قیمت بلیط های سفر به فضا چقدر است؟

به گزارش مجله استخدام جدید، انسان ها مدت ها است که مرزهای خارج از کره زمین را مقصد نهایی می دانند و به همین دلیل همه کشورها در پی تقویت تجهیزات خود برای اکتشاف و استقرار در فضا هستند.

قیمت بلیط های سفر به فضا چقدر است؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

خبرآنلاین: به نقل از ویژوال کپیتالیست، رقابت بر سر رفتن به فضا باعث شده است که خرید و فروش صنایع تجهیزاتی آن بسیار رونق پیدا کند.

از سال 1960 که اولین انسان به فضا قدم گذاشت تا کنون سرمایه گذاری های عظیمی روی فضا اجرا شده است و رقابتی بین کشورها ایجاد شده است که چه کسی اول به آنچه که قصد دارد دست پیدا می نماید.

امروز سه بخش عمده بر اقتصاد فضایی جهانی حاکم هستند:

محصولات و خدمات

این بخش اکثر فعالیتهای تجاری را در صنعت فضایی راهنمایی می نماید. این محصولات و خدمات احتیاجهای خاصی در ارتباطات از راه دور را بر طرف می نمایند.

زیر ساخت

فراوری وسایل نقلیه فضایی مانند راکت و مریخ نورد، ایستگاه های زمینی و فضایی و گیرنده هایی مانند ماهواره، گیرنده و پایانه های اینترنت و تلویزیون از احتیاجهای اساسی تاسیس صنایع هوایی یک کشور است و با افزایش جمعیت جهانی احتیاج ما برای حفظ ارتباط با یکدیگرروز به روز تکامل می یابد.

دولتمردان

اکثر آژانس های فضایی مدرن دولت برای ارائه منابع و خدمات بهتر برای شهروندان خود از جمله نظارت ژئوپلیتیکی و ردیابی موشک ها به طور فعال نظارت و ردیابی فضا را انجام می دهند.

سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با فضا در سال های اخیر افزایش یافته است و از 1.1 میلیارد دلار در سال های 2000-2005 به 10.2 میلیارد دلار بین سال های 2012-2018 رسیده است.

علت اصلی رشد سرمایه گذاری در فضا برداشته شدن موانع از سر راه سرمایه گذاران بوده است و در گذشته خود دولت ها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه سرمایه گذاری در فضا بوده اند و به همین دلیل شرکت های خصوصی یکی از موثرترین عوامل توسعه سرمایه گذاری در فضا بوده اند به طوری که از سال 2000 گلدمن ساکس تخمین می زند 13.3 میلیارد دلار برای راه اندازی تاسیسات فضایی درفضا هزینه نموده است.

خیلی از این شرکت های خصوصی با حمایت اشخاصی همچون جف بزوز و الون ماسک به سرمایه گذاری در فضا پرداخته اند و با حمایت این افراد و پیشرفت روز افزون تکنولوژی گویا انسان ها هر لحظه به اهداف خود نزدیک تر می شوند.

به عنوان مثال ، گردشگری فضایی را در نظر بگیرید. در حالی که هزینه ها هنوز نجومی هستند اما شرکت های خصوصی مثل بلو ریجن و ورجن آتلانتیک در حال ایده پردازی برای اولین تعطیلات فضایی در اوایل سال 2020 هستند که با استقبال کم نظیری روبرو شده است.

دنیس تیتو در سال 2001 نزدیک به 20 میلیون دلار به یکی از شرکت های خصوصی پرداخت کرد تا اولین توریستی باشد که به فضا قدم می گذارد.

بلیط های پیش پرداخت شده برای پروازهای زیر 90 دقیقه ای در سال 2020 با شرکت ورجن آتلانتیک به قیمت 250،000 دلار به فروش رسیده اند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 645

به "قیمت بلیط های سفر به فضا چقدر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت بلیط های سفر به فضا چقدر است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بلیط های سفر به فضا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید