معرفی اولین فرد سیاه پوست مسافر ماه ، عکس

به گزارش مجله استخدام جدید، ایسنا نوشت: ویکتور گلاور (Victor Glover) اولین فضانورد سیاه پوست ناسا است که قرار است طی ماموریت آرتمیس 2 به ماه سفر کند.

معرفی اولین فرد سیاه پوست مسافر ماه ، عکس

ویکتور گلاور، 46 ساله، برای شرکت در ماموریت آرتمیس 2 آژانس فضایی ناسا انتخاب شده است. آرتمیس اولین ماموریت ایالات متحده آمریکا به ماه پس از نیم قرن است.

گلاور اهل پومونای کالیفرنیا است و اولین فرد رنگین پوستی خواهد بود که به اعماق فضا سفر خواهد نمود اگرچه پیش از این افراد رنگین پوست دیگری به مدار زمین و ایستگاه فضایی سفر نموده اند اما ماه صدها هزار مایل فراتر از ایستگاه فضایی بین المللی است.

مقامات ناسا می گویند انتخاب متنوع سرنشینان نشان دهنده تغییرات فرهنگی است که از زمان ماموریت های اولیه آپولو، که در سال 1972 انتها یافت و در آن تنها مردان سفید پوست بر اکتشافات فضایی تسلط داشتند، اتفاق افتاده است.

گلاور بعلاوه اولین مرد سیاه پوستی بود که در سال 2020 در ایستگاه فضایی بین المللی به کار و زندگی پرداخت و بعلاوه در میان 15 آمریکایی آفریقایی تباری واقع شده است که به عنوان فضانورد انتخاب شده اند.

گلاور از زمان انتخاب شدن به عنوان فضانورد در سال 2013، در حرفه خود، بیش از 3000 ساعت پرواز را در 40 هواپیمای مختلف ثبت نموده است.

ماموریت آرتمیس 2 که در ماه نوامبر سال 2024 پرتاب می گردد شامل چهار سرنشین خواهد بود که سه مرد و یک زن هستند و سوار بر فضاپیمای اوریون (Orion) به سفری در مدار ماه می روند اما روی آن فرود نمی آیند.

هدف آنها آزمایش فناوری های تازه، از جمله سپرهای حرارتی است که از کپسول اوریون در هنگام حرکت با سرعت 24500 مایل در ساعت (39 هزار کیلومتر بر ساعت) در دمای 5000 درجه فارنهایت (2760 درجه سانتی گراد) در راه بازگشت به زمین محافظت می نمایند.

در صورت موفقیت این ماموریت، ناسا میخواهد یک ماموریت برای فرود روی ماه با عنوان آرتمیس 3 انجام دهد. و برنامه بعدی سفر به مریخ به وسیله ناسا است.

گلاور در روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: می خواهم از خدا برای این فرصت شگفت انگیز تشکر کنم. این یک روز بزرگ است. ما چیزهای زیادی برای جشن گرفتن داریم. این بسیار بیشتر از چهار نام است که اعلام شده. ما باید این لحظه از تاریخ بشر را جشن بگیریم.

آرتمیس 2 چیزی بیش از یک ماموریت به ماه و بازگشت از آن است. این چیزی بیش از یک ماموریت است که باید قبل از فرستادن انسان به سطح ماه اتفاق بیفتد. این گام بعدی برای سفری است که بشریت را به مریخ می رساند.

گلاور در سال 1976 در پومونا، جایی در حدود 30 مایلی (48 کیلومتری) شرق لس آنجلس به جهان آمد. او گفت که والدین و معلمانش به عنوان مربی در دوران رشدش به او یاری کردند. پدر و مادرم مرا تشویق کردند و من را به چالش کشیدند و مرا در استانداردهای بالا نگه داشتند. همه آنها مرا به چالش کشیدند و تشویقم کردند.

آقای گلاور ادامه داد که معلمان و والدینش از او خواستند که به مدرسه مهندسی برود و در نهایت خلبان آزمایشی گردد که منجر به تبدیل شدن او به فضانورد شد.

او در سال 1994 از دبیرستان انتاریو کالیفرنیای جنوبی فارغ التحصیل شد و به دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا و تحصیلات تکمیلی خود در دانشگاه هوایی و آموزشگاه نیروی دریایی ایالات متحده به اتمام رساند.

او می گوید: من اولین فردی در خانواده هستم که از کالج فارغ التحصیل می شوم. این برای من غیر واقعی، جالب و خاص بود.

در سال 1999 او به عنوان عضوی از نیروی دریایی ایالات متحده به خدمت گرفته شد. پس از اتمام دوره آموزشی پرواز در تگزاس در سال 2001 عنوان خلبانی به او اعطا شد.

او سپس به سن دیگو نقل مکان کرد تا با مک دانل داگلاس F/A-18 هورنت (McDonnell Douglas F/A-18 Hornet) که به عنوان یکی از هواپیماهای همه کاره نیروی دریایی شناخته می گردد، پرواز کند.

گلاور در دفتر جان مک کین (John McCain) سناتور مجلس سنای ایالات متحده کار می کرد تا در نهایت در سال 2013 به وسیله ناسا به عنوان فضانورد انتخاب شد.

ناسا تنها تعداد انگشت شماری از هزاران نفری را که هر سال برای عضویت در گروه فضانوردی کشور درخواست می دهند، انتخاب می نماید. تنها 15 فضانورد سیاه پوست از 348 داوطلب انتخاب شده اند.

اکثریت قریب به اتفاق 41 فضانورد کنونی، مانند گلاور، سابقه نظامی دارند.

او آموزش فضانوردی خود را در سال 2015 به انتها رساند. سه سال بعد، او به عنوان عضوی از اولین پرواز عملیاتی کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس انتخاب شد و به عنوان بخشی از این ماموریت، او از تاریخ 17 نوامبر سال 2020 تا دوم مه سال 2021 را در ایستگاه فضایی بین المللی گذراند. اقامت نزدیک به شش ماهه او در ایستگاه، گلاور را به اولین فضانورد سیاه پوستی تبدیل کرد که در این ایستگاه ساکن شده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2274

به "معرفی اولین فرد سیاه پوست مسافر ماه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اولین فرد سیاه پوست مسافر ماه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید