مراحل و شرایط اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه 2020

به گزارش مجله استخدام جدید، یکی از روش های اقامت در ترکیه، خرید ملک است. در این مطلب قصد داریم مراحل و شرایط لازم برای خرید ملک در سال 2020 در ترکیه را شرح داده و ویژگی های واجدین شرایط اخذ این نوع اقامت را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مراحل و شرایط اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه 2020

اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک

اگر قصدتان دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک در 2020، پاسپورت ترکیه یا اقامت دائم است، باید بگوییم در سال 2020 خرید ملک در ترکیه بسیار ساده تر از سال های گذشته شده است. به دلیل اینکه ترکیه قصد جذب سرمایه را دارد و شاید این فرصت از تکرار نشدنی ترین فرصت ها باشد.

تا قبل از قانون جدید شما می بایست برای دریافت اقامت دائم ترکیه 1 میلیون دلار هزینه کنید. اکنون تنها با خرید یک ملک به ارزش 250 هزار دلار یا بالاتر می توانید با گذشت حدود یک ماه صاحب اقامت ترکیه شوید و شهروندی ترکیه یا وطن داشی را به راحتی بگیرید.

حتی اگر ارزش ملک شما 250 هزار دلار هم نباشد می توانید اقامت توریستی یک ساله ترکیه را بگیرید. بعد از پنج سال اقامت دائم ترکیه را بگیرید.

نکته: هر ملک بالای 250 هزار دلار امکان دریافت اقامت دائم برای سه نفر را فراهم می سازد. بدین صورت می توان برای سه سرپرست خانوار شهروندی ترکیه را گرفت. به دنبال آن بعد از گذشت مدتی برای خانواده این عزیزان نیز شهروندی را گرفت.

روال خرید ملک در ترکیه در سال 2020

اگر می خواهید بدانید خرید ملک در ترکیه 2020 چگونه است به راحتی می توانید مقاله ما را دنبال کنید و بدانید خرید ملک در ترکیه چگونه است ؟! روال کار به این صورت می باشد که پس از مراجعه به بنگاه های مسکن ابتدا باید ملک مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس بخرید.

پس از آن به اداره ثبت اسناد رسمی یا نوتر ترکیه مراجعه کنید و مراحل خرید ملک را کامل کنید (برای قطعی شدن خرید ملک در ترکیه توسط افراد خارجی ترجمه پاسپورت شما، کد اقتصادیاتی و همچنین افتتاح حساب برای شما ضروری می باشد)

سپس به اداره مهاجرت ترکیه بروید و درخواست خود را بنویسید سپس مصاحبه ای با شما انجام می شود.

اگر قصدتان از خرید ملک در ترکیه در سال 2020 شروندی ترکیه می باشد و اگر نیاز به شهروندی ترکیه را دارید نباید در هر سال بیش از 30 روز از ترکیه خارج شده باشید. آن هم پانزده روز در شش ماه ابتدایی سال و پانزده روز هم در شش ماه آخر سال.

هزینه های اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

  • هزینه ملک
  • اقتصادیات اقامت شما
  • کارت اقامت شما
  • هزینه بیمه شما

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

  1. برگه راندوو یا نوبت
  2. بیمه
  3. واریز اقتصادیات
  4. کپی پاسپورت شما
  5. 4 قطعه عکس
  6. نامه از اداره ثبت املاک که اذن فروش ملک را به صاحب آن می دهد
  7. بیمه ملک
  8. سند ملک

مزایای اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

همه ما می دانیم که ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی خود همیشه یکی از 5 گزینه اصلی ما ایرانی ها برای مهاجرت بوده است.

این کشور بدلیل توسعه روز افزون، آب و هوای متنوع، قرار دریافت در موقعیت استراتژیک بین سه قاره و خیلی دلایل دیگر همیشه ترجیح بیشتر سرمایه گذاران، مهاجران و دانشجویان بوده است.

خرید خانه در ترکیه یک سرمایه گذاری امن و مطمئن می باشد. باید به این نکته توجه کنید که با توجه به رشد و توسعه اقتصادی ترکیه خرید ملک در ترکیه علاوه بر اخذ شهروندی، باعث می شود سرمایه شما در مدت زمان کمی، افزایش چشم گیری داشته باشد.

ترکیه یک کشور پرجمعیت و جوان می باشد، از طرف دیگر سالیانه بیش از 40 میلیون گردشگرد از سراسر جهان از این کشور بازدید می نمایند، پس ترکیه پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد.

کشور ایران بدلیل تحریم های مختلف در زمینه تجارت بین المللی همیشه دچار محدودیت هایی بوده که شما با اخذ شهروندی در ترکیه به راحتی می توانید این موانع و محدودیت ها را پشت سر گذاشته و تجارت و کسب و کار خود را نیز گسترش دهید.

واجدین شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اشخاصی که قصد اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را دارند باید مطابق با قوانین، اقدام به خرید ملک در این کشور نمایند. چرا که مطابق با اصل تقابل، کشور ترکیه به سرمایه گذاران خارجی امکان خرید ملک را خواهد داد.

اصل تقابل بدین معناست که کشورهایی که به شهروندان کشور ترکیه اجازه خرید ملک را می دهند، کشور ترکیه نیز به شهروندان آن کشور امکان خرید ملک را خواهد داد.

در این مورد باید بدانید تمام شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا به جز کشور بلژیک، قبرس، چک و همچنین کشور اسلواکی، امکان خرید ملک در کشور ترکیه را خواهند داشت.

همچنین شهروندان ایالات متحده آمریکا و کشور کانادا نیز می توانند در ترکیه، ملک مورد نظر خود را نیز خریداری نمایند. شهروندان ایرانی نیز از جمله شهروندانی هستند که امکان خرید ملک در ترکیه را نیز خواهند داشت تا بتوانند از این طریق به اقامت و تابعیت کشور ترکیه دست یابند.

در صورتی که قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارید باید به محدودیت های سرمایه گذاری در این کشور توجه داشته باشید.

از جمله محدودیت هایی که باید به آن اشاره شود این است که اشخاص حقیقی خارجی می توانند تنها در صورتی در کشور ترکیه اقدام به خرید ملک مورد نظر نمایند که این امر در مناطق مجاز از نظر دولت ترکیه انجام پذیرد.

چنانچه یک شهروند خارجی اقدام به خرید زمین در کشور ترکیه نماید، در صورتی که زمین مورد نظر دارای هیچ سازه ای نباشد، متقاضی باید در طی 2 سال اقدام به راه اندازی پروژه در زمین خریداری شده نماید تا بتواند از طریق این پروژه، اقامت و سپس تابعیت ترکیه را به دست آورد.

نکته حائز اهمیتی که در مورد خرید ملک در ترکیه وجود دارد این است که اشخاص حقیقی، امکان خرید ملک در مناطق نظامی این کشور را نخواهند داشت و این مسئله جزو ممنوعیت های خرید ملک در این کشور محسوب می شود که افراد خارجی موظف به رعایت آن هستند.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1245

به "مراحل و شرایط اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل و شرایط اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید