وعده اتحادیه اروپا برای میانجیگری در تنش مرزی میان سودان و اتیوپی

به گزارش مجله استخدام جدید، فرستاده اتحادیه اروپا در ملاقات با رئیس شورای حاکمیتی سودان وعده داد که این اتحادیه نقش مهمی را در حل پرونده مرزها بین سودان و اتیوپی ایفا نماید.

وعده اتحادیه اروپا برای میانجیگری در تنش مرزی میان سودان و اتیوپی

با ما سفر کنید و با تور اروپا نوروزی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرستاده اتحادیه اروپا در ملاقات با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در خارطوم، روابط سودان با این اتحادیه را استراتژیک خواند و گفت: اتحادیه اروپا نقش پررنگی را در حل پرونده مرزها بین سودان و اتیوپی ایفا خواهد نمود.

وی گفت که به پادگان آوارگان اتیوپیایی در القضارف در شرق سودان سفر خواهد نمود.

سودان میزبان 67 هزار و 245 آواره اتیوپیایی است که از درگیری هایی که چهارم نوامبر میان ارتش اتیوپی و نیروهای جنبش مردمی آزادسازی تیگرای در منطقه مرزی تیگرای رخ داد، فرار کردند.

البرهان در ملاقات با فرستاده اتحادیه اروپا گفت: تمام توافق های امضا شده با اتیوپی نشان می دهد که سودان مالک این اراضی است.

دسامبر ارتش سودان خاطرنشان کرد که کنترل تمام مناطق مرزی خود را که تحت سیطره شبه نظامیان اتیوپی بود، در دست گرفته است اما اتیوپی ارتش سودان را به سیطره بر مناطقی در خاک اتیوپی متهم کرد.

البرهان گفت: آنچه ارتش سودان انجام می دهد استقرار مجدد در داخل مرزهای خود است. مذاکره تنها راه برای حل مسائل با اتیوپی به ویژه درباره مرزها و سد النهضه است.

همچنین عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در ملاقات با هیات اروپا گفت، موضع سودان درباره عدم جنگ با اتیوپی درباره پرونده مرزها ثابت است چراکه این یک پرونده نهایی شده از زمان توافق های سال 1902 است و تنها چیزی که باقی می ماند معین خطوط مرزی است.

وی هشدار داد که اقدام اتیوپی درباره آبگیری سد النهضه بدون توافق میان طرف ها اثر فاجعه باری بر سودان به ویژه بر بیش از 20 میلیون سودانی که در کرانه رود نیل زندگی می نمایند، خواهد داشت.

فرستاده اتحادیه اروپا نیز بر حل مسالمت آمیز تنش میان سودان و اتیوپی تأکید کرد.

همچنین وزارت خارجه سودان خاطرنشان کرد عمر قمر الدین، وزیر خارجه با مقام اروپایی درباره تنش با اتیوپی مصاحبه و بر پایبندی سودان به منشور سازمان ملل و ایمان به مذاکره سازنده به عنوان بهترین راهکار برای حل اختلافات تأکید کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1502

به "وعده اتحادیه اروپا برای میانجیگری در تنش مرزی میان سودان و اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده اتحادیه اروپا برای میانجیگری در تنش مرزی میان سودان و اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید