طباطبایی: به فکر پیدا کردن جانشین برای اسطوره های خود نیستیم

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: ما به فکر پیدا کردن جانشین برای اسطوره های خود نیستیم، بلکه می خواهیم تعداد زیادی بازیکن بزرگ مثل آنها بسازیم.

طباطبایی: به فکر پیدا کردن جانشین برای اسطوره های خود نیستیم

به گزارش خبرنگاران، رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال ایران به سایت فدراسیون جهانی در مورد لیگ های مختلف ایران گفت: داشتن یک لیگ داخلی داخلی در سه سطح (حرفه ای ، دسته یک و دسته دو) با حضور بسیاری از بازیکنان خارجی و مربیان بسیار با دانش و همچنین برنامه های آموزشی و آموزش مربیان داخلی، همگی در ایجاد یک لیگ پویاتر و کشف و شکوفایی پتانسیل بازیکنان نخبه نقش بسزایی داشته اند. نه تنها لیگ، بلکه مسابقات بین المللی هم، سطح آمادگی بازیکنان را بالا نگه داشته است.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران ادامه داد: روش مشابهی هم برای لیگ های زیر 18 و زیر 16 سال به کار گرفته شده است که این بازیکنان را در جهت درست پیشرفت قرار بدهد.

طباطبایی گفت: فدراسیون بسکتبال ایران تلاش کرده است تا بهترین روش های تمرین نوین و تقویت مهارت را شناسایی و در مورد بازیکنان به کار ببندد تا هم سطح کیفی لیگ را بالا ببرد و هم باعث جذب حامیان مالی شود. حضور بیش از 50 تیم در لیگ های زیر 16 و 18 سال، نشان از فراگیری بسکتبال در کشور دارد.

وی شرح داد: با وجود تحریم ها و محدویت های موجود ما علاقه داریم و تلاش کردیم تا منابع موجود را به بهترین شکل مصرف کنیم. ما بازیکنان نوجوانان و جوان زیادی داریم که نتایج الهام بخش و امیدوارکننده ای در مسابقات زیر 16 و 18 سال آسیا گرفته اند.

رامین طباطبایی گفت: ما در برخی مقاطع زمانی، بازیکنان فوق العاده ای مثل صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی در اختیار داریم. آنها در تاریخ بسکتبال ایران جاودان هستند و خیلی سخت است که جانشینی برای آنها پیدا کنیم. ما همواره در فدراسیون بسکتبال تلاش کردیم تا برنامه های استعدادیابی گسترده ای در سراسر کشور اجرا کنیم. ما با استفاه از بهترین مربیان در نظر داریم که بازیکنان جوان در منار این اسطوره ها تمرین کنند تا به بهترین بازیکنان تبدیل شوند. ما به فکر پیدا کردن جانشین برای اسطوره های خود نیستیم بلکه می خواهیم تعداد زیادی بازیکن بزرگ مثل آنها بسازیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1173

به "طباطبایی: به فکر پیدا کردن جانشین برای اسطوره های خود نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: به فکر پیدا کردن جانشین برای اسطوره های خود نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید