فست فود آمریکایی در کدام کشور ها ممنوع است؟

به گزارش مجله استخدام جدید، در ایالات متحده آمریکا هر شعبه مک دونالد به سختی می تواند حداکثر 100 کیلومتر از دیگری فاصله داشته باشد به همین دلیل، ممکن است تعجب آور باشد که برخی کشور ها از راه اندازی این شعب زنجیره ای مک دونالد در سرزمین خود جلوگیری می کنند!

فست فود آمریکایی در کدام کشور ها ممنوع است؟

دلایل زیادی وجود دارد که برخی کشور ها از افتتاح مک دونالد با وجود پیروزیت بزرگی که به دست آورده، امتناع می کنند.

در اینجا هفت کشور که مک دونالد را در خاک خود ممنوع کرده و در عین حال دلایل خاص و گاهی عجیبی برای این ممنوعیت ها داشته اند را بشناسید.

جزیره برمودا

تا سال 1995، فقط یک رستوران مک دونالد در این جزیره کارائیبی وجود داشت و اکنون تعداد آنها، صفر است. این کشور قانونی دارد که فعالیت رستوران های فست فود خارجی در این جزیره را ممنوع می کند و از دهه 1970 به بعد این قانون اجرا شده است. با این حال، مک دونالد در سال 1985 با ساختن مایکل دی در یک ترمینال هوایی نیروی دریایی آمریکا پیروز به دور زدن قانون شد؛ اما این ایستگاه در سال 1995 بسته و رستوران هم با آن تعطیل شد.

مقدونیه

این کشور کوچک اروپایی، واقع در بالکان، قبلاً چند رستوران مک دونالد و به طور دقیق هفت شعبه از آن را داشت که بیشتر آن ها در مرکز کشور مقدونیه قرار داشتند.

در سال 2013، شخصی که مک دونالد مقدونیه را اداره می کرد، لغو مجوز و این ماجرا باعث تعطیل دائمی هر هفت فروشگاه شد.

شایعات حاکی از آن است که امتیازداذ مقدونیه و مدیرعامل اروپایی شرکت فست فود با یکدیگر اختلاف داشتند، به همین دلیل مجوز فعالیت شرکت آمریکایی در این کشور لغو شد.

کوه سیاه مونته نگرو

در سال 2003، مک دونالد یک فروشگاه کوچک در این کشور کوچک خریداری کرد؛ فقط یک رستوران سیاری بود که به امید اینکه به یک کار دائمی منجر شود افتتاح شد.

هرچند بسیاری از مردم، فست فود های مک دونالد را دوست داشتند، دولت با همکاری مشاغل محلی، مانع از ایجاد شعبه دائمی مک دونالد در مونته نگرو شد.

کره شاقتصادی

این رژیم توتالیتری با آمریکای بزرگ کاملاً بیگانه است و مک دونالد هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش تلگراف، برخی از اعضای نخبه دولت کره شاقتصادی مک دونالد را برای مصرف شخصی خود از کره جنوبی قاچاق می کنند.

زیمبابوه

در سال 2000، مک دونالد در تلاش برای معرفی خود به این کشور آفریقایی بود که زیمبابوه دچار یک فروپاشی اقتصادی گسترده شد.

با بدتر شدن اوضاع اقتصادی این کشور، به خیلی زود محبوبیت این شرکت کاهش یافت و تا به امروز هیچ برنامه مشخصی برای بازگشایی رستوران های زنجیره ای در آنجا وجود ندارد.

بولیوی

در حالی که مک دونالد در این کشور آمریکای جنوبی کاملاً غیرقانونی شناخته نشده است، آخرین میکی دی در بولیوی در سال 2002 بسته شد و به یک رابطه تیره بین غول فست فود و دولت و شهروندان این کشور انتها داد.

به گزارش دیلی میل، مک دونالد در آنجا باخت، زیرا مردم بولیوی نمی خواستند برای خرید همبرگر وارد یک شرکت بزرگ شوند.

رئیس جمهور بولیوی احساسات خود را در مورد مک دونالد کاملاً واضح گفت و ادعا کرد که مک دونالد به سلامتی انسان علاقه ندارد بلکه فقط به سود فکر می کند.

ایسلند

ایسلند مانند زیمبابوه دچار یک فروپاشی اقتصادی بزرگ شد که توقعات اقتصادی مک دونالد برای کسب سود از این کشور را از بین برد.

بر خلاف زیمبابوه، ایسلند قبل از خسارات اقتصادی سال 2009، در مرکز خود رستوران های مک دونالد داشت.

با این حال، دولت ایسلند در وهله اول از این وعده غذایی شاد و راضی نبود، زیرا ایسلند کشوری فوق العاده آگاه درباره سلامتی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1757

به "فست فود آمریکایی در کدام کشور ها ممنوع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فست فود آمریکایی در کدام کشور ها ممنوع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید