نحوه دوخت کاور برای لوازم آشپزخانه

به گزارش مجله استخدام جدید، وقتی صحبت از آشپزخانه به میان می آید ، نمی توان به وسایل کوچک الکترونیکی که روی میزها استفاده می شوند اشاره نکرد. توستر ، فر و سرخ کن از پرطرفدارترین لوازم برقی آشپزخانه هستند. دستگاه قهوه ساز ، کتری برقی ، قوری برقی ، همزن دستی ، مخلوط کن ، اسموتی دستگاه ها ، آبمیوه گیری و … وسایل برقی کوچکی هستند که در آشپزخانه استفاده می کنیم. مسئله ای که در خصوص وسایل وجود دارد این است که در حین تهیه غذا ، پخت و نظافت در آشپزخانه کثیف می شوند. نظافت آنها زمان زیادی می برد. برترین راه برای تمیز نگهداشتن آنها استفاده از کاور است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه خودتان کاور لوازم آشپزخانه درست کنید. با ما همراه باشید.

نحوه دوخت کاور برای لوازم آشپزخانه

راهکار مناسب برای تمیز نگهداشتن لوازم آشپزخانه

لوازم الکترونیکی آشپزخانه محصولاتی با تکنولوژی روز هستند و بدون شک زندگی ما را بسیار آسان می نمایند. این وسایل فرآیند تهیه غذا را در آشپزخانه هم سالم تر و هم سریع تر می نمایند. با این حال، موردی وجود دارد که معمولاً در این لوازم آشپزخانه مشکل ساز است. به نظر شما چگونه می توان از لوازم آشپزخانه در برابر کثیفی ، چکه و یا پاشش محافظت کرد؟ در میان نکات حفاظتی لوازم آشپزخانه ، راهکار مناسب تمیز نگهداشتن آنها کاور لوازم آشپزخانه است.

وقتی در اینترنت جست و جو می کنید ، ده ها دستور العمل پوشش محافظ لوازم آشپزخانه پیدا می گردد ؛ اما مراحل گام به گام زیر یکی از ساده ترین روش ها برای ساخت کاور لوازم آشپزخانه است.

برای ساخت کاور به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

برای دوخت کاور لوازم آشپزخانه به پارچه ، نخ ، سوزن ، قیچی و متر احتیاج دارید.

چه نوع پارچه ای برای کاور لوازم آشپزخانه ایده آل است؟

شما می توانید تقریبا از هر نوع پارچه ای برای ساخت کاور لوازم آشپزخانه بهره ببرید و اگر می خواهید کتان های قدیمی را بازیافت نمایید ، این کار یک گزینه عالی است. با این حال ، بعضی از پارچه ها برای ساخت روکش های محافظ لوازم آشپزخانه مناسب تر هستند ؛ زیرا در صورت کثیف شدن به راحتی قابل شست و شو هستند. توصیه می کنیم از پارچه ای بهره ببرید که به راحتی با دست شسته گردد و لکه نگیرد. این روکش ها در معرض کثیفی و ریختن روی پیشخوان قرار می گیرند. بنابراین باید آنها را مرتب بشویید تا تمیز به نظر برسند. به جای پنبه یا کتان خالص ، توصیه می کنیم پارچه پلی استر را انتخاب کنید ؛ زیرا به راحتی لکه نشده و به سرعت خشک می گردد.

مرحله 1- لوازم آشپزخانه را که می خواهید بپوشانید مقدار گیری کنید

برای ساخت کاور لوازم آشپزخانه باید ابعاد آنها را بدانیم. برای این کار ، تمام لبه های آنها را با دقت مقدار بگیرید و در یک دفترچه یادداشت کنید. اگر در حین دوخت روکش محافظ برای لوازم آشپزخانه مورد نظرتان ، مقدار تا شدن لبه ها را در نظر بگیرید ، با اضافه کردن چند سانتی متر به هر طرف ، به ابعاد پارچه های مورد احتیاج خود می رسید.

نکته- اول از همه می توانید برای توستری که هر روز صبح برای بچه ها صبحانه درست میکنید روکش درست کنید. بنابراین عرض ، طول و ارتفاع توستر را در حالی که روی میز آشپزخانه قرار می گیرد مقدار گرفته و یادداشت کنید.

مرحله 2- یک مدل برای پوشش کاور لوازم آشپزخانه آماده نمایید

مقدار هایی را که گرفتید روی پارچه منتقل نموده و الگو را با یک اتوماتیک یا نشانگر پارچه بکشید.

مرحله 3- کناره ها را بدوزید

اکنون می توانید به مرحله دوخت کاور لوازم آشپزخانه بروید. روکش محافظ ظروف را نیز می توانید با دست بدوزید. البته در صورت تمایل می توانید از چرخ خیاطی نیز بهره ببرید تا در حین خیاطی به روشی سریع تر و کاربردی تر به نتیجه برسید.

دو تکه پارچه را از سمت راست به بالا قرار دهید و با کنار هم قرار دادن لبه های کوچک آغاز به دوخت نمایید. پس از دوخت دو تکه اول ، کار دوخت را با دو تکه دیگر به همین ترتیب تکرار کنید.

مرحله 4- دوخت را ادامه دهید و تمام لبه ها را به هم نزدیک کنید

بعد از اینکه کار دوخت کاور لوازم آشپزخانه با به هم زدن لبه های دوتایی تمام شد ، آن دو تکه را که در مرحله قبل درست کردید با ترکیب دو لبه به جامانده به هم بدوزید. اگرچه ممکن است فرآیند دشواری به نظر برسد ؛ اما به خاطر داشته باشید که ما در خصوص یک فرآیند خیاطی بسیار ساده صحبت می کنیم. حتی اگر سابقه خیاطی قبلی ندارید ، مطمئن باشید که می توانید این روکش لوازم آشپزخانه را به راحتی بدوزید.

مرحله 5- قسمت بالایی را بدوزید

پس از اتصال لبه ها می توانید قطعه بالایی را برای ساخت روکش دستگاه وصل کنید. دقت نمایید که سمت راست پارچه روی آن باشد.

مرحله 6- آن را برگردانید و روی وسیله کوچک آشپزخانه را با درپوش بپوشانید

بعد از دوخت قسمت کناری کاور لوازم آشپزخانه ، قبل از اینکه دستگاه را با این غلافی که درست نموده اید بپوشانید ، پارچه را از داخل برگردانید.

مرحله7- آماده شد!

اکنون کاور لوازم آشپزخانه که دوخته اید آماده است! برای این کار می توانید از پارچه به جای مانده از اثاثیه یا لوازم داخلی صندلی بهره ببرید. شما نیز می توانید پارچه های قدیمی را بازیافت کنید تا پوششی برای لوازم آشپزخانه خود بسازید.

بعلاوه ، اگر دوست دارید با استفاده از مواد به جای مانده بعضی از اقلام ، اشیاء و موادی که دیگر استفاده نمی کنید و می خواهید دور بریزید ، چیزی در خانه بسازید.

جمع بندی

برای مراقبت و تمیز نگهداشتن وسایل آشپزخانه مانند توستر ، فر ، سرخ کن دستگاه قهوه ساز ، کتری برقی ، قوری برقی ، همزن دستی ، مخلوط کن ، اسموتی دستگاه ها ، آبمیوه گیری و … می توانید از کاور لوازم آشپزخانه بهره ببرید. اگر تمایل به خرید آن داشته باشید انواع این کاورها برای لوازم مختلف آشپزخانه حتی برای ماشین لبایشویی وجود دارد.

از آنجایی که مشین لباسشویی بر خلاف یخچال ، وسیله ای است که هر روز و هر ساعت از آن استفاده نمی گردد ؛ از طریق یک کاور مناسب ، می تواند پوشیده گردد. این کاورها از جنس پارچه و پلاستیک ساخته می شوند که به راحتی قابل شست و شو هستند.

منبع: اتاق
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2238

به "نحوه دوخت کاور برای لوازم آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه دوخت کاور برای لوازم آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید