشد در اثر عرضه بازی گنشین ایمپکت بوده است. نکته جالب تر این است که بازی Genshin Impact در ماه سپتامبر 2020 منتشر شد و این خود عملکرد خیره کننده آن را بیشتر معین می نماید چراکه اگر بازی به جای سپتامبر، در اوایل سال عرضه می شد، این رقم می توانست بسیار بیشتر هم گردد.

در پی موفقیت بزرگی که بازی گنشین ایمپکت تجربه کرد، شرکت MiHoYo تعداد کارکنان شرکت خود را هم به میزان قابل توجهی افزایش داد. آن ها در این بازه زمانی تعداد کارکنان خود را 70 درصد افزایش دادند و تا انتهای سال 2020 آن را به چیزی حدود 2400 نفر رساندند.

وب سایت بلومبرگ برای تأیید رسمی این اطلاعات گفته شده در سخنرانی مدیر شرکت، از MiHoYo سؤال پرسیده است که البته تا به امروز آن ها پاسخی به این سؤال نداد ه اند و درخواست بلومبرگ را رد نموده اند.

سال گذشته، بازی گنشین ایمپکت توانست رکورد بزرگترین عرضه جهانی برای یک بازی ساخته کشور چین را از آن خود کند. داده های Sensor Tower به صورت تقریبی نشان از این دارد که این اثر در دو ماه آغازین عرضه اش روی دو فروشگاه معروف گوگل پلی و اپ استور توانسته بیش از 400 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

این بازی در حال حاضر برای پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی و گوشی های با سیستم عامل اندروید و آی اواس در دسترس است و قرار است در آینده برای پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ هم منتشر گردد.

منبع: Gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1594

به "شرکت سازنده گنشین ایمپکت سال گذشته 800 میلیون دلار درآمد داشته است" امتیاز دهید

7 کاربر به "شرکت سازنده گنشین ایمپکت سال گذشته 800 میلیون دلار درآمد داشته است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت سازنده گنشین ایمپکت سال گذشته 800 میلیون دلار درآمد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید