ضرورت افزایش سرعت مقاوم سازی خانه های مسکونی در اصفهان

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مقاوم سازی خانه های مسکونی در کاهش تلفات ناشی از زلزله بسیار مهم است و این فرایند باید به شکل اساسی ادامه یابد.

ضرورت افزایش سرعت مقاوم سازی خانه های مسکونی در اصفهان

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، عبدالرسول جان نثاری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در هفته های اخیر شاهد رویداد زلزله در شهر بوشهر و برازجان بودیم که متاسفانه چند تن از هموطنان مان در این حادثه جان باختند و خسارت اقتصادی نیز به بخش های شهری وارد شد.

وی توضیح داد: کشور ایران بر روی کمربند زلزله واقع شده است و در این زمینه ضروری است علاوه بر تذکر، راهبرد ها را نیز برای به حداقل رساندن خسارت جانی و اقتصادی لحاظ کرد و باید آنالیز کنیم که سایر کشور ها چگونه در زلزله های با شدت بالا کمترین خسارت را متحمل می شوند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که زلزله امسال در اصفهان، مسئولان را متوجه اهمیت موضوع کرد، اضافه کرد: شهرداری در بخش مدیریت بحران نقش خود را به خوبی ایفا نموده اما ضروری است برای به حداقل رساند خسارات، همه مسئولان راهکاری مورد احتیاج را قبل از حادثه پیش بینی نمایند.

وی با بیان اینکه در زلزله بم بیش از 33 هزار نفر کشته شدند و 500 کودک قطع نخاعی داشتیم، بیان نمود: همه مسئولان در قبال جان و مال مردم مسئولیت دارند و در بخش شهر سازی باید فرایند مقاوم سازی خانه های مسکونی سریع تر انجام گردد و با جدیت ارتقای ساخت وساز و آرامش مردم در نظر گرفته گردد.

جان نثاری اظهار کرد: در کشور های پیشرفته زلزله هایی با شدت زیاد اتفاق می افتد و تعداد تلفات انسانی آن بسیار محدود است اما در صورت وقوع همین زلزله در ایران متاسفانه چند ده هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

توجه به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تلفات زلزله را کاهش می دهد

وی گفت: در زلزله هایی که در ایران با تعداد تلفات زیاد همراه است، عامل اصلی خسارت های جانی، ساختمان هایی بودند که شرایط ایمنی خوبی نداشتند و در این بخش شهرداری، مهندسان و نظام مهندسی باید ساخت خانه های مسکونی مقاوم را به طور جدی دنبال نمایند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که ساختمان های جدید ساخته شده از مقاومت خوبی برخوردارا هستند، توضیح داد: مشکل اساسی ما در خانه های قدیمی بوده که به شکل جدی مقاوم سازی نشده اند و باید در مقاطع زمانی معین اصلاح ساختار این خانه انجام گردد.

وی با اشاره به این که توجه به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تلفات ناشی از زلزله را کاهش می دهد، اضافه کرد: با اقدامات پیشگیرانه در طراحی شهری و ساختمان ها تلفات به حداقل کاهش می یابد و در این بخش شهرداری اصفهان اقدام به برداشتن بسیاری از کار های بر زمین مانده نموده که از نظر قانونی وظیفه این نهاد نبوده است اما با این وجود در بحث مدیریت بحران اقدامات لازم را عملی نموده است.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 909

به "ضرورت افزایش سرعت مقاوم سازی خانه های مسکونی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت افزایش سرعت مقاوم سازی خانه های مسکونی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید