ورزش می تواند عوارض منفی نشستن را از بین ببرد

به گزارش مجله استخدام جدید، 23 آوریل، 2019 - طبق یکی از مطالعات تازه، مردم نسبت به سال گذشته بیشتر پای تلویزیون و رایانه ها می نشینند. در حالی که نشستن طولانی مدت با خطر بالقوه چاقی، بیماری های قلبی، سرطان، دیابت و مرگ مرتبط است، تحقیقات تازه دیگری نشان می دهد که ورزش و تمرین می تواند بعضی خطرات زیاد نشستن را خنثی کند.

ورزش می تواند عوارض منفی نشستن را از بین ببرد

در حالی که محققان می گویند زیاد نشستن افراد تبدیل به امری عادی شده است، اما آنها در خصوص اینکه چه میزان ورزش می تواند خطرات زیاد نشستن را از بین ببرد، هنز به توافق نرسیدند.

جزئیات نشستن افراد

مجموع زمان نشستن در استان متحده از سال 2007 تا 2016 ، حدود یک ساعت در روز افزایش یافته است. حدود 8.2 ساعت در روز برای نوجوانان و 6.4 ساعت برای بزرگسالان.

تیم تحقیق از سال های 2001 تا 2016 از داده های نظرسنجی مربط به سلامت و تغذیه عمومی (NHANES) استفاده کرد تا رفتارهای نشستن حدود 52000 کودک، نوجوانان و بزرگسالان را دنبال نمایند.

این نظرسنجی به سؤالات جداگانه در خصوص میزان زمان نشستن برای دیدنی تلویزیون یا فیلم ها و زمان نشستن برای استفاده از کامپیوتر در خارج از مدرسه یا نیازهای کاری مشغول بود.

با گروه سنی، بین سال های 2016-2015، درصد افرادی که حداقل دو ساعت در روز تلویزیون یا ویدیو دیدن می کردند شامل:

  • 62 درصد بچه ها
  • 59 درصد نوجوانان
  • 65 درصد برگسالان (که 84 درصد آنها بالای 64 سال را داشتند)

این زمان ها میانگین هستند. به طور کلی، در تمام گروه های سنی، تا 38 درصد افراد، 3 ساعت در روز یا بیشتر، و تا 23 درصد افراد، 4 ساعت در روز یا بیشتر، به دیدنی تلویزیون مشغول بودند.

در حالی که زمان دیدنی روزانه تلویزیون و ویدئو در طول دوره 15 ساله نسبتا پایدار به جای مانده است، اما استفاده از کامپیوتر در اوقات فراغت افزایش یافته است، و باعث افزایش و رشد کلی رفتار های نشسته می گردد.

مدت زمان صرف شده پای کامپیوتر - یعنی سیستم های کامپیوتری رومیزی یا لپ تاپ ها - در خارج از مدرسه یا سر کار در تمام گروه های سنی، در طول این 15 ساله افزایش یافته است. مقایسه 2016- 2015 با 2001:

  • 56 درصد از بچه ها یک ساعت یا بیشتر را صرف استفاده از رایانه ها می نمایند، که نسبت به سال 2001، 43 درصد افزایش یافته است.
  • 57 درصد از نوجوانان یک ساعت یا بیشتر را صرف استفاده از رایانه ها می نمایند، که نسبت به سال 2001، 53 درصد افزایش یافته است.
  • 50 درصد از بزرگسالان یک ساعت یا بیشتر را صرف استفاده از رایانه ها می نمایند، که نسبت به سال 2001، 29 درصد افزایش یافته است.

و این اعداد، همه رفتار های نشسته را ضبط نمی نماید .یک جزء گم شده این است که چه میزان وقت صرف نشستن و استفاده از دیگر دستگاه ها می گردد. این داده ها در نظرسنجی جمع آوری نشده بود.

یافته های مربوط به استفاده از کامپیوتر تعجب آور نیست چون همه ما با تغییرات سریع تکنولوژی آشنا هستیم. ما بعلاوه شگفت زده شدیم که زمان صرف شده پای تلویزیون و ویدئو پایدار و یکسان بود، درحالی که ما فکر می کردیم با افزایش صرف زمان پای کامپیوتر، زمان صرف شده پای تلویزیون کاهش می یابد.

برخی از گروه ها بیشتر از دیگر گروه ها پای دستگاه ها می نشستند، از جمله سیاه پوست های غیر اسپانیایی، افراد دارای اضافه وزن و پسران.

جزئیات ورزش کردن افراد

در تحقیق دیگری، محققان از سال های 2006 تا 2009، به عادات نشستن و ورزش کردن نزدیک به 150،000 استرالیایی 45 ساله و بزرگتر مشاهده کردند تا ببینند آیا سطوح بالاتری از ورزش می تواند خطرات نشستن را از بین ببرد.

امانوئل استاماتاکیس، استاد در زمینه فعالیت بدنی، شیوه زندگی و سلامت جمعیت در دانشگاه سیدنی گفت: با افزایش سطح تمرینات، خطر کاهش یافت. او 150 دقیقه فعالیت در هفته را آستانه جادویی می نامد که با این میزان ورزش، خطرات نشستن آغاز به کاهش می نماید.

شرکت نمایندگان گزارش دادند که چند ساعت در روز را صرف نشستن، ایستادن و خوابیدن می نمایند. بعلاوه چه میزان زمان را صرف انجام فعالیت های بدنی میانه تا شدید می نمایند.

محققان تا ژوئن 2017 ، مرگ و میر به هر دلیلی را ردیابی کردند، یک ردیابی تقریبا 9 ساله پس از نظرسنجی اصلی و تا دسامبر 2015 نیز، مرگ و میر به دلیل بیماری های قلبی را ردیابی کردند، که یک ردیابی بیش از 7 سال بود. در طول آن دوره، بیش از 8600 نفر از 150 هزار شرکت نماینده در مطالعه فوت کردند (بیش از 1600 نفر از علل مرتبط با مسائل قلبی).

نشستن بیش از 6 ساعت در روز با خطر بالاتر مرگ همراه بود و این خطر در افرادی که توصیه های حداقل 150 دقیقه فعالیت در هفته را انجام نمی دادند، حتی قوی تر بود.

در طول دوره پیگیری، در میان افرادی که هیچ فعالیت بدنی را گزارش نکردند، احتمال مرگ افرادی که بیش از 8 ساعت در روز نشسته بودند، 1.5 برابر بیشتر از افرادی بود که کمتر از 4 ساعت در روز نشسته بودند.

با اینکه 150 دقیقه فعالیت در هفته، باعث کاهش خطر مرگ شد، افراد حاضر در این مطالعه توصیه می نمایند که برای از بین رفتن خطر نشستن بهتر است 300 دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشید.

به نظر تفاوتی در جایگزین کردن زمان نشستن با ایستادن وجود ندارد، اما جایگزین کردن زمان نشستن با فعالیت بدنی همیشه با خطر کمتر انواع بیماری ها، مسائل مفصلی و مرگ و میر در ارتباط است.

فعالیت های میانه تا شدید شامل پیاده روی و ورزش هایی مانند تنیس، تنیس روی میز، دویدن، کارهای طاقت فرسا در باغ و یا کارهای سخت داخل خانه است.

دستورالعمل های ایالات متحده می گوید که بزرگسالان باید حداقل 150 دقیقه (2.5 ساعت) تا 300 دقیقه (5 ساعت) در هفته، فعالیت میانه تا شدید داشته باشند؛ 75 تا 150 دقیقه فعالیت شدید؛ یا ترکیبی برابر از هر دو.

اما متاسفانه تعداد اندکی از مردم میزان توصیه شده را رعایت می نمایند، و حدود 65 درصد آمریکایی ها، فعالیت کمتر از حداقل را گزارش داده اند.

منبع: فوت و فن / webmd.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2164

به "ورزش می تواند عوارض منفی نشستن را از بین ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش می تواند عوارض منفی نشستن را از بین ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید