شهر هوشمند سنگاپور با 42 هزار خانه ساخته می گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، دولت سنگاپور در حال ساخت یک شهر هوشمند با 42 هزار خانه هوشمند با واحد تهویه مطبوع مرکزی است. این شهرک جدید شامل یک مرکز شهر بدون خودرو، سیستم هوای متمرکز و سیستم دفع زباله اتوماتیک خواهد بود.

شهر هوشمند سنگاپور با 42 هزار خانه ساخته می گردد

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور ارزان از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

در حالی که بقیه دنیا هنوز به ایده خانه هوشمند فکر می نمایند، سنگاپور در حال حرکت به مرحله بعدی است: ساخت شهر هوشمند.

این دولت جنوب شرقی آسیا که همیشه در حوزه فناوری سردمدار بوده، در کوشش است تا یک شهر بوم گردی جدید و 42 هزار خانه جدید ایجاد کند. بر اساس گزارش ها، این شهر، فقط مکانی برای زندگی و کار شهروندان نخواهد بود، بلکه می تواند به ایجاد نقشه ای برای سایر مراکز شهری که به دنبال کاهش انتشار کربن در دهه های آینده هستند یاری کند.

اگرچه سنگاپور نسبتاً کوچک است (جمعیت آن زیر 6 میلیون نفر است) و مساحتی کمتر از شهر نیویورک را پوشش می دهد، سرانه انتشار گاز های گلخانه ای دولت سنگاپور، بالاتر از انگلیس و چین است. این امر تا حدی به دلیل آب و هوای متشنج سنگاپور است که ساکنان را مجبور به استفاده از تهویه مطبوع در بیشتر روز های سال می نماید. از آنجا که انتظار می رود این کشور در دهه های آینده گرمتر گردد، در کوشش است ، راهی پیدا کند تا با یاری تکنولوژی با شرایط رو به رو گردد.

در مدل شهر هوشمند، یک سیستم خنک نماینده متمرکز، درجه حرارت را کنترل می نماید و احتیاج به واحد های AC با کارایی کمتر را رفع می نماید. این شهر هوشمند همچنین برای بهینه سازی جریان باد و به حداقل رساندن گرما ایجاد خواهد شد.

فراتر از موارد آب و هوایی، این شهر همچنین دارای یک مرکز شهر بدون ماشین خواهد بود که برای خدمات به عابران پیاده و دوچرخه سواران طراحی شده است. در خارج از مرکز، تعداد زیادی ایستگاه شارژ EV در اختیار رانندگان قرار می گیرد. همچنین سیستم روشنایی هوشمندی ساخته می گردد که خود را براساس زمان و شرایط تنظیم می نماید، در کنار این موارد شاهد سیستم جمع آوری اتوماتیک زباله خواهیم بود و سیستم کنترل هوشمند شهر، به ساکنان امکان می دهد به وسیله یک برنامه تلفن همراه میزان انرژی و آب را کنترل نمایند.

باید دید آیا این ویژگی ها میزان انتشار گاز های گلخانه ای را به طرز چشمگیری کاهش می دهد یا خیر، اما امید است که عادات و رفتار های ساکنان را تغییر دهد. این منطقه 2.7 مایل مربعی دارای پنج منطقه مسکونی، فضای سبز و چندین باغ عمومی خواهد بود.

گفته می گردد که شهروندان از سال 2023، فرصت اقامت در این شهر موسوم به Tengah را خواهند داشت و بیش از 70 درصد خانه ها به وسیله هیئت مسکن و توسعه دولت، شهر به عنوان اجاره بلند مدت در دسترس ساکنان قرار می گیرد.،انتخاب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1471

به "شهر هوشمند سنگاپور با 42 هزار خانه ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر هوشمند سنگاپور با 42 هزار خانه ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید