هشدار پلیس فتا در خصوص یک اپلیکیشن موبایل ، وام ایران را نصب نکنید

به گزارش مجله استخدام جدید، پلیس فتا با اعلام نا امن بودن اپلیکیشن موبایلی وام ایران نسبت به نصب این برنامه از سوی کاربران تلفن همراه هشدار داد.

هشدار پلیس فتا در خصوص یک اپلیکیشن موبایل ، وام ایران را نصب نکنید

به گزارش ایسنا، مدتی قبل یکی از شهروندان ساکن در یکی از شهرهای استان خوزستان با دردست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: به دنبال مشکل مالی که برایم پیش آمده بود، نیازمند دریافت وام بودم که با جستجو در فروشگاه گوگل پلی برنامه ای با نام وام ایران را یافتم و بدون تحقیق و پرسش و جو آن را نصب کردم و پس از آن گرفتار مسائل فراوانی شدم.

شاکی ادامه اظهاراتش گفت که با نصب برنامه، درخواست وام نموده و همه مدارک خواسته شده از جمله اطلاعات کارت بانکی را نیز ارسال نموده و منتظر پرداخت وام توسط گردانندگان برنامه مذکور بوده و در این مدت نیز مبالغی از حساب های ناشناس به حساب وی واریز سپس خارج شده است. تا اینکه پس از مدت ها علی رغم تماس های فراوان نه تنها از پرداخت وام خبری نشده بلکه با تماس های بسیاری از سوی افراد مختلف روبرو شده که مدعی بودند شاکی از حساب آنها کلاهبرداری و بانک نیز تعیینات وی را به عنوان صاحب حساب به دیگران اعلام نموده است.

با اخذ این اطلاعات تعیین شد که مجرمان سایبری در این شیوه با دریافت اطلاعات بانکی شاکی، مبالغی را که از جاهای دیگر کلاهبرداری نموده اند به حساب وی منتقل سپس خارج می کردند. کلاهبرداران با این تصور که روند شناسایی خود را پیچیده تر می نمایند و هرگز شناسایی نمی شوند از این شیوه استفاده و از اعتماد شهروندان سوءاستفاده نموده اند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا با تایید این خبر اعلام نمود: با توجه به مسائل مالی که در ماه های گذشته برای شهروندان پیش آمده، بسیاری از مردم به دنبال وام برای حل مسائل خود هستند که با مراجعه به بانک ها و مشاهده شرایط بانک ها برای اخذ تسهیلات، به ناچار برای دریافت وام، اقدام به جستجو در سایت ها و شبکه های اجتماعی می نمایند. کلاهبرداران نیز از این موضوع مطلع هستند و با ترفندهای مختلف شهروندان را در دام خود گرفتار می نمایند بنابراین ضروری است شهروندان حساسیت لازم را در خصوص داشته باشند و به چنین اپلیکیشن هایی اعتماد ننمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 238

به "هشدار پلیس فتا در خصوص یک اپلیکیشن موبایل ، وام ایران را نصب نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس فتا در خصوص یک اپلیکیشن موبایل ، وام ایران را نصب نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید