طرح تحول آموزش عالی ابلاغ شد

به گزارش مجله استخدام جدید، معاون آموزشی وزارت علوم درباره مهارت آموزی در حوزه آموزش عالی گفت: دولت سیزدهم برنامه طرح تحول آموزش عالی را ابلاغ کرد تا برنامه های عملیاتی آن آماده و مصوب گردد.

طرح تحول آموزش عالی ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان سنجش، قاسم عموعابدینی در حاشیه بازدید از دومین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1401 در دانشگاه شهید بهشتی ضمن تشکر از سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون در صحت و سلامت کامل در حال برگزاری است.

وی درباره مهارت آموزی در حوزه آموزش عالی گفت: دولت سیزدهم برنامه طرح تحول آموزش عالی را ابلاغ کرد تا برنامه های عملیاتی آن آماده و مصوب گردد چرا که مدرک گرایی یک مشکل است که در کشور وجود دارد و ضروری است برای توانمندسازی دانشجویان همگام با صنعت کشور فرهنگ سازی گردد.

عموعابدینی اعلام نمود: در حال حاضر در مقطع کارشناسی حدود 2 میلیون دانشجو، در مقطع کارشناسی ارشد حدود 500 هزار، در مقطع دکتری حرفه ای 95 هزار و دکتری تخصصی 160 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که وضع موجود بیانگر آن است که از لحاظ فراوری علم دانشگاه ها کشور مقام 15 در دنیا و مقام اول را در منطقه دارند که این خود موجب تعلیم و پرورش دانشجویان ممتاز در زمینه فناوری و نوآوری شده است.

وی اضافه کرد: ضروری است علم با صنعت گره خورده تا دانشجویان بتوانند مسائل صنعتی و کاربردی کشور را رفع نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2126

به "طرح تحول آموزش عالی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تحول آموزش عالی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید