صدور 895 پروانه فعالیت انفرادی صنایع دستی طی سال 98 در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله استخدام جدید، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از صدور 895 پروانه انفرادی صنایع دستی تا ابتدای اسفندماه 98 خبر داد.

صدور 895 پروانه فعالیت انفرادی صنایع دستی طی سال 98 در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار اظهار کرد: طی 11 ماه سال جاری بالغ بر 895 فقره پروانه تولید انفرادی صنایع دستی صادر و تمدید شده، همچنین در این راستا 42 کارگاه تولیدی از سوی معاونت صنایع دستی استان پیروز به اخذ پروانه فعالیت شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت مستمر و مؤثر واحدهای تولیدی صنایع دستی و تأثیر بسزای آن ها در رونق اقتصادی استان، گفت: پروانه های صادرشده از سوی معاونت صنایع دستی در راستای فراهم سازی بستری مناسب برای ارتقای سطح تولید و رونق اقتصادی توسط هنرمندان انجام می گیرد.

او ادامه داد: به همین دلیل طی این مدت تعداد 566 فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی نیز صادر و به هنرمندان ارائه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به مجموع پروانه های انفرادی و کارگاهی صادرشده در استان اشاره کرد و گفت: با احتساب میزان پروانه های صادر شده سال جاری، میزان صدور پروانه های انفرادی به ده هزار و 600 نفر، کارگاه های تولید به 420 و میزان صدور کارت های شناسایی به 2هزار فقره افزایش یافت.

او در ادامه از پرداخت 5 میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی صنایع دستی استان طی سال جاری خبر داد.

آبدار در انتها برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های صنایع دستی را یکی از مهم ترین اقدامات در راستای معرفی و فروش آثار هنرمندان استان دانست و گفت: معرفی و ایجاد فرصتی مناسب برای عرضه محصولات هنری و صنایع دستی هنرمندان استان از مهم ترین اقداماتی است که پس از آموزش، در اولویت معاونت صنایع دستی قرارگرفته و در این راستا نمایشگاه ها و جشنواره های تخصصی مختلفی با حضور هنرمندان استان و کشور طی یک سال اخیر برگزار شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 865

به "صدور 895 پروانه فعالیت انفرادی صنایع دستی طی سال 98 در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 895 پروانه فعالیت انفرادی صنایع دستی طی سال 98 در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید