قیمت تیر آهن امروز 21 دی، میلگرد امروز دوباره مقرون به صرفه شد؟

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران، هر چند قیمت دلار در ساعت های پایانی امروز اندکی رشد داشت اما این افزایش باعث گرانی قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار نشد. در یک سال گذشته با افزایش قیمت مصالح ساختمانی سازندگان هم از ساخت خانه عقب نشینی کردند.

قیمت تیر آهن امروز 21 دی، میلگرد امروز دوباره مقرون به صرفه شد؟

آمارها نشان می دهد از دوره تابستان سال جاری تا تابستان سال گذشته همزمان با وعده جهش مسکن، ساخت و ساز در کل کشور 32 درصد کمتر شده است. در تهران هم این کاهش ساخت و ساز به 10 درصد رسیده است. (آمارهای روزنامه همشهری)

قیمت میلگرد چقدر شد؟

قیمت میلگرد امروز 21 دی نسبت به دو روز گذشته حدود 200 تومان کاهش یافت. میلگرد امروز با قیمت 14 هزار و 500 تومان فروش رفته است. بعلاوه تیرآهن هم به قیمت 14 هزار و 700 تومان رسید.

در همین مورد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اشاره به پیش بینی خود از شرایط بازار آهن گفت: بازار آهن به علت کاهش ساخت و ساز راکد است. همین عدم تقاضا باعث مقرون به صرفه شدن میلگرد و تیرآهن شده است. پیش بینی می گردد فرایند نزولی قیمت میلگرد و تیرآهن تا سرانجام سال ادامه داشته باشد.

حمیدرضا رستگار به خبرنگاران شرح داد: علاوه بر عدم تقاضا در بازار داخل به علت مسائل مربوط به صادرات در بازار داخل با مازاد آهن رو به رو هستیم. همین افزایش عرضه و مسائل ناشی از تورم باعث عقب نشینی سازندگان در فصل زمستان شده است.

او بیان نمود: سیاست های اخیر دولت در حوزه مالیات خرید و فروش آهن را به طور قابل توجهی کمتر از گذشته نموده است. اکنون با توجه به کاهش مقدار تقاضا قیمت میلگرد و تیرآهن نسبت به یک ماه گذشته 10 درصد مقرون به صرفه شد.

کوچ آهن فروشان از بازار

رستگار گفت: در این شرایط بازار مقدار سودی که آهن فروشان مجوزدار از مردم دریافت می نمایند ناچیز است. متاسفانه سازمان امور مالیاتی در زمان اخذ مالیات ارقامی را برای این فعالان معین می نمایند که در نهایت باعث کوچ آنها از این صنف می گردد.

او گفت: اتخاذ بعضی تصمیمات در نهایت باعث ورود سرمایه های سرگردان می گردد که در نهایت افزایش قیمت را به همراه دارد.

پیش تر محمدصادق چیت ساز، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: فرایند ریزشی قیمت تیر آهن و میلگرد ادامه دارد. پیش بینی می گردد قیمت این دو فلز تا فردا حدود 100 تا 200 تومان مقرون به صرفه گردد.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت تیر آهن و میلگرد 19 دی 1400 را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2029

به "قیمت تیر آهن امروز 21 دی، میلگرد امروز دوباره مقرون به صرفه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تیر آهن امروز 21 دی، میلگرد امروز دوباره مقرون به صرفه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید