قانون پیش فروش مسکن هیچ وقت به مرحله اجرایی نرسید

به گزارش مجله استخدام جدید، یک مقام مسئول گفت: در سال های گذشته مجلس قانونی در رابطه با قانون پیش فروش مسکن به تصویب رساند که هیچ وقت این قانون به مرحله اجرایی نرسید.

قانون پیش فروش مسکن هیچ وقت به مرحله اجرایی نرسید

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت وگو با خبرنگاران ،گفت: در سال های گذشته مجلس قانونی در رابطه با قانون پیش فروش مسکن مطرح نمود و به تصویب رساند که هیچ وقت این قانون به مرحله اجرایی نرسید، بنابراین باید در حوزه مسکن تصمیمات خلق الساعه نگیرند.

خسروی خواهان ایجاد ساز و کار قانونی برای مسئولیت پذیر کردن دفاتر املاک شد و ادامه داد: طبق قانون 10 مدنی هر قراردادی که به امضای دو طرف برسد، معتبر است مگر اینکه خلاف شرع تشخیص داده گردد.

او گفت: وقتی دو نفر بدون حضور در دفتر املاک قرارداد می نویسند، که نمی گردد، آن را ابطال کرد بنابراین باید در این زمینه ساز و کار درستی اجرا کرد.

این مقام مسئول گفت: در حوزه رسیدگی به تخلفات روزانه 5 شکایت به ما می رسد که اغلب در مراحل اولیه، ختم رسیدگی می شوند.

خسروی با اشاره به کاهش تعرفه بنگاه ها که دولت قبل به آن ورود کرد و هم اکنون نیز در دستور کار مجلس واقع شده است، گفت: باید در سراسر کشور حق الزحمه دفاتر املاک، یکسان باشد، اما مجلس در قانون نظام صنفی این اختیار را به کمیسیون نظارت شهرستان ها داده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در حال حاضر بازار مسکن به آرامش رسیده و افزایش نرخ دلار و بعلاوه نوسانات مالی در کشور هیچ تاثیری بر بازار مسکن نگذاشته و ما در این بازار در شرایط کنونی با ثبات نرخی روبه رو هستیم، بنابراین نباید به شایعاتی در حوزه افزایش نرخ دلار و اثر گذاری آن بر بازار مسکن دامن بزنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2016

به "قانون پیش فروش مسکن هیچ وقت به مرحله اجرایی نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون پیش فروش مسکن هیچ وقت به مرحله اجرایی نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید