نصیرزاده در مراسم افتتاح آموزشگاه بین المللی IFBB: از فقیرترین فدراسیون های ورزشی هستیم

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در افتتاح آموزشگاه بین المللی IFBB اظهار داشت که این فدراسیون از نظر سرانه ورزشی بسیار فقیر است.

نصیرزاده در مراسم افتتاح آموزشگاه بین المللی IFBB: از فقیرترین فدراسیون های ورزشی هستیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مراسم افتتاح آموزشگاه بین المللی IFBB صبح امروز (چهارشنبه) با حضور مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، صفری، نماینده مجلس، هادی بشیریان، رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و جمعی از پیشکسوتان ورزش بدنسازی برگزار گردید.

نصیرزاده در مراسم افتتاح آموزشگاه IFBB در ایران گفت: فدراسیون بین المللی و تناسب اندام در سال 1946 پایه گذاری شده است و بیش از 75 سال از افتتاح آن می گذرد. 202 کشور عضو این فدراسیون جهانی هستند. در سال 1975 این فدراسیون به عنوان یکی از 6 فدراسیون برتر جهانی انتخاب شد. اگر این فدراسیون در حال حاضر یکی از بزرگترین فدراسیون های جهانی نباشد، قطعاً یکی از فدراسیون هایی محسوب می گردد که از جمعیت آماری بالایی برخوردار است.

وی توضیح داد: فدراسیون بین المللی برای ایجاد آموزشگاه در هر کشوری یکسری شاخص ها مدنظرش است. از زمانی که خدا توفیق خدمت در این فدراسیون را به من داد، تمام دغدغه من استفاده از علم ایرانی برای ایجاد ثروت آفرینی در ورزش ایران بود. متاسفانه علی رغم وجود بیش از 23 هزار باشگاه بدنسازی در کشور، یکی از فقیرترین فدراسیون های ورزشی هستیم و ما یک متر مربع سرانه ورزشی برای خودمان نداریم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام نمود: با دعوت رافائل رئیس فدراسیون جهانی به ایران و دیدن زیر ساخت ها باشگاه های شاهین توانستیم برای افتتاح این مرکز مجوز دریافت کنیم. دومین عامل موثر حضور رافائل در ایران و مهمان نوازی صالحی امیری و سلطانی فر و استفاده از تجربه علی نژاد در راستا بین المللی بود تا این فرصت در اختیار کشور قرار بگیرد.

برای افتتاح مرکز بین المللی فدراسیون جهانی کپی رایت 50 هزار دلاری احتیاج بود که بخشی را پرداخت کردیم و 23 هزار دلار دیگر مانده که هنوز نداده ایم. وی با بیان این جمله یادآور شد: قهرمانی جوانان ایرانی در میادین جهانی و آسیایی بین المللی یکی دیگر از دلایل برای اعطای افتتاح این مرکز در ایران بود. نام ایران در کنار کشورهای صاحب نام ورزش در جهان همچون کشور برزیل، استرالیا، لیتوانی، امارات، آرژانتین، پرتغال و رومانی قرار گرفته است. در پی این فرصت که فراهم شد، رایزنی هایی کردیم که هزینه برپایی دوره های بین المللی برای ما افزایش پیدا نکند و به همین دلیل در وهله اول چهار مدرس ایرانی برای تدریس دوره های بین المللی پذیرفته شدند و قطعاً در آینده مدرسان دیگری نیز به عنوان اساتید دیگر پذیرفته خواهند شد. همه 9 مجوز برگزاری دوره های آموزشی را فدراسیون جهانی به ما داد تا بتوانیم آنها را در ایران برگزار کنیم. از امیر عظیمی، مدیریت باشگاه شاهین تشکر می کنم که اگر نبودند، افتتاح این آموزشگاه امکان پذیر نبود. بیش از 40 میلیارد برای ساخت این مجموعه سرمایه گذاری شده است و این به غیر از زمین است که مربوط به کشتیراتی می گردد و به صورت 12 ساله در اختیار عظیمی واقع شده است.

وی اضافه نمود: عظیمی برای در اختیار گذاشتن این مرکز حتی یک ریال هم از ما نگرفته است که باید به این دلیل از او تشکر کنم. کسانی که در این شرایط سخت مالی در ورزش سرمایه گذاری می نمایند، چیزی جز عاشق بودن دلیل کار آنها نمی تواند باشد. البته با لطف آقای سلطانی فر سه هزار متر مربع زمین در مجموعه آزادی در اختیار ما قرار گرفته و نقشه اولیه ایجاد آموزشگاه کشیده شده است و در حال حاضر در مرحله گودبرداری هستیم و کوشش می کنیم هر چه زودتر بار ما از روی دوش آقای عظیمی برداشته گردد و این مرکز به مجموعه آزادی برود.

مهدی علی نژاد در این مراسم گفت: امروز روز بسیار مهمی است؛ روزی که برای آموزش دور هم جمع شدیم. در حوزه ورزش مهمترین و زیربنایی ترین کار در حوزه آموزش است. اینکه توانستیم با یک فرایند درست و دیپلماسی پیروز، شاهد دریافت مجوز افتتاح آموزشگاه بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام باشیم، اقدام ارزشمندی است. با افتتاح این آموزشگاه می توانیم در حوزه آموزش سرمایه گذاری کنیم و در آینده محصول آن را برداشت کنیم. اخذ این گواهی و لایسنس برای افتتاح مرکز بین المللی آموزشی سخت بود و خوشحالم مدرسین خوبی در ایران داریم که قرار است تدریس را به عهده خود ایرانی ها بگذارد. اتفاقی که بسیار میمون و مبارک است. انصافاً نصیرزاده از زمان حضور در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام سر منشأ اقدامات خوبی بوده است. روابط نزدیک با فدراسیون بین المللی می تواند در آینده تضمین نماینده پیروزیت های ورزشکاران در ایران باشد.

وی اضافه نمود: جا دارد از پورعلی فرد، رئیس سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز تشکر کنم که توفیقات ما در عرصه ورزشی در سال های گذشته حاصل کوشش ایشان است و اگر خواهان تداوم هستین باید کار علمی انجام بدهیم و گلخانه ای کار نکنیم. این مرکز می تواند زمینه توفیقات بیشتر برای ما باشد. مرکزی که در منطقه خاورمیانه، دومین مرکز بین المللی فدراسیون جهانی و فرصت خواهد بود تا کشورهای همسایه را به ایران بیا ریم و توریسم ورزشی را رواج بدهیم. از مدیریت باشگاه شاهین نیز برای همکاری با فدراسیون تشکر می کنم و اینکه این مرکز آموزشی در بخش خصوصی صورت می گیرد اتفاق خوبی است و جای تقدیر دارد. در ملاقات به رافائل رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام او را علاقمند به ورزش ایران دیدم و خدا را شکر ایشان سفر خوبی در ایران داشتند. در این ملاقاتها گفت وگو و نقشه راه همکاری های فی مابین انجام شد و یکی از این برکات این ملاقات افتتاح آموزشگاه بین المللی پرورش اندام در ایران است.

رافائل رئیس فدراسیون بین المللی بدنسازی و پرورش اندام نیز در افتتاح مرکز بین المللی IFBB در ارتباط تصویری آنلاین عنوان نمود: افتخار بزرگی است که با ایران در ارتباط هستم و خاطرات خوشی از سفرهای خود به ایران دارم. ایران کشوری است که ورزش را دوست دارد و ورزش نیز ایران را دوست دارد. خیلی خوب است ایران بتوانند در زمینه های علمی فعالیت های بزرگتر و محصولی برای آینده ورزشی داشته باشد. در ورزش پرورش اندام علاوه بر رویکرد قهرمانی و حرفه ای به دنبال سلامت برای جامعه هستیم و احتیاجمند آموزش است. ورزش پرورش اندام به عنوان ورزش پایه حتی می تواند به سایر رشته ها در زمینه قدرتی یاری کند.

وی اضافه نمود: به عنوان ورزش، پرورش اندام و فیتنس می تواند به ورزش قهرمانی و در جهت همگانی به سلامتی آحاد جامعه یاری کند. مفتخر هستیم حدود 200 کشور زیر مجموعه ما هستند و ایران با ورزشکاران و قهرمان خوب یکی از این کشورهاست. افتخار بزرگی است که برای افتتاح این آموزشگاه به شما ملحق شدم. افرادی که در نمایندگی ایران بتوانند پیروز به دریافت مدرک شوند، می توانند در سراسر جهان مربیگری و به این رشته یاری کند. این نمایندگی به دلیل تجربه خوب همکاری آموزشی و فرایند بسیار خوب مسئولان ایرانی به آنها داده شد. مطمئن آموزشگاه فدراسیون بین المللی در ایران خدمات ارزشمندی به ورزش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1722

به "نصیرزاده در مراسم افتتاح آموزشگاه بین المللی IFBB: از فقیرترین فدراسیون های ورزشی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیرزاده در مراسم افتتاح آموزشگاه بین المللی IFBB: از فقیرترین فدراسیون های ورزشی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید