فواید موز سیاه شده که احتمالا نمی دانستید!

به گزارش مجله استخدام جدید، معمولا پتاسیم در شمار زیادی از محصولاتی که مصرف می کنیم وجود ندارد بنابراین بدن همیشه از کمبود آن رنج می برد. خوردن دو عدد موز سیاه شده در روز می تواند تا 20 درصد احتیاج روزانه بدن به پتاسیم را تامین کند.

فواید موز سیاه شده که احتمالا نمی دانستید!

موز میوه ای است که در تمام جهان هواداران زیادی دارد و در رژیم غذایی گوناگون هم استفاده می گردد. موز کال سبز رنگ و به مرور رسیده و زرد می گردد و ما معمولا این گونه موز ها را می خریم و استفاده کنیم.

موز دوام چندانی ندارد و پس از چند روز رنگ آن به سیاهی می گراید و بعضی علاقه ای به خوردن آن نشان نمی دهند. اما آیا از فواید موز های سیاه شده چیزی می دانید؟

همه می دانیم میوه و مصرف انواع آن برای بدن ضروریست و نبود آن در سبد غذایی خانواده می تواند بدن را با مسائلی روبه رو می نماید. هر میوه خاصیت خود را دارد و برای بدن ضروری است ضمن این که مزه های متفاوت و خوبی هم دارند و ما را از این لذت بهره مند می نمایند.

در میان میوه ها، اما بعضی مانند موز خواص شگفت انگیزی دارند که بهتر است حتما مصرف شوند. در گذشته شنیده بودیم هر کسی روزی یک سیب میل کند از مراجعه به پزشک معاف می گردد باید بگوییم این موضوع درباره موز به ویژه موز سیاه شده به شدت درست و صادق است.

در ادامه به شما می گوییم چرا باید موز سیاه شده بخورید.

تاثیر موز سیاه شده در کنترل فشار خون

ضروری ترین ماده ای برای تن درستی و سلامت قلب مفید است پتاسیم است. ماده ای که در موز به ویژه موز سیاه شده به میزان زیاد وجود دارد. معمولا پتاسیم در شمار زیادی از محصولاتی که مصرف می کنیم وجود ندارد بنابراین بدن همیشه از کمبود آن رنج می برد. خوردن دو عدد موز سیاه شده در روز می تواند تا 20 درصد احتیاج روزانه بدن به پتاسیم را تامین کند.

به گفته پژوهش گران پتاسیم تا میزان زیادی احتمال حملات قلبی را کم می نماید.

خواص موز سیاه شده در پیشگیری از سرطان

در بدن ما پروتئین های زیادی وجود دارند که با سلول های سرطانی مبارزه می نمایند که یکی از آن ها فاکتور نکروز تومور است که روی خال های سیاه روی موز وجود دارد. برساس پژوهش ها لکه های روی موز های سیاه شده دارای حاوی این پروتئینند. این پروتئین با سلول های در حال رشد سرطانی مبارزه می نماید و مانع از توسعه آن ها در بدن می شوند.

افزایش انرژی بدن با مصرف موز سیاه شده

اگر کارتان زیاد است و مشغله های زیادی دارید بهتر است روز خود را با ورزش و پس از آن با یک میوه شروع کنید تا بتوانید برای باقی و ادامه روز انرژی لازم و کافی داشته باشید. در موز موادی وجود دارد که همگی برای بدن لازم و مفیدند.

این موارد فکر و بدن را تقویت می نمایند و کارایی آن را بالا می برند. این میوه در بردارنده آب، کربوهیدرات و میزان کمی پروتئین است. پتاسیم موجود در موز سبب می گردد عضلات به هنگام ورزش و تمرین نگیرند و بتوانند به خوبی کار نمایند.

تاثیر موز سیاه شده در درمان سوزش معده

از مردم در جهان به ویژه با زندگی های پرسرعت و استرس امروزی با ناراحتی های معده دست به گریبانند و با آن مشکل دارند. اگر شما هم مشکل سوزش معده دارید پیش از مصرف هر دارویی و رفتن به سراغ جعبه دارو ها به فکر یک راه جایگزین و البته طبیعی و خوشمزه بروید. خبر خوبی برایتان داریم. به موز پناه ببرید و معده خود را درمان کنید.

برترین درمان برای سوزش معده است. این میوه با افزایش سطح PH محتویات معده اسید معده را کاهش داده و سوزش معده را درمان می نماید. هنگامی که سطح PH بالا باشد سطح اسید کاهش پیدا می نماید. نیترات پتاسیم موجود در موز های نرسیده نیز در ناشی از سوزش معده را کاهش می دهند.

کاهش افسردگی با مصرف موز سیاه شده

یکی دیگر از مسائل رایج این روز ها افسردگی در میان مردم است. افسردگی را بسیاری از افراد تجربه می نمایند بیماری ای که درمانش کار چندان آسانی نیست. تریپتوفان آمینو اسید موجود در موز است که فکر و روحیه را پالایش و تقویت می نماید و سبب می گردد بتوانند بهتر کار و فعالیت کند.

آن گونه که پژوهش ها نشان می دهند موز با تغییر تریپتوفان با ترکیب ویتامین های B هورمون شادی سروتونین فراوری می نماید در نتیجه سبب کم شدن افسردگی در افراد می گردد. درواقع موز با این کار با افسردگی مبارزه می نماید و سبب می گردد فرد حس بهتری به خود داشته باشد.

اثرات موز سیاه شده در بهبود عملکرد سیستم گوارش

همان گونه که گفتیم موز در انواع رژیم ها هم استفاده می گردد و افزون بر ویتامین ها و مواد معدنی حاوی میزان زیادی فیبر های رژیمی نیز هست. فیبر برای بالا بردن سرعت فرآیند گوارشی ضروریست. موز منبع پکتین است. پکتین نوعی فیبر است که باعث نرم شدن موز هنگام رسیدن آن می گردد. پکتین عامل مهمی در یاری به سالم ماندن و بهبود سیستم گوارش بدن است.

منبع: جامعه 24

منبع: فرادید
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2198

به "فواید موز سیاه شده که احتمالا نمی دانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید موز سیاه شده که احتمالا نمی دانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید